بازار گل‌وگیاه غرب تهران با ۸۲ غرفه بعد از ۱۴ سال به مزایده عمومی گذاشته می‌شود تا علاوه بر ساماندهی وضعیت غرفه‌ها و ایمن‌سازی آن، وضعیت اموال شهرداری و قراردادهای آن مشخص شود.

بازارگل و گیاه

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: زمانی که  بازار گل‌وگیاه غرب تهران درفاز اول خود شروع به کارکرد، استقبال شهروندان از این مکان باعث شد تا توسعه آن در دستور کار قرارگیرد و طی سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف به شهروندان خدمات دهد. امروز ما با یک بازار گل متنوع روبه‌رو هستیم که علاوه بر فروش گل‌وگیاه، امکانات جانبی مرتبط در این زمینه را ارائه می‌دهد.

بعد از افتتاح فاز اول این بازار گل، رئیس  وقت اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۵ هدف اولیه از ساخت این بازار گل را ساماندهی فروشنده‌هایی بیان کرد که در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر به‌صورت غیراستاندارد و در مکانی نامناسب اقدام به فروش انواع گل و گیاه می‌کردند. او گفت: «این طرح شهرداری باعث شد تا فروشنده‌های گل‌وگیاه که سابقه حرفه‌ای طولانی نیز در این کار دارند، ساماندهی شوند و بتوانند در محیطی استاندارد و قابل‌قبول فعالیت کنند. همچنین شهروندان امکان داشته باشند تا گل‌وگیاه دلخواهشان را در تمام فصول سال تهیه کنند.»

در نتیجه  قرار شد غرفه‌ها با اجاره‌ای اندک در اختیار فروشنده‌ها قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات مناسب‌تری به مشتریان ارائه دهند.

حراج ۸۲ غرفه‌ بازار گل‌وگیاه غرب تهران

بازار گل‌وگیاه غرب تهران این روزها مشتریان زیادی پیدا کرده است و به‌نوعی قطب گل‌وگیاه غرب تهران نیز لقب گرفته است. با این‌ حال، بعد از گذشت سال‌ها از ساخت و توسعه آن، شهرداری منطقه ۵ تصمیم گرفته است تا به وضعیت غرفه‌داران، املاک شهرداری و ایمنی این بازار رسیدگی و حوزه‌های یادشده را ساماندهی کند.

«محمدباقر فرهند»، سرپرست روابط عمومی منطقه ۵، در این‌ باره به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «این بازار گل برای ساماندهی تعدادی از گل‌فروشان دستفروش در غرب تهران در نظر گرفته شد و مقرر شد تا طی قراردادهای سالانه، مبالغی به‌ حساب شهرداری تهران واریز شود. در تمام این سال‌ها، مبالغ واریزی برای ۸۲ غرفه گل‌وگیاه بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح مدیریت شهری بوده است. از طرفی، به دلیل ضعف نظارت، این بازار از ایمنی استاندارد برخوردار نیست. همچنان که طی سال‌های گذشته منجر به بروز حریق‌هایی شده و خسارات قابل‌توجهی به غرفه‌داران وارد شده است. نهایتا با ورود بازرسی منطقه و بررسی دقیق موضوع و ارائه گزارش‌های لازم  با تصمیم شهردار جدید منطقه و تأکید بر رعایت قانون در خصوص اموال و املاک مدیریت شهری و توجه به مصالح و منافع آن و حذف افراد سودجو در این محل که منجر به بروز تخلفاتی شده بود، تصمیم به مزایده عمومی «حراج» ۸۲ غرفه این بازار گرفته شد تا علاقه‌مندان با رعایت قانون در این فرصت ارزشمند کسب‌وکار وارد شوند.»

سرپرست روابط عمومی منطقه ۵ از افراد واجد شرایط دعوت کرد تا اسناد خود را برابر اطلاعات آگهی به دبیرخانه منطقه ۵ و امور قراردادها رسانده تا پس از بررسی‌های اولیه در فرصت برابر همه پیشنهادها ارزیابی و نتایج اعلام شود.

کد خبر 674771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha