۲۰روز تا عید نوروز مانده بود که خبردار شد اسباب و اثاثیه یکی از مستأجران محله شریعتی وسط خیابان رها شده. «عظیم محمودی» بانی هیئت مکتب العباس(ع) آن شب با مشارکت خیران گره مهم زندگی این خانواده را باز کرد، اما این پایان ماجرا نبود. او از آن روز تاکنون، طی برخورد با وضعیت مشابه ۹ خانواده دیگر، برای حل شدن مشکل مسکن این خانواده‌ها قدم برداشته است.

هیئت مکتب العباس

همشهری آنلاین - زهرا بلندی: باز کردن گره زندگی این خانواده برای «عظیم محمودی»، بانی هیئت مکتب العباس(ع) و خیر شناخته‌شده محله عبدل‌آباد منطقه۱۹، که سال‌هاست همراه اعضای هیئت و خیران به صورت جهادی در بحران‌های مختلف، از زلزله کرمانشاه، کرمان و سراب، سیل اهواز و لرستان گرفته تا روزهای همه‌گیری کرونا و... در خیر رساندن به مردم سنگ تمام گذاشته‌اند، کار سختی نبود.

محمودی و بچه‌های این هیئت عادتشان است که هرکاری را به بهترین شکل انجام بدهند و در حمایت از مستأجران بی‌سرپناه هم کمر همت بسته‌اند: «در روزهای پایانی سال۱۴۰۰ که مردم شهر مشغول خانه‌تکانی و در انتظار رسیدن بهار بودند، باخبر شدن از وضعیت ناگوار آن خانواده دلمان را آشوب کرد. با مشارکت جمعی بچه‌های هیئت مکتب العباس(ع) و خیران فوراً یک خانه برای خانواده شناسایی‌شده اجاره کردیم. بعد از آن به مرور زمان با رسیدن فصل جابه‌جایی مستأجران، خانواده‌های دیگری هم با وضعیت مشابه به ما معرفی شدند و با مشارکت همگانی حمایت از این خانواده‌ها را آغاز کردیم.»

از ۱۰اسفند ۱۴۰۰ تاکنون برای ۱۰خانواده نیازمند و بی‌سرپناه که مجبور شده بودند در بوستان‌ها زندگی کنند، خانه اجاره کرده‌اند. روال کارشان اینگونه است که بعد از شناسایی این افراد، چند روزی در حسینیه به آنها جا می‌دهند و میزبانشان می‌شوند و پس از پیدا کردن خانه و نوشتن قرارداد یک‌ساله به نام هیئت، آنها را راهی خانه‌های جدیدشان می‌کنند.

روایت تکان‌دهنده ۱۵ روز پارک‌خوابی دو خانواده مستاجر | یاری دلگرم‌کننده بچه‌محل‌های هیئتی

۱۵روز زندگی داخل آلاچیق پارک

آخرین اقدام آنها مربوط به ۲ خانواده‌ای است که پس از تخلیه خانه به بوستان‌های قائم منطقه ۱۸ و مطهری منطقه ۱۹ پناه آورده بودند. خانواده‌هایی که از سر ناچاری وقتی از پس پرداخت اجازه و ودیعه مسکن برنیامدند، بعد از تخلیه خانه استیجاری به نزدیک‌ترین پارک پناه آوردند تا از آن پس زندگی را زیر سقفی به وسعت آسمان تجربه کنند. چند روزی را با تمام سختی‌ها و ناملایمات پیش‌رو به همین منوال گذراندند تا بانی هیئت مکتب‌العباس(ع) برای دست‌گیری از آنها به سراغشان آمد. خرده اثاثیه‌هایشان را گوشه‌ای از انباری حسینیه قرار داده‌اند و با شستن موکتی کوچک خودشان را برای رفتن به خانه جدید آماده می‌کنند. مریم دختر ۲۵ساله‌ای است که همراه مادر ۵۰ساله‌اش پس از تجربه این روزهای سخت مهمان حسینیه شده است.

روایت تکان‌دهنده ۱۵ روز پارک‌خوابی دو خانواده مستاجر | یاری دلگرم‌کننده بچه‌محل‌های هیئتی

خستگی روزهای خانه به دوشی و بیخوابی‌های این مدت کاملاً در چهره‌اش پیداست. پس از تأمین مسکن با کمک خیران محله عبدل‌آباد حالا تنها آرزوی او داشتن یک شغل برای تأمین مخارج خانواده دونفره‌شان است: «۳سال بیشتر نداشتم که پدر و مادرم از هم جدا شدند. مدتی همراه خانواده مادرم زندگی کردیم، اما از وقتی مستقل شدیم مشکلاتمان شروع شد و این اواخر هم مشکلاتمان به اوج خودش رسید. آن روز سخت، چند ساعت تا موعد مقرر مانده بود. زمان تخلیه خانه اجاره‌ای سررسیده بود و ما پول پیش نداشتیم تا بتوانیم خانه‌ای جدید اجاره کنیم. بعد از تخلیه خانه به پارک قائم پناه آوردیم. ۱۵روز زندگی در پارک فقط در حرف ساده است، روبه‌رو شدن با نگاه‌های از سر ترحم رهگذران و خوابیدن نوبتی در دل خطر برای ۲خانم داخل آلاچیق پارک کار راحتی نبود اما چاره چه بود؟! به لطف بانویی خیر که ما را به این هیئت معرفی کردند ۲۰روز است در حسینیه زندگی می‌کنیم و قرار است به زودی در خانه‌ای که هیئت برایمان اجاره کرده در همین محله ساکن شویم.»

در پارک طعمه خفت‌گیران شدیم

زندگی محمد ۴۰ساله و مادر ۷۶ساله‌اش، خانواده دیگری که چندی پیش مورد توجه بچه‌های هیئت مکتب العباس(ع) قرار گرفته‌اند، داستان غم‌انگیز دیگری است. محمد در روزهای زندگی داخل پارک مورد هجوم خفت‌گیران قرار گرفته و تلفن همراهش را از دست داده و از نظر جسمی هم آسیب دیده داخل چادری وسط حیاط حسینیه نشسته و زیاد راغب نیست برای دیدارمان از چادر بیرون بیاید و از همان داخل به سختی چند کلمه صحبت می‌کند: «وقتی خیلی کوچک بودم پدرم به رحمت خدا رفت و از آن‌وقت من و مادر باهم زندگی می‌کنیم. بعد از سال‌ها زندگی مستأجری از این خانه به آن خانه، همراه با مادر زمین‌گیر ۷۶ساله‎‌ام ۱۰روز زندگی در پارک را تجربه کردم. هیچکس را نداریم. چند وقت پیش برای عمل آب مروارید مادرم اندک پول پیشی را که داشتیم خرج دوا و دکتر کردیم و وقتی در پرداخت اجاره به مشکل برخوردیم صاحبخانه اثاث‌هایمان را بیرون ریخت.»

روایت تکان‌دهنده ۱۵ روز پارک‌خوابی دو خانواده مستاجر | یاری دلگرم‌کننده بچه‌محل‌های هیئتی

خانه اجاره‌ای این خانواده هم قولنامه شده و به زودی در خانه جدید مستقر خواهند شد. محمودی با ابراز خوشحالی از این پیغام و با اشاره به اینکه حاج‌خانم  در پناه آقا ابوالفضل(ع) است و ما نمی‌گذاریم آواره کوچه و خیابان بشود، می‌گوید: «همه کارهای مادر سالخورده به دوش محمد است و محمد به خاطر نگهداری از مادرش نمی‌تواند به سرکار برود و حتی اگر برود سرکار باید پول زیادی را کنار بگذارد تا برای مادرش پرستار بگیرد.»

۱۶سال هیئت‌داری به سبک جهادی

چشم گشودن در خانواده‌ای مذهبی و شیفته امام حسین(ع)، باعث شد تا از کودکی به حضور در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) و هئیت‌های مذهبی خو بگیرد. سال۱۳۸۵ تصمیم می‌گیرد با همراهی برادرش «کریم محمودی» هیئت‌دار شود. نخست هیئت را در خانه خودشان برپا می‌کنند اما خیلی زود با گسترش فعالیت‌های مذهبی و افزایش تعداد اعضای حسینیه، مکتب‌العباس(ع) را راه‌اندازی می‌کنند. ابتدا هدفش از ایجاد این هیئت فقط برگزاری مراسم عزاداری و اعیاد در مناسبت‌ها و گرامیداشت مقام اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بود اما کم‌کم به فعالیت‌های جهادی هم روی آورد.

اولین جرقه این اتفاق هم وقوع زلزله کرمانشاه سال۱۳۹۶ بود. روزهایی که کانکس مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان بود و بازار فروش کانکس آشفته بود، خودشان دست به کار شدند و با همراهی اعضای هئیت با صرف هزینه کمتر، اقدام به تولید کانکس کردند. با مشارکت این هیئت ۲۰۰کانکس، ۱۲۰سرویس بهداشتی و بیش از ۲۰تریلی مواد خوراکی و بهداشتی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه فرستاده شد. 

پس از آن حادثه ناگوار، دیگر فعالیت جهادی به رسم همیشگی هیئت مکتب العباس(ع) تبدیل شد، «عظیم محمودی»، هیئت‌دار ۵۷ساله‌، حمایت‌های خوب اعضای ۸هزار نفری هیئت و انسجام بینشان را عامل مهمی در فعالیت‌های انسان‌دوستانه و متفاوت این هیئت می‌داند: «پس از زلزله کرمانشاه، در سیل اهواز، سیل لرستان، زلزله کرمان، زلزله‌ سراب و میانه به همین روش پیش رفتیم و در نهایت هم در روزهای همه‌گیری کرونا با مشارکت همگانی جهادگران برای مقابله با این بیماری سنگر را خالی نکردیم و در این حوزه هم سنگ‌تمام گذاشتیم.»

محمودی درباره اقداماتی که در روزهای کرونا انجام شده‌ است، می گوید: «فراخوان دادیم و با مشارکت خوب مردم ۱۵۰چرخ خیاطی و خیاط در حسینیه مستقر شدند. در این شرایط هم روزانه ۸هزار تا ۱۰هزار گان و ماسک تولید می‌کردیم و بین ۳۶۰بیمارستان کشور توزیع داشتیم.» 

روایت تکان‌دهنده ۱۵ روز پارک‌خوابی دو خانواده مستاجر | یاری دلگرم‌کننده بچه‌محل‌های هیئتی

فعالیت‌های هیئت مکتب‌العباس(ع) فقط به روزهای بحران و حوادث ناگوار خلاصه نمی‌شود. این هیئت بیش از ۳۰۰خانواده کمتربرخوردار را تحت پوشش دارد و علاوه بر توزیع ماهانه سبد کالا، به شیوه‌های مختلف هم از آنها حمایت‌های معیشتی می‌کند. طرح توزیع جهیزیه و سیسمونی و آغاز طرح حمایت از مستأجران بی‌سرپناه طی ۲ماه اخیر هم جزء دیگر اقدامات مهم این گروه است که محمودی درباره‌اش می‌گوید: «این طرح با کمک‌های خیرانه‌ای حداقل یک‌بار در سال اجرا می‌شود. مثلاً در حال حاضر حدود ۷۲سرویس جهیزیه در حسینیه آماده شده و طبق فراخوان به صورت همگانی با شناسایی نوعروسان کمتربرخوردار، این جهیزیه‌ها به زودی بین صاحبانشان توزیع می‌شود. این هیئت طی ۱۶سال فعالیت در محله عبدل‌آباد منطقه۱۹ تهران با انجام اقدامات جهادی متنوع بین شهروندان شناخته شده‌ و هربار قصد انجام کاری بزرگ داشته باشد در صفحات مجازی هیئت فراخوان می‌دهد و خوشبختانه از مشارکت و همدلی خیران در زمینه‌های مختلف بهره‌مند می‌شود.» 

کد خبر 675467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 143
  • نظرات در صف انتشار: 134
  • نظرات غیرقابل انتشار: 90
  • حمید رضا . IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    180 9
    مثل همیشه عالی و تامل بر انگیز .دمشان گرم
  • homa IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    71 5
    😥😥😔😔😔
    • پارسا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      سلام.دستشون درد نکنه..خدایا به همه مستاجرا کمک کن.به ما هم کمک کن..صاحب خونمون گفته ۲۵۰ میلیون بزاریم رو پول پیش یا خالی کنیم.موندیم چکار کنیم..خیلی حالم بده.....نمیدونیم چکار کنیم....
    • مجتبی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      47 5
      250ملیون بزاری روش مگه کجا میشینی
  • علی اکبر IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    85 3
    عجب رسمیه رسم زمونه...
    • مهنوش IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      72 3
      خدا راشکر ،خداوند بهتون نیرو و انرژی بده تا بتونید به هموطن خودتون کمک کنید .اجرتون با امام حسین
  • صبا IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    64 4
    ای خدااا 😭😭
  • بذرافشان IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    126 6
    چقد کار خیرین قشنگ بود خیلی متاثر شدم
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      78 2
      خداکمکنه به همه
    • US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      86 4
      دمتون گرم انشالله که همیشه سلامت باشید
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    103 5
    خدا خیرشون بده زیر سایه ایمه اطهار همیشه سالم وسلامت باشند وخدا به زندگیشون برکت بده انشاا۰۰۰
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    46 2
    😭😭😭😭😭😭
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    79 18
    با سلام ای کاش در سراسر ایران .هیبت های مکاسب العباس بوجود می آمد و درد مستأجران را کمی می‌رسید این کار انقلابی وحدت پسندانه همه جای مملکت رواج پیدا می کرد
    • تهمینه IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      95 1
      این چه دعاییه؟؟ ایکاش وضعیت جوری بشه که اصلافقیری وجودنداشته باشه یا حداقل اوضاع اقتصادی مردم خوب باشه که مستاجران نگران اجاره وپول پیش نباشن
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    بازهم ملت فدای ملت ومثل همیشه نبود دولت
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      49 4
      باسلام همینها میمونه براشون توی اون دنیا می‌دونی چقدرثواب داره کمک کردن به دیگران من از خدا عمری با عزت روبراشون آرزومندم
    • امیر IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      21 25
      به دولت ربط نداره صاحب خانه ها رحم ندارند برای خانه ۲ میلیون اجاره ۳۰۰تومن پیش مگه یک کارمند چقدر حقوق دارد اگر صاحبخانه ها رحم کنند بهتر می شود
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    127 6
    درود بر شرف خیرین. تف بر شرف چنین صاحب خانه های که مستاجر رو به خاطر کرایه بیرون میکنند.و وای به حال مسئولین که مردمش اینگونه زندگی میکنند.
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    111 7
    وای بر مسولین
  • محمدجواد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    71 6
    دمتون‌گرم.اجرتون‌باحضرت‌ابوالفضل‌العباس(ع)
    • ما شناس IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      18 0
      سلام درود به این خیرین محترم خداوند به همشون خیر و برکت بده همیشه شاد و تندرست باشین
  • ایرانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    76 4
    چشم مسئولین بی کفایت روشن .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    90 6
    دمشون گرم درود بر غیرت وجوانمردیشان
  • موذن IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    67 3
    به به خوشابه سعادت تان واحسنت به غیرت مردانگی تان انشاالله که بحق صاحب اسم هیئت تان وامام حسین دستگیر ی آخر تتان باشدبزرگواران
  • Mm IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    56 4
    خدا خیرشون بده
  • فرشته IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    48 5
    الهی خدا خیرتون بده
  • علیرضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    44 5
    دم همه بچه هیئتی ها گرم البته اگه لایق باشم خودمم هیئتی ام
  • زهرا مطاهری FR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    61 5
    احسنت به اون شیر پاک و نان حلالی که خورده اید اجرتون با خدای منان
    • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      17 9
      قربون تو برم من
  • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    57 3
    کاش ما هم نفت و گاز و طلا و... داشتیم میفروختیم خرج مردم میکردیم امضا ، یک مسئول!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    52 4
    ماشاالله ماشاالله همه هیئتی ها فدای همه
  • دانیال IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    33 3
    خداقوت و احسنت به شما خوبان روزگار ، اگه ممکنه آدرس یا نشونی میدادین برای مشارکت در کار خیر
  • علی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    36 4
    سلام برعزیزان مکتب العباس... پس دولت بااین همه سرمایه ملی کجاست که به فریاد مردم برسد
  • ناشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    29 2
    درودب همه انسان هایی واقعی خدا خیرتون بده و اول از همه بهتون سلامتی عنایت کنه کاش همه بویی از معرفت انسانیت شعور درک فهم ک داریم نمیشه گفت نداریم خرج خودمون وجدانمون میکردیم و این استین خیر رو ب هم نو خودمون میزدیم بالا کارمون شده فقط شعار تا قدم برداشتن ب رضایی خدا خدا پشت پناه ادم هایی بااصالت ک باکاراشون شاید اکثریت ب خودمون بیایم انسانیت واقعا ارزوست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    53 10
    تو کویت و عربستان به زنای بیوه مطلقه خونه و حقوق برای خود و بچه هاشون میدن غیر از خاربار از روغن و شکر و برنج تا چوب کبریت بهشون میدن زناشون و ساپورت کردن دیگه دنبال فساد نمیرن
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    51 7
    تازه اول تابستونه یکم صبر کنن چندین همسایه دیگه هم بهشون اضافه میشه با این اوضاع
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      9 12
      من چند سال پیش هم درمدینه گدا دیدم ،هم درمکه ادمهای بسیار فقیر
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    45 2
    واقعا سخته با این گرونی ودرامد پایین و اجاره وبیماری مردم سرزمینمون گرفتارند خدایا خودت پناه همه باش
  • بی نشان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    45 10
    باز هم مثل همیشه این بچه هیئتی ها گره باز کردن. همونایی که وقتی میرن اربعین صدای خیلیا بلند میشه که آی چرا پولا رو اینجوری خرج محرم میکنید بدید این بدبخت بیچاره ها. همونایی که برای محرم و صفر خرج میکنن مطمئن باشید از این کارهای خیر هم انجام میدن ولی اونایی که به محرم و صفر و مراسمات مذهبی ایراد میگیرن خودشون هیچ کاری نمیکنن. سیل میشه زلزله میشه مشکل پیش میاد همین بچه های مذهبی پا کارن اما اونایی که کلی هزینه برای نگهداری سگ تو خونه میکنن این جور وقتا گم میشن
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    48 3
    الهی به عظمتش عاقبت بخیر بشید شیرمردان خیر 🌹🌹
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    67 4
    همه روزه روزه رفتن همه شب نماز کردن همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن به خدا قسم که آن را ثمر انقدر نباشد که بروی ناامیدی در بسته باز کردن
  • مریم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    57 5
    دست تون درد نکنه خدا خیرتون بده اشک منو درآوردید آره مستاجری سخته چون ما هم خودمون مستاجریم نداشته باشی صاحب خونه ها هم دلشون به رحم نمیاد بعضی هاشون دل رحم دارند بذارند بشینی باهات کنار بیان من حال همه ی مستاجرها رو میدونم
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      30 2
      عالی
    • بینام IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      13 1
      نمازوروزه وحج وعزاداری برحسین شده نتیجش چنین مردانی به معنای واقعی مرد خدا پشت وپناهتان
  • پیمان IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    34 2
    واقعأ درود به شرفتون...ای مردان بزرگ و با غیرت...خدا حفظتون کنه انشاالله🙏🌹🌹
  • مریم امیرحسین IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    25 1
    کار خیر و باید به همه گفت تا هرکسی در توانشه برای مردم کاری کنه. دست مریزاد به دست اندرکاران
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    25 1
    اجرتون به امام حسین الهی که سالم وسلامت باشین🙏
  • داریوش IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    26 1
    هنوز هستن انسانهائی به زلالی چشمه های روان درود برشرفتان اجرکم عندالله
  • نرگس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    29 1
    خیلی عالی خدا خیرتون بده اجرتون با آقا اباعبدالله الحسین خوشحال هستم هنوز هستن آدمهای خوب که بیاد اطرافیان هستن
  • امیر IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    20 0
    دمشون گرم
  • طاها IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    18 0
    الهی بحق فاطمه زهرا خدا عمر با عزت بهتون بده اون دنیا هم نشین فاطمه زهرا بشین که تو این مملکت بی در و پیکر کمک به مردم بی بضاعت میکنید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    40 3
    آقای رییسی این چه تدبیریه.تاپاییز۴۰درصدمردم به همین روز دچارمیشن.سرتون هنوزبه مرغ وتخم مرغ گرمه خبرازاجاره ها ندارید
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    33 0
    🥺🥺🥺دستشان درد نکند خدا به زندگیشون برکت بده با این کار خیرشون
  • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    16 1
    اگر لطف کنید و شماره کارت بانکی خیریه را هم بنویسید خیلی خوب می شود
  • US ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    23 0
    خداوندحامی مردان خوب است هیچ کاری لذت بخش تر ازکمک به مردم نیازمندنیست
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    18 2
    با سلام واقعا خدا خیرشان بده من همیشه معترضم که چرا خیرین به جای ساختن این همه مدرسه خانه نمیسازند ومستاجرهای بیچاره را از این بی خانمانی نجات نمیدهند بخدا قسم من هم به زودی به سرنوشت این دو خانواده دچار میشوم چون تمام دارو ندار من ۱۰ میلیون تومنه الان در حال حاضر توی یک سوییت کوچیک با دو تا بچه زندگی میکنم شغل همسر من دستفروشیه که اصلا کفاف زندگی مارو نمیده ماندم که تا دو ماه دیگه کجا برم
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 2
      تو چه شهری هستی همونجا کمک کن نیازبه شماره کارت نیست که
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    17 4
    خدا خیرشون بده دستشون درد نکنه
  • یک ایرانی دلسوز IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    16 2
    درود به شرف این جوانها. خدا لعنت کند هر چه صاحب خانه های بی غیرت و خدا نشناس را
  • زهرا IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    22 1
    مملکت ثروتمند ما چرا باید به این روز بیفتد دست بانی این کار خیر درد نکند ولی چرا باید ملت بزرگ.ایران به این روز بیفتد
  • ناشناس IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 0
    زنده باد انسانیت
  • فاطمه IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    11 1
    منم اثاث هام و گذاشتم کانکس با ۸۰ میلیون پول پیش و یک و نیم کرایه خونه پیدا نمیشه خدایاااااااا
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 0
    باسلام خیلی عالی خداوند خیر دنیا وآخرت بهشون عنایت کنه‌.ولی این وظیفه دولت است که رفاه نسبی برای شهروندانش فراهم کنه..انشالله که دولتیان از این اعمال نیک خیران سواستفاده نکنه و
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 0
    خوش به سعادتشون آرزوم داشتن یه خیریه هست که ازدل وجان به مردم میهنم کمک کنم.خداتوفیقش وبده
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 3
    خداخیرتون بده.بخدااگه خیران 2تاخونه کوچک بسازن مستجری نجات دهن ثوابش بیشتراز10مسجدومدرسه هست مستجری بدترین درد هست
  • چکاوک IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 2
    از وقتی چشم به این دنیا باز کرد کودکی بیش نبود نالان وگریان در دامان مادر اروم گرفت،روزهای عمر یکی یکی سپری شدند ولی از مشکلات کاسته نشد،موهای سیه همه سپید گشتند ولی او نا امید نشد،درود به تمام مادران ایران زمین.حقا که بهشت زیر پایتان است.
  • DK ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    9 1
    خدا خیرشان دهد
  • ص.ک از تبریز IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 3
    بنده از سال ۸۴ مستاجرم و ۸ بار خونه عوض کردم و آخری پس از پنج سال اجاره دادن که بنده خودم تو کارهای عمرانی فعالیت دارم با اوضاع اقتصادی حکم تخلیه و آخرش هم حکم جلب و چهل روز زندانی شدم. متاسفم تو این مملکت زندگی میکنم و تو کارهای عمرانی و آبادی فعالیت دارم.حیف حیف
  • پوریا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 2
    دمت گرم ببین کجا زندگی می‌کنی که طرف گفته 250ملیون بده مشتی جای که من زندگی میکنم با 250ملیون خونه میخرم بقران خوش بحالت
  • فردین IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 0
    خیلی کار خداپسندانه انجام دادن. خدای ان خانواده ها در هر دو جهان پناهشان میشود. جانم فدای عباس
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      5 0
      داداش ادرس اونجایی که ۲۵۰ میشه خرید به مام بده اجرت با امام حسین
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 0
    دمشون گرم .خداتن سالمی بهتون بده
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 1
    خدا عمر باعزت به همه افرادی که دراین کارها مشارکت میکنن عطا کنه انشاالله امثال آقای محمودی هم تندرست سایشون بر سر همه بچه های هیئتی باشه
  • مریم IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    11 0
    دستتون بی بلا ،اجرتون با امام حسین ع ،ما مردم مگر خودمون به هم کمک کنیم😢😢
  • باران IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 1
    خوشا به غیرت و جوانمردی شما برادران هم وطنم آقا ابالفضل حافظ و نگهدارتان باشد،💐
  • علی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    17 0
    سلام ماالان هشت ساله مستجریم وصاحب خانه هنوز یه هزاری از ما نگرفته خداوکیلی خدا خیرش بده
  • کرمانشائی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    14 0
    آقا ابوالفضل ، همیشه مشکل گشا بوده و هست . درود بر بانیان کارهای خیر .
  • زهرا IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 0
    دمتون گرم. باز شما... هرچند که این وظیفه ی دولت است... واقعااگر مردم ایران به دادهم نرسنددولت هیچ کاری نمیکنه هرچندکه ماکشوری ثروتمند هستیم... ولی چه فایده.. خداحفظتون کنه.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 1
    سلام هنوز انسانیت نمرده دمشون گرم خداوند حافظ ونگهدارشون باشه 🙏🙏🙏
  • علی ف IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 0
    جناب محمودی صاحب هیئت دست گیرتان باشد هم در دنیا و هم در آخرت داداش گلم من حقیر شخصا دست بوس شما هستم اگز بخواهم عضو کوچکی از این هیئت باشم چگونه می توانم وارد شوم من هم تکنسین برق هستم و آشپز هیئت ت مسجد امام محمد باقر ع نوکری اهل بیت را هم بلد هستم در کربلا و نجف جا هم دارم که آنجا نوکر زوار آقا سیدالشهدا هستم مرا راهنمایی کن تا در این امر خیر بتوانم از نظر مادی و معنوی جزءکوچکی باشم ممنونم از لطف شما
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 0
    بسیار عالیییییی خداخیرتون بده اجرتون با آقا ابوالفضل العباس
  • محمد پ IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 0
    اجرتان با امام حسین غیرت داری همین
  • رقیه IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 0
    من الا پنج ماهه دنباله خونه هستم باسه تا بچه نمیدونم خونه بگیرم همسرم فوت کرده چندروز دیگه منم باید چادر بزنم برم تو خیابون بمونم
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 0
    دم بچه هیئتی هاگرم آقام ابالفضل نگهدارشون باشه.آقای رئیسی خودتم مردشریفی هستی ببین که مردم چطوری دادهم میرسن خواهش میکنیم ازتون یارانه رونقدی بدین تامستاجرهایی که امثالشوهیئت براشون سرپناه درست کرده بتونن ازپس اجاره خونه هاشون با کمک پول یارانه بربیان
  • خواهر IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    با سلام بخدا شماها انسانیت خیلیا ادانو در میارن رحم و مروت از بین خیلیا رفته خدایا شرکت هنوز هستند کسانی که با نیت قربه الی الله در راه خدا قدم برمیدارن خدا خیرشان دهد 💝💝💝💝
  • شهرام JP ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 3
    آقای ریسی دمت گرم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 4
    خدایا به همه مردم گرفتار کمک کن خدایا به ما هم کمک کن خدایا هر کی خونه نداره خونه دارش کن هر کی مریضه شفا بده خدایا امید کسیو ناامید نکن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 0
    خدایا ایا بهشت برازنده این خیرین نیست ....ایابرازنده این زجرکشییده ها نیست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!😭😭😭😭😭😭😭
  • احمد رضا دارایی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    سلام . واقعاً بهشت حق این جماعت اهل سخاوت هست،ازخدا برای ایشان طلب رزق مادی و معنوی میکنم
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 0
    قربون اون شرفت . الهی خدا دستای پرتوانتو با برکتر کنه. چی بگم من کمترین جز اینکه خدا برات بسازه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 0
    چشم و دل آقایون روشن
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      7 0
      منم مستاجر هستم و آخر قرار داد با پنجاه تومن پیش دیگه بهم خونه نمیدن بخدا شب تا صبح خواب ندارم ی دعا برا منم کنید 🙏
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    اجرتان با سیدالشهدا.احسنت
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    واقعا ای کاش شما یکی از مسولان کشور بودید حداقل به درد مردم میرسیدید خدا خیرتون بده انشالله
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    این رفتار واقعی یک انسان است بدور از حاشیه و تبلیغات برای گشودن گره ای از مشکلات مردم ، پاینده باشی جوانمرد
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    به نظر من اسم هیئت میارین چون من خودم هیئتی نیستم ولی اگر پول داشته باشم حتما کمک میکنم...چرا به شون خودتون میارین
  • اسداله IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    سلام ، التماس دعا ای شرافتمندانه ترین انسانها ،
  • عباس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    خداوند خیر دنیا و آخرت را نصیب تمام خَیِرین کند و به همه یِ مالکین و صاحب خانه ها رحم و مُرُوَّت و انسانیت عطا فرماید.
  • قریب IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    سلام خدا به شما خیر بده انشالا کاش کسی بود به من کمک کنه بخدا قسم 3دخترو1پسر دارم4ساه پسرم تصادف کرده روی تخت خونه افتاده درمان هرینه ندارم الان مستأجر هستم 10روز وقت داده تخلیه کنم ندارم پول پیشخانه بگیرم خودم مریض وخانمم بینایی چشم داره اگر کسی هست تو به مولا قسم میدم به داد من وزندگیم برسیم خواهش میکنم ممنون
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 2
    خدا به همه مستاجرها کمک کنه به ماهم همینطور واقعا قیمت مسکن وحشتناکه درآمد ۵میلیون اجاره ماهی ۶میلیون ازکجا باید امد خدابدادمون برسه هیچکس هم کاری نمیکنه
  • حیدر IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    درودبرتمام خوبان
  • milad DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    باعث تاسفه. نکته جالب عکس شاخه درخت در سایبانه.......عجب مهندس ناظری کار انجام داده.
  • حیدری IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 4
    خدا خیرتان بدهد.من هم چهار روز خانه ندارم بیرون میخوابم .نمی‌توانیم.بخدا خانه بگیریم.
  • کاردان IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    ادم وقتی این خبرها رو میشنود کمی امیدوار میشود حاجی جان خدا قوت
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    شهرداری. تهران باید دفتری را به امر مددیاری کسانی که بیکار یا توان اجاره مسکن را از دست می‌دهد اختصاص دهد این از وظایف رسمی هر شهر داری در هر جای دنیاست
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 1
    اینهمه مسجد داریم چرا امکانش فراهم نمیشه خانواده های بی پناه در مساجد زندگی کنن.مگه نمیگیم مسجد خانه خداست پس چرا از بنده هاش دریغ کنیم.اینم که میگن شب خوابیدن در مسجد مکروهه پس دو زن در پارک بخوابن چیه؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    دست مریزاد خدا بهتون خیر دنیا وآخرت بده
  • علیرضامحمدی حسنارودی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 1
    ایکاش یکی ازاین انسانهای خداشناس درشهرماهم میبودندتابه دردمامستاجران بی پناه برسند.واقعاکه این انسانهای شریف کم هستندخداوندحافظشان بازداشت ازچشمانم سرازیرشدبخاطرعمل خیراین عزیزان خداوندیاورشان باشد.
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 1
    خداخیرشون بده به این چنین آدمهای بی پناه کمک میکنند ایکاش صاحب خونه ها هم به فکر پول زیاد نبودن واون دنیا را فکر میکردند ها این چنین مردم خیر را بیشتر کنه واحر بده به اونها
  • سعید IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 1
    کاش دنيا ماله همه بود.....حداقل به اندازه آلونک..... خدابرسون صاحب دلارو..
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    خدا خیرشون بده که مردهم پیدا میشه دست ابوالفضل نگهدارشون باشه
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    اقای ریسی جوابگو باش
  • شین IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    انشاالله خدا به آقای عظیم محمودی و امثال ایشون سلامتی، عزت، دولت و آبروی دنیا و آخرت عطا کنه. ای کاش دولتمردان از این امکاناتی که به لطف خدا و مردم در اختیارشون قرار گرفته، برای خلق خدا چنین قدمهایی برمیداشتن تا به جای این تعداد انگشت شمار، عده ی زیادی حمایت میشدن درود بر آقای محمودی🌹🌹🌹
  • شین IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    امام صادق علیه السّلام فرمودند: قالَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ؛ اَلْخَلْقُ عَيالِى فَاَحَبُّهُمْ إِلَىَّ اَلْطَفُهُمْ بِهِمْ وَأَسْعاهُمْ فِى حَوائِجِهِمْ؛ خداوند بزرگ فرموده است: مردم خانواده من هستند، پس محبوب ترين آنها پيش من كسانى هستند كه نسبت به مردم مهربانتر باشند و در تأمين نيازهايشان كوشاتر باشند. بحارالانوار، ج 74، ص 336، روايت 114
  • یه هموطن IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    یه مشگل بزرگ هست که مستاجرها با اون درگیر هستند اونم اجاره خونه که ۹۰ درصد صاحبخونه ها وجدان ندارن واقعا از دولت مردان استدعا دارم فکری کنن اینکه صاحبخونه وسایل مستاجر رو بیرون بریزه و عده ای دست بکار بش راه حل قطعی نیست واقعا فکری بکنید .با تشکر
  • سعید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    خود مردم هستند که باید به فکر یکدیگر باشند
  • منیژه نوروزی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام ماهم یک گروه چند نفره هستیم که با توجه به اینکه خودمون هم دست بازی نداریم ولی از دیگران کمک میگیریم وتا حالا چندین جهیزیه از خیریه ها تهیه کردیم یعنی اون پول را ما با یاری دیگران از ۱۰۰ تا هرچی که درتوانشون هست والان هم در شرف یه جهیزیه دیگه هستیم امیدوارم که این انسانهای ابرومند خدا بهشون کمک کنه تا محتاج به کسی نباشن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا هستیم! سرشار از منابع خدادادی!؟انوقت مردمان در فقر!
  • امیرعلی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    خدا خیرتون بده کاش یکی باشه به داد ما هم برسه بقرآن پول پیش نداریم ۴۰میلیون داریم هر کاری میکنیم بهمون خونه نمیدن
  • اسماعیل IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام خدا به اون انسان با معرفت خیر دهد.به خدا منم مستاجرم ۹۵تومن داده بودم الان صاحبخونه خودش می خواد بیاد رهن خونه ها هم شده نجومی نمیدونم چکار کنم برای منم دعا کنید
  • Artin IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    داداش که به طنز گفتی مگر کجا می‌شینی من خودم الان باید ۳۰۰بزارم روی ۲۰۰قبل وگرنه باید برم شهرک های حاشیه مشکلم دختر دانش آموزه فکر کردید جردن میشینیم در محله عادی سیمون بولیوار که با ۵۰رهن خونه می‌گرفتیم الان ۷۰ درصد در امسال رشد کرده بعد دولت خودش تمسخر کرده گفته ۲۵ درصد حالا شما بگید چکار کنیم
  • آرش IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    آقای عظیم محمودی دعای خیر ملت پشت پناه شما و دوستان باغیرت و جوانمرد که اینگونه برای هموطنان کمر همت بسته آید و کمیته امداد و صدها کمیته های مختلف دولتی حقوق اش را میگرند .دمت گرم داداش! یا حق!
  • هادی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    هنوز هم مردانگی هست وخواهد بود.خدا مشکل همه رو حل کنه وهیچ کس حداقل آواره وگرسنه نباشه .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    خداوند سلامتی و سربلندی بده که آبروی انسان آبرومندی را می خرید خداوند به آقای محمودی طول عمر با عزت دهاد ......
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    چشم آقایون دولتی، مجلسی ها روشن،،بگیرید حقوق ،،25, میلیون به بالا و. روز به روز مردم بدبخت تر از دیروز
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    خداخیربده به این بنده های خوب، امیدوارم خداهمه ماروکمک کنه تابتونیم ازهمدیگه دستگیری کنیم شرایط سختیه خداعاقبت همه ماروبخیرکنه،
  • .... IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    مساجد خالی .. حسینیه ها خالی ... هموطنانمون اواره
  • فروغ IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    سلام . منم شوهرم تو اسنپ کار میکنه بیمار هم هستش ساعت های طولانی نباید پشت فرمون باشه چون به خاطر بیماریش تعادل بدنش پایین خیلی تصادف میکنه . سه برج اجارمون عقب افتاده کجا باید مراجعه کنیم واسه کمک
  • ۴ IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    عزیزان هم دردیم ولی بدانید به زودی ایشالا میلیونها نفر در پارک‌ها خواهند خوابید بنده یکی
  • مهدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 1
    انشاالله خدا به همه تون میلیارد ها پول بده.
  • پوریا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    مردم را آواره کردند بیچاره کردن این صاحب خانه های بی رحم
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 3
    چرا ما عادت داریم زمین و زمان را به مسولین ربط میدیم‌.چرا ما عادت کردیم همه ی مسئولین رو بی کفایت ببینیم.ما واقعا مسئول خوب و متعهد نداریم .بیشتر مشکلات ما از ملت ماست .گرانفروشی ها .احتکارها .رحم نکردن به همدیگه و نداشتن انصاف در همه ی زمینه ها .اندکی تامل
  • هموطن IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    احسنت بر بچه هیتی ها . درود بر شما . اجرتون با امام حسین انشالله
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    واقعاً احساس می کنم خیلی به مقام انسانیت نزدیک شدیم
  • مرتض IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    انشاهای الله هر کسی بانی این کار شده اقا ابولفظل پشت پناه ان بشود
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    خدا خیرشون بده . مشکل اصلی اینه که دولتها به وظایفشون عمل نمیکنند مثل زنان سرپرست خانوار که باید ازشون حمایت بشه
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    دمتون گرم بهشت زیر پای شماهاست
  • پیرعلی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    خدا وجود همچین انسان هایی رو روی کره زمین تکثیر کنه 🙏🏾
  • فاطمه IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    احسنت خدا خیر و برکتشون بده
  • نرگس IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا به داد ما برسه با۱۵۰ میلیون پیش و۳میلیون اجاره جای مناسبی پیدا نکردیم
  • ف IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    خوش به حالش .ای کاش همه آدم ها ی پولدار که دستشون به دهنشون میرسه یه ذره به فکر فقیر های اطرافشون باشه.
  • علی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    توی همین تهران کسان زیادی زندگی می کنند که ساعت دستش بفروشم می تونه برای اینها خونه بهره حالا برسه اجاره ولی اونی رحم می کنه که رحمت خدا شامل حال خودش باشه
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    خداخیرشون بده وبرکت به کار وعمرشون وبه دل همه پولدارا بده قدری همدلی کنند انشاالله