سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

علی کهن‌نسب: قانون چهارم فوتبال تعریف می‌کند که یک بازیکن می‌تواند چه وسایلی داشته باشد.

   بازیکن نباید از وسایلی استفاده کند یا چیزی بپوشد که برای خودش و سایر بازیکنان خطرناک باشد (مثل انگشتر، حلقه و...)

   لباس ورزشی، جوراب ساق بلند، محافظ ساق و کفش، وسایل اساسی و اجباری بازیکنان فوتبال است . ساق‌بند باید از جنس‌های مناسب لاستیک یا پلاستیک باشد و به وسیله جوراب پوشیده شود. دروازه‌بان نیز موظف است از رنگ لباس متمایز از سایر بازیکنان استفاده کند.

   در صورت نقض این قانون احتیاج به توقف بازی نیست و داور به بازیکنی که وسایلش نقص دارد، دستور می‌دهد که برای درست کردن وسایل خود، زمین را ترک کند و پس از اصلاح وسایل با اجازه داور وارد بازی شود.

   بازیکن تنها زمانی می‌تواند وارد زمین شود که توپ خارج از بازی باشد و اگر بدون اجازه داور وارد زمین شود ، کارت زرد می گیرد.

   وقت بازی:

   بازی فوتبال در دو وقت 45 دقیقه‌ای انجام می‌شود و هر نوع توافق در باره تغییر زمان بازی (برای مثال کمی نور) باید قبل از آغاز بازی و با رقابت مقررات رقابت‌ها مشخص شود.
بازیکنان در بین دو نیمه نباید بیش از 15 دقیقه استراحت کنند.

   وقت اضافه:

   زمان‌های تلف شده به خاطر تعویض‌ها، تشخیص بازیکنان آسیب دیده و انتقال آنها به خارج از زمین و یا هر دلیل دیگر،  با تشخیص داور به زمان بازی  اضافه می‌شود.

   اگر یک ضربه پنالتی در پایان هر نیمه یا پایان وقت اضافی اتفاق بیفتد، اجازه داده می‌شود تا ضربه زده شود و بعد سوت پایان بازی زده می‌شود.

کد خبر 67465

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز