ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد کره‌شمالی یک فروند موشک بالستیک را از یک زیردریایی پرتاب کرده است.

موشک کیم

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از فرانس۲۴، بنابه ادعای ارتش کره‌جنوبی تنها سه روز پیش از مراسم تحلیف «یون سوک یول»، رییس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی، این موشک بالستیک از یک زیردریایی شلیک شده است.

گفتنی است که رییس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی مواضع سرسختانه‌ترین علیه کره‌شمالی اتخاذ کرده است.

بنابه ادعای ارتش کره‌جنوبی، کرهشمالی حدود ساعت ۰۵:۰۷ به وقت گرینویچ روز شنبه از اطراف سینپو، محلی که کره‌شمالی زیردریایی‌ها و تجهیزات آزمایشی را نگهداری می‌کند، موشک بالستیک زیردریایی  SLBM  (قابلیت حمل از یک زیردریایی) را به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرده است.

وزیر  دفاع ژاپن هم در توییتی اعلام کرده که احتمالا موشک شلیک شده یک موشک بالیستیک بوده و بنا به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، تایید شده که موشک شلیک شده به منطقه‌ای غیر از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن اصابت شده است.

 ژاپن و کره‌جنوبی ادعا کرده‌اند که  پیونگ‌یانگ درصدد توسعه تسلیحات اتمی خود در سریع‎‌ترین سرعت ممکن است.

ارزیابی‌های آمریکا حاکی از آن است که کره‌شمالی در حال آماده‌سازی سایت آزمایش هسته‌ای پونگی-ری است و می‌تواند تا اوایل این ماه آزمایشی دیگر انجام دهد.

لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اوها در سئول می‌گوید که زمان‌بندی انجام آزمایش‌های دیگر به تونل‌ها و فناوری دستگاه اصلاح شده بستگی دارد.

 این موشک شلیک‌شده تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش می‌دهد و خطر اشتباه محاسباتی و سوء ارتباط بین حکومت کره‌شمالی و دولت جدید یعنی دولت یون با مواضع سرسختانه‌اش خطرات را مضافا افزایش می‌دهد.

یون سه‌شنبه کار خود را آغاز می‌کند و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم قرار است در تاریخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) به کره‌جنوبی سفر و با رییس‌جمهور جدید دیدار کند.

از ماه گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی درصدد توسعه زرادخانه هسته‌ای کشور با سرعت هرچه بیشتر است. کره‌شمالی صاحب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) که روی کامیون‌ها و سایر وسایل پرتاب از جمله زیردریایی‌ها سوار می‌شود، است.

کد خبر 674717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha