مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
۲ نفر

آیا به‌دنبال یک بازه عددی مشخص برای میزان سود حاصل از معاملات کریپتو هستید؟ هیچ‌کس نمی‌تواند با قاطعیت به سؤالتان پاسخ بدهد! شاید یک تریدر در مدت ۲۴ ساعت سود شگفت‌انگیزی کسب کند. افرادی هم هستند که پس از چند سال سرمایه‌گذاری با ضرر از بازار خارج می‌شوند.

درامد ارز دیجیتال

سود و درآمد حاصل از رمزارزها با تأثیر چندین عامل مختلف تعیین می‌شود که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. پس از مطالعه مقاله زیر، دید بهتری نسبت به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال کسب خواهید کرد.

درآمد ارز دیجیتال، متفاوت برای هر تریدر

بازارهای کریپتوکارنسی باوجود آنکه یک پدیده نسبتاً نوظهور در دنیا هستند، سازوکاری مشابه سایر بنگاه‌های مالی دارند. در هیچ‎کدام از اصناف، نمی‌توان یک عدد خاص برای درآمد شاغلان فعال در همان حوزه تعریف کرد. برای مثال، درآمد یک فروشنده لباس مشابه سایر صاحبان بوتیک نیست. حتی ممکن است میزان سود خالص دو فروشنده که در یک خیابان و کنار یکدیگر مغازه دارند نیز یکی نباشد. بازار ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. 

درست مثل ماهیت پرنوسان رمزارزها که در آموزش حرفه ای ارز دیجیتال به آن پرداخته می‌شود، درآمد این حوزه نیز متغیر است. فرض کنید که همراه با دوستتان و با یک سرمایه برابر وارد مارکت کریپتو شده‌اید. احتمال بسیاری وجود دارد که سود شما و دوستتان پس از مدتی فعالیت کاملاً متفاوت باشد. حتی شاید یک نفر سود سرشاری به جیب بزند و دیگری با ضرر شدید روبه‌رو شود. تصمیمات و مسیر طی‌شده توسط هر تریدر در بازار، میزان درآمد را مشخص می‌کند. به‌همین‌خاطر نمی‌توان یک عدد مشخص برای درآمد ارز دیجیتال تعریف کرد. 

https://lh4.googleusercontent.com/mz4bj8EEuRmPez-9ORYAaI9zh3WIwXsFUt4szrmNuJZQYcOm9YxFvntPHf2UCJTNXbvqKeEDbibAlNRuvSAcUquF7p3a8cCIPj2qI1fjERGh2f_4Ibjq45gc3ytn81Bg0NscBQK0jnd5KqomSg

درآمد ارز دیجیتال در ایران، یک معمای حل‌نشدنی 

متغیربودن میزان درآمد تریدرها در همه نقاط جهان پذیرفته‌شده است. این وضعیت برای معامله‌گران ایرانی نیز وجود دارد. شاید در میان دوستان و آشنایان، رقم‌های عجیبی شنیده باشید. دستیابی به سود باورنکردنی از طریق ترید رمزارز در ایران نیز ممکن است. از طرف دیگر، افرادی را هم سراغ داشته باشید که کل سرمایه‌شان را در مارکت از دست داده‌اند. درآمد ارز دیجیتال در ایران نیز با اثر چند عامل اضافه نسبت به کشورهای بزرگ تعیین می‌شود.

برای مثال، یک تریدر ایرانی دائماً بابت تحریم صرافی‌ها نگران است. حتی نوسانات ارز و قیمت دلار در ایران روی سرمایه اولیه و تصمیم‌گیری برخی از علاقه‌مندان برای ورود به بازار تأثیر می‌گذارد. متأسفانه برخی از سودجویان و مؤسسات آموزشی نامعتبر با تبلیغات دروغین، از علاقه‌مندان به یادگیری کریپتو سوءاستفاده می‌کنند. برخلاف کاسبان سودجو، مدرسان حرفه‌ای در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال روی میزان درآمد معاملات رمزارز در ایران مانور نمی‌دهند. بهترین مدرس ارز دیجیتال فقط فاکتورهای مؤثر روی کسب سود را به شرکت‌کنندگان معرفی می‌کند و از طریق بازی با اعداد، افراد را فریب نمی‌دهد.

https://lh6.googleusercontent.com/LTRrhzSebIAgIKTn_iyrJaD3csSf8CX2a1YWoxXg_Q1ZvBH8xiZLG6nBDHxRBWxF2yDNhM65POjFfANArH0iKlmzmrdJGbsPzOOzyS_DwcJrp5Tuq5CtzZdWFjEit2TfBRVcBqy40xDpYgkPVA

ویژگی‌های تریدر حرفه‌ای، مؤثر روی میزان درآمد کسب‌شده از کریپتو 

یکی از اثرگذارترین فاکتورها روی میزان درآمد یک تریدر، ویژگی‌ها و نحوه عملکرد فرد در بازار است. همان‌طورکه جامعه روی یک فرد تأثیر می‌گذارد، تریدرها نیز از بازار و نوسان‌هایش اثر می‌پذیرند. یک معامله‌گر حرفه‌ای با پشت‌سرگذاشتن پیروزی‌ها و شکست‌ها مختلف، از هر سودوضرر درس می‌گیرد. یک فرد برای فعالیت موفقیت‌آمیز در بازار کریپتو و کسب درآمد باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. این خصلت‌ها را می‌توان با شرکت در آموزش مقدماتی ارز دیجیتال و استفاده از تجربه دیگران کسب کرد. 

یک تریدر حرفه‌ای باید در وهله اول دانش و مهارت‌های لازم برای معامله‌کردن را بداند. برای کسب مهارت‌های ترید کریپتو با شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر می‌توان به سمت موفقیت میان‌بر زد. میزان درآمد خالص تریدرها با صبر و واکنش افراد نسبت به اتفاقات بازار رابطه مستقیم دارد. تریدری که بدون واکنش احساسی و با تحلیل دقیق شرایط دست به اقدام می‌زند، سود فراوانی کسب خواهد کرد. طمع، یکی از خصلت‌های مخرب است که شاید کل دارایی تریدر را بر باد بدهد. حرفه‌ای‌ها هنگام روندهای صعودی، برای کسب درآمد بیشتر طمع ندارند.

https://lh3.googleusercontent.com/gW28T4g0WHdFsAyCa8s7CIgVSQ0fnpSjLEdXdGQFC4w8QyKqeFQpDyqVctmPoGtkWQuqRfO5xmm-jjJZxhvN0cdcveCkfzfQdp0y_yFHPoervdaJNXLueIj89ps_GGj_bj2sKFi-UhJT3XB8Eg

تأثیر میزان و نوع سرمایه‌گذاری روی سود ارز دیجیتال 

سرمایه اولیه افراد هنگام ورود به بازار کریپتو تأثیر قابل‌توجهی روی درآمد ارز دیجیتال دارد. یکی از توصیه‌های همه فعالان بازارهای مالی این است که سرمایه اولیه از پس‌انداز ضروری زندگی تأمین نشود. این یعنی مبلغ سرمایه‌گذاری نباید در حدی باشد که فرد کل دارایی زندگی‌اش را وارد بازار کند. اگرچه، هرچقدر که حجم سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، سود کسب‌شده فراوان‌تر خواهد بود. سوددهی نیز زمانی اتفاق می‌افتد که روی دارایی‌های معتبر سرمایه‌گذاری شود. 

تحقیق‌وبررسی دربارۀ دارایی‌ها باعث می‌شود سرمایه‌گذاری روی یک رمزارز خاص با چشمانی باز انجام شود. سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های مختلف بازار اگر با شناخت قبلی و تحلیل‌های دقیق، احتمال کسب سود سرشار را افزایش می‌دهد. منابع آموزشی رایگان و دوره‌هایی که زیر نظر بهترین اساتید برگزار می‌شوند، روش‌های شناسایی و تعیین پتانسیل یک رمزارز را ارائه می‌کنند. یک توصیه دیگر برای افزایش سرمایه در بازار کریپتو، خرید دوره‌ای دارایی‌های مختلف در فواصل زمانی معین است. در این حالت، افزایش مقطعی قیمت‌ها، منجر به کسب سود خواهد شد.

کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه، سخت اما امکان‌پذیر

مارکت کریپتو در مقایسه با سایر بازارهای مالی قدمت کمتری دارد. برای مثال، قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ از هزار دلار عبور کرد. با وجود نوپابودن ارز دیجیتال، این حوزه به‌طرز شگفت‌انگیزی گسترش پیدا کرده است. کسب‌وکارهای متعددی در حوزه کریپتو راه‌اندازی شده‌اند که هیچ درآمدی از طریق دادوستد کسب نمی‌کنند. بسیاری تصور می‌کنند که برای کسب درآمد ارز دیجیتال حتماً به سرمایه اولیه نیاز دارند. 

محبوبیت روزافزون کریپتوکارنسی باعث ایجاد مشاغل جانبی متعددی شده است. مثلاً برخی از روان‌درمانگرها به‌طور تخصصی روی معالجه افراد معتاد به ترید کار می‌کنند. همچنین، ازآنجایی‌که آمادگی روانی در بازار اهمیت دارد، برخی تریدرهای حرفه‌ای برای کنترل ریسک‌پذیری از روان‌شناسان مشورت می‌گیرند. یک شغل جانبی دیگر در بازار ارز دیجیتال، ارائه خدمات حسابداری و مالی به معامله‌گران است. بهترین راه برای کسب درآمد از کریپتو بدون نیاز به سرمایه، کارکردن برای شرکت‌هایی است که حقوق کارکنان را با رمزارز پرداخت می‌کنند. 

https://lh3.googleusercontent.com/yYkYKruABFdb7jTXE4RcKW-NyXTjvFWCmpIE98XGoKa071Mpo9zjcebHyvAjvUFokb1sYqL4qBmTkY1MRNrA_99_SgS1msfzCEA9yHEYDVy1zio6Jm6wv30L9KHtVutXdGHCPl09Ui7NWwAncw

انواع ترید ارز دیجیتال، تعیین‌کننده میزان درآمد

روش‌های مختلفی برای داد و ستد رمزارزها وجود دارد. نوع ترید شاید بر اساس شرایط بازار و تصمیمات فرد روی درآمد ارز دیجیتال تأثیر بگذارد. برای مثال، تریدرهای روزانه کل خریدوفروش را در یک روز انجام می‌دهند و فردای همان روز، سراغ معاملات جدید می‌روند. از آنجایی که در ترید روزانه باید تغییرات بازار را به‌دقت زیر نظر گرفت، انجام این نوع معاملات به افراد تازه‌وارد توصیه نمی‌شود. درآمد تریدرهای روزانه از تغییرات ناگهانی و گاه شدید قیمت رمزارز در یک روز تأمین می‌شود. 

گروه دیگری از معامله‌کنندگان، به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت علاقه‌مند هستند. این افراد که با نام هولدر معروف‌اند و صبر زیادی دارند. یک هولدر، دارایی با پتانسیل رشد بالا را شناسایی می‌کنند و سرمایه‌گذاری را روی همان رمزارز انجام می‌دهند. در سرمایه‌گذاری بلندمدت، رشد نرخ سود کند است و شاید در بازه‌های چندماهه، تریدر با ضرر هم روبه‌رو شود اما سود در بلندمدت رخ می‌دهد. 

نوع دیگری از ترید که در سوددهی تأثیر دارد، کپی تریدینگ است. در این روش، معامله‌گر کل کارهای یک تریدر معروف را کپی می‌کنند. تریدرهای مشهور و ثروتمند عاشق ریسک هستند و ضرر برایشان اهمیت چندانی ندارد. به‌همین‌خاطر معامله‌کردن از روی دست حرفه‌ای‌ها ممکن است سود کلانی نصیب افراد کند یا ضررهای جبران ناپذیر به بار بیاورد.

سرمایه‌گذاری اصولی با آموزش‌های داجکس، راه کسب درآمد ارز دیجیتال

در این نوشته سعی کردیم درآمد ارز دیجیتال و عوامل مؤثر روی آن را بررسی کنیم. میزان سود تریدرها را نمی‌توان با بیان یک عدد، حتی به‌صورت میانگین مشخص کرد. ضررکردن مخصوصاً برای تریدرهای تازه‌کار اجتناب‌ناپذیر است اما اگر سرمایه‌گذاری با رعایت اصول انجام شود، هرکس می‌تواند انتظار کسب درآمد را داشته باشد. مجموعه بین‌المللی داجکس، فوت‌وفن‌های معاملات رمزارز را در قالب دوره‌های آموزشی مختلف ارائه می‌کنند. 

مدرسان حرفه‌ای Dogex، تجربه بیشتر از یک دهه فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی را به شرکت‌کنندگان دوره‌ها انتقال می‌دهند. در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال داجکس یاد می‌گیرید که چگونه در شرایط بد بازار نیز درآمد کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ دوره‌ها و مشاوره با کارشناسان حرفه‌ای داجکس به آدرس fa.dogex.ae سر بزنید یا با شماره ۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ تماس بگیرید.

کد خبر 675641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha