ارتش چین امروز (دوشنبه) پس از گزارش افزایش فعالیت در حوالی تایوان گفت که نیروهای مسلح هفته گذشته دور دیگری از تمرینات را در نزدیکی این جزیره برای بهبود عملیات رزمی مشترک انجام دادند.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان در دو سال گذشته از فعالیت‌های نظامی مکرر چین در نزدیکی مرزهای خود شکایت کرده که عمدتا در بخش جنوبی و جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره متمرکز شده است.

نیروی هوایی تایوان روز جمعه هواپیماهایی را برای هشدار دادن به ۱۸ هواپیمای چینی که وارد منطقه دفاع هوایی این کشور شده بودند، به پرواز درآورد و از حملات بیشتر در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد، البته با هواپیماهای کمتر.

فرماندهی تئاتر شرق ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی و نیروی هوایی رزمایش‌هایی را از جمعه تا یکشنبه در شرق و جنوب غربی تایوان برای آزمایش بیشتر و بهبود توانایی رزمی مشترک چندین سرویس و تسلیحات انجام داده‌اند.

وزارت دفاع تایوان گفت: «چین، بمب‌افکن، جنگنده و هواپیماهای ضد زیردریایی مستقر کرده است.»

هیچ گلوله‌ای شلیک نشد و هواپیماهای چینی در فضای هوایی تایوان پرواز نکرده بودند، اما تایوانی‌ها در منطقه شناسایی دفاع هوایی، نظارت و گشت‌زنی می‌کنند تا به آنها زمان بیشتری برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی بدهد.

تایوان از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، هشدار خود را افزایش داده، اما در مورد چین اقدامی مشابه را محتاط کرده است، اگرچه دولت تایپه هیچ نشانه‌ای را گزارش نکرده که در شرف وقوع است.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان، روز دوشنبه با طرح پرسش‌هایی در پارلمان گفت که چین به تهدید خود ادامه می‌دهد.

او گفت: «اما ما عزم دفاع از کشورمان را داریم.»

ژاپن هفته گذشته گزارش داد که ۸ فروند کشتی نیروی دریایی چین، از جمله یک ناو هواپیمابر، از میان جزایری در زنجیره جنوبی اوکیناوا ژاپن در شمال شرقی تایوان عبور کردند.

تایوان همچنین هفته گذشته مانورهای موشکی و دیگر رزمایش‌های از پیش اعلام شده را در سواحل جنوبی و جنوب شرقی خود انجام داد.

بیشتر بخوانید:

چین هرگز از توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان تحت حاکمیت دموکراتیک دست برنداشته و تنگه تایوان همچنان یک نقطه عطف نظامی بالقوه است.

دولت تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می کند و می گوید که تنها ۲۳ میلیون نفر جزیره می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

کد خبر 675074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha