خانواده مهم‌ترین دلیل برای شکل‌گیری هیئتی به بزرگی هیئت مکتب‌العباس بود. بانیان این هیئت در خانواده‌ای بزرگ شدند که همه اعضایش دلداده و شیفته امام حسین(ع) بودند و به لطف حضور مداوم در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) و هئیت‌های مذهبی چنین مسیری را برای زندگی‌شان انتخاب کردند.

مکتب العباس

همشهری آنلاین: «عظیم محمودی» بانی ۵۸ساله هیئت مکتب‌العباس(ع)  سال۱۳۸۵ تصمیم می‌گیرد با همراهی برادر هیئت‌دار شود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

نخست هیئت را در خانه برپا کردند، اما خیلی زود با گسترش فعالیت‌های مذهبی و افزایش تعداد اعضای حسینیه مکتب‌العباس(ع) را راه انداختند. ابتدا هدف از ایجاد این هیئت فقط برگزاری مراسم عزاداری و اعیاد در مناسبت‌ها و گرامیداشت مقام اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بود، اما کم‌کم به فعالیت‌های جهادی هم روی آوردند و شدند گروهی جهادی. اولین جرقه این اتفاق هم همزمان با وقوع زلزله کرمانشاه در سال۱۳۹۶ زده شد.

روزهایی که کانکس مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان بود و بازار فروش کانکس سیاه بود، همراه برادر دست به کار شدند و با مشارکت اعضای هئیت شروع کردند به تولید کانکس با صرف هزینه کمتر. آن روزها ۲۰۰کانکس، ۱۲۰سرویس بهداشتی و بالای ۲۰تریلی مواد خوراکی و بهداشتی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه فرستاده شد.  

تبدیل یک هیئت خانوادگی به گروهی جهادی | ۸هزار نفر عضو این هیئت هستند

مشارکت با ۳۶۰بیمارستان در روزهای کرونا

پس از آن حادثه ناگوار دیگر فعالیت جهادی به رسم همیشگی هیئت مکتب‌العباس(ع) تبدیل شد، «عظیم محمودی» حمایت‌های خوب جمعیت ۸هزارنفری هیئت و انسجام بینشان را عامل مهمی در برقراری و تداوم فعالیت‌های انسان‌دوستانه و متفاوت این هیئت می‌داند: «پس از زلزله کرمانشاه، در سیل اهواز، سیل لرستان، زلزله کرمان، زلزله‌ سراب و میانه به همین روش پیش رفتیم و در نهایت هم در روزهای همه‌گیری کرونا با مشارکت همگانی جهادگران برای مقابله با این بیماری سنگر را خالی نکردیم و در این حوزه هم تمام‌قد ظاهر شدیم.» روزهای کرونا با مشارکت خوب مردم ۱۵۰چرخ خیاطی و خیاط در حسینیه مستقر کردند و در چنین شرایطی روزانه ۸هزار تا ۱۰هزار گان و ماسک تولید و بین ۳۶۰بیمارستان کشور توزیع کردند.

تبدیل یک هیئت خانوادگی به گروهی جهادی | ۸هزار نفر عضو این هیئت هستند

تدارک ۱۰سرویس جهیزیه برای نوعروسان 

فعالیت‌های هیئت مکتب‌العباس(ع) فقط به روزهای بحران و حوادث ناگوار خلاصه نمی‌شود. این هیئت بیش از ۳۱۳ خانواده کمتربرخوردار را تحت پوشش دارد و علاوه بر توزیع ماهانه سبد کالا، به شیوه‌های مختلف هم از آنها حمایت‌های معیشتی می‌کند. مثلاً اواخر سال۱۴۰۰بود که برای ۱۰نفر از مستأجرانی که امکان تمدید قراردادشان را نداشتند و همراه اثاثیه در پارک می‌خوابیدند خانه اجاره کردند. طرح توزیع جهیزیه و سیسمونی هم از دیگر اقدامات متداول این هیئت است که با کمک‌های خیرانه حداقل یک‌بار در سال انجام می‌شود و اخیرا پرتکرارتر شده. همین چند وقت پیش حدود ۷۲سرویس جهیزیه بین نوعروسان کمتربرخوردار نقاط مختلف کشور و به صورت خاص ۲۲سرویس دیگر برای نوعروسان کمتربرخودار شهرستان سراب ارسال شد.

تبدیل یک هیئت خانوادگی به گروهی جهادی | ۸هزار نفر عضو این هیئت هستند

محمودی با بیان اینکه این‌روزها تهیه جهیزیه اقدامی است که با جدیت دنبال می‌شود، می‌گوید: «آنقدر متقاضی زیاد است که دیگر فواصل توزیع جهیزیه به ۲-۳ماه هم نمی‌رسد. الان در حال تهیه ۱۰سرویس جهیزیه برای افراد شناسایی‌شده در شهرستان هریس هستیم و به محض تکمیل فوراً بین نوعروسان توزیع خواهیم کرد.»

تبدیل یک هیئت خانوادگی به گروهی جهادی | ۸هزار نفر عضو این هیئت هستند

کد خبر 734211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha