معاون اول رئیس جمهوری درباره وضعیت ذخایر کالاهای اساسی راهبردی کشور گفت: مردم مطلقاً نگران ذخایر کالاهای اساسی نباشند.

محمد مخبر

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «صف اول» که با موضوع تشریح برنامه های دولت سیزدهم درباره «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» روی آنتن شبکه خبر سیما رفت، در واکنش به کاهش تعداد فوتی ها کرونا به تک رقمی اظهار داشت: نباید حتی یک نفر هم بر اثر کرونا فوت کند و تلاش می کنیم تا تعداد فوتی ها به صفر برسد.

سه دلیل مهم افزایش قیمت اقلام خوراکی

وی با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در حوزه کالاهای اساسی گفت: چند موضوع باعث شده تا امنیت غذایی به چالش کشیده شود. نخست بحث خشکسالی در مناطقی است که عمدتا خود آن‌ها محل تولید بودند. بحث جنگ اوکراین هم جز مسائل جدی است، تقریبا ۷۰ درصد دانه‌های روغنی آفتابگردان توسط اوکراین تولید می‌شود که اکنون تعطیل شده و حدود ۳۰ درصد غلات دنیا از اوکراین تهیه می‌شد که با چالش مواجه شده است.

وی ادامه داد: یک حرکتی که در کشورهای بزرگ انجام شد و هنوز هم ریشه‌های اصلی آن مشخص نیست، جمع آوری عجیب کالاهای اساسی در نقاط مختلف دنیاست که باعث کم شدن عرضه و در نتیجه افزایش قیمت‌ها و مسائل مختلف شد.

مخبر بیان داشت: اکنون هم با توجه به اینکه وضعیت منطقه، وضعیت روشنی نیست و در مقابل ما یک تابلوی روشنی از آینده منطقه وجود ندارد و مشخص نیست تا چند سال باید گرفتار بحث‌های این منطقه باشیم که عرضه را دچار چالش کرده، این مورد هم جزو مواردی است که در ایران هم به شدت نسبت به آن مراقب هستیم.

 یکی از وظایف و مسئولیت‌های دولت عمل به بیانات رهبر انقلاب است

وی با اشاره به سیر نام گذاری سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب با تعیین شعارهای مختلف گفت: متاسفانه دولت‌ها نسبت به شعارهای مقام معظم رهبری که ایشان طی این ده سال به درستی انتخاب کردند، توجه مناسبی نداشتند. معتقدم اگر ۵۰ درصد این شعارها عملیاتی می‌شد ما اکنون در کشور برخی از گرفتاری‌های فعلی را نداشتیم.

مخبر گفت: سبک زندگی، الگوی مصرف، تولید با همه ابعاد مختلف آن بحث شده، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. یکی از وظایف و مسئولیت‌هایی که دولت مصر است که برای خود تعریف و اجرایی کند عمل به شعارهای رهبر انقلاب است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جنگ  اقتصادی دشمنان علیه کشورمان اظهار داشت: پس از شکست رژیم بعث عراق در جنگ، دشمنان با وجود تمام وحدت شان در تقابل با جمهوری اسلامی، موفق نبودند. به همین دلیل شیوه خود را برای تقابل با جمهوری اسلامی تغییر دادند که بسیار خطرناک تر بود. چراکه در جنگ تحمیلی یک جغرافیا و چند استان محدود درگیر جنگ بودند اما در جنگ اقتصادی ۸۵ میلیون نفر درگیر هستند. در نتیجه بسیار وسیع تر است.

وی افزود: به همین دلیل، مقام معظم رهبری با هوشمندی این مورد را تشخیص دادند و مرتبا متذکر شدند. در همین حد هم که دشمن موفق نشده در جنگ اقتصادی کشور را دچار آسیب جدی کند به این دلیل بوده است که ما به این توصیه ها عمل کرده ایم. مطمئن هستیم کشور به نقطه خوبی خواهد رسید.

مخبر گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری مطرح کردند از یک سو خنثی‌سازی تحریم‌ها و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی است. ما در این بخش موفقیت های خوبی داشتیم البته به همه آنچه می‌خواستیم دست پیدا نکردیم. البته توفیقاتی که در این حوزه داشتیم ناشی از عمل به توصیه های رهبر انقلاب بوده است که کشور را از تکانه های شدید اقتصادی مصون داشته است.

 یک زمانی با عطسه رئیس‌جمهور آمریکا، شاخص‌های اقتصادی کشور بهم می‌ریخت

وی ادامه داد: زمانی می‌دیدم با یک عطسه رئیس‌جمهور آمریکا، شاخص‌های اقتصادی کشور بهم می‌ریخت؛ امروز می‌بینید می‌گویند مذاکره هست یا نیست تغییر آنچنانی در شاخص‌های اقتصاد کشور مشاهده نمی‌شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: دولت سیزدهم در خصوص خنثی سازی تحریم ها نیز بسیار خوب عمل کرده است. زمانی که دولت را تحویل گرفتیم فروش نفت به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود که عمدتا به منابع حاصل شده دسترسی نداشتیم.

وی افزود: پول‌های بلوکه شده را نمی‌توانستیم استفاده کنیم. ذخایر کالاهای اساسی وضعیت مناسبی نداشت و در قسمت زیادی از ذخایر کالاهای اساسی به خط قرمز رسیده بودیم که می توانست چالش های بسیاری برای کشور ایجاد کند.

 یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری با بیان اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود، گفت: برای نان سنتی یارانه‌ای در نظر ‌گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ‌ الکترونیکی پرداخت شود ‌و برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود. اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه تأمین این کالاها را پرداخت می‌کنند اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آنها تعلق می‌گیرد، آرامش آنها را تأمین می‌کند.

مخبر تاکید کرد: این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است.

 نباید آحاد مردم خصوصاً طبقات کم‌درآمد جامعه را نگران کرد

مخبر با بیان اینکه ارز ترجیحی‌ اگر در مقطعی که نرخ ارز ۱۲ هزار تومان بود حذف می‌شد هزینه‌های کمتری داشت اما امروز به دلیل افزایش نرخ ارز تبعاتی جدی دارد و باید برای آن از آبرو گذشت‌، گفت: از همه دلسوزان و نخبگان می خواهیم که در این اصلاح اقتصادی، دولت را یاری دهند و برای آحاد جامعه تبیین کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی مغایر عدالت بوده و تولید کشور را با چالش مواجه کرده و هیچ سودی برای مردم نداشته است. همچنین در تبیین مسئله، نباید آحاد مردم خصوصاً طبقات کم‌درآمد جامعه را نگران کرد. مسلما این کار بزرگی است که به نفع مردم و کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۳۰ درصد هزینه‌ سبد خانوار را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد، دولت تمهیداتی برای کاهش این هزینه دارد که این اقدامات نیز موجب افزایش توان اقتصادی خانوارها می‌شود. تعیین مالیات برای ۵۶۰ هزار خانه خالی شناسایی شده، پرداخت کمک‌ ودیعه مسکن‌ برای اقشار کم درآمد، تکمیل مسکن مهر و مسکن نیمه‌تمام‌ طرح اقدام ملی و اجرای‌ نهضت ملی مسکن به‌ عنوان تمهیدات مسکنی دولت سیزدهم است.

 امروز نه‌تنها دولت سیزدهم استقراض نکرده بلکه از بانک مرکزی بستانکار است

مخبر تصریح کرد: یکی از مواردی که تولید نقدینگی می‌کند، استقراض دولت از بانک مرکزی است که همیشه دولت‌ها بدهکار بانک مرکزی بودند اما امروز نه‌تنها دولت سیزدهم استقراض نکرده بلکه از بانک مرکزی بستانکار است. باید از هدایت نقدینگی به سمت حوزه‌های دلالی جلوگیری کرد و نقدینگی باید به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود تا موجب توسعه کشور شود.

وی تصریح کرد: دولت مصمم به جهت‌دهی نقدینگی در تولید و جلوگیری از خلق پول توسط بانک‌هاست که قطعاً آثار خوبی برای جامعه خواهد داشت.

 رئیس جمهور در موضوع اصلاح اقتصادی و جهت‌دهی یارانه‌ها حدود چهار تا پنج جلسه با کارشناسان اقتصادی داشت

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بهره‌گیری دولت سیزدهم از دیدگاه‌های نخبگان برای اصلاح ساختارهای اقتصادی به‌ویژه ساماندهی ارز ترجیحی افزود: رئیس جمهور نسبت به مسائل مردم بسیار حساس است و موضوعات را لحظه‌ای پیگیری می‌کند. آیت‌الله رئیسی بسیار به مشورت اهمیت می‌دهد و از جمع‌بندی‌های کارشناسی و نظرات نخبگان با دیدگاه‌های مختلف بهره می‌برد و در موضوع اصلاح اقتصادی و جهت‌دهی یارانه‌ها حدود چهار تا پنج جلسه با کارشناسان اقتصادی داشتند و در همین ایام تعطیلات هم هر روز تا دیروقت پیگیر موضوع بود.

وی گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال نیز تدابیر خوبی دیده، یکی از این تمهیدات را استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در کشور است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در کشور کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل زیادی داشتیم که در مدت ۶ ماه با نهضت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، بخش عمده آنها به مدار تولید بازگشت. فقط در دو ماه گذشته حدود ۱۰۰ کارخانه غیرفعال مجدداً به عرصه تولید بازگشته‌اند و در کنار اینها پیشران‌های توسعه اقتصادی نیز ساماندهی و ۱۵۰۰ همت توسط بنگاه‌های بزرگ به سمت تولید رفته که روی همه شاخص‌ها اثر خواهد داشت.

وی یادآور شد: خط قرمز دولت در سفرهای استانی کلنگ‌زنی طرح‌های جدید بوده است. اولویت دولت در سفرهای استانی تزریق اعتبار به پروژه‌هایی بوده که بیش از ۶۰ درصد پیش رفته اما بر زمین مانده‌اند. دولت به دنبال آن است که با تهیه طرحی جدید مردم را در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برزمین مانده مشارکت دهد. 

رئیس جمهوری در دو سه شب آینده خبرهای خوبی برای مردم خواهد داشت

معاون اول رئیس جمهور درباره وضعیت ذخایر کالاهای اساسی راهبردی کشور گفت: مردم مطلقاً نگران ذخایر کالاهای اساسی نباشند. 

مخبر افزود: اقتصاد کشور مشکل دارد اما لاینحل نیست و اگرچه اصلاح اقتصادی کاری زمان‌بر است اما با همدلی قوا و همراهی مردم و همه دلسوزان حتماً نتایج خوبی در پی دارد و به آینده نظام خوشبینم.

وی خاطر نشان کرد که رئیس جمهور در دو سه شب آینده خبرهای خوبی برای مردم در خصوص اصلاح نحوه تخصیص ارز ترجیحی خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم مُصر است همه‌ منابع عادلانه توزیع شود و همه عزتمندانه زندگی کنند و کسی محتاج و ناتوان در تأمین معاش نباشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه قوا در اصلاح نظام اقتصادی وحدت نظر کامل و همکاری صمیمانه‌ای دارند.

کد خبر 674589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 133
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 134
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    جناب مخبر فقط می ترسیم مثل داستان واکسن برکت شود . شما می فرمایید مثلا نان سنتی افزایش ندارد اما بنده دیروز نان سنگگ را 25000 تومان خریدم . سه نانوایی اطرافم همین قیمت بود . خدا فقط به ما مردم حقوق بگیر کمک کند و خودش راهی به روی مان بگشاید .
    • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      51 19
      بگید سنگگک از کجا 25000 تومان خریدی آدرس دقیق و نام نانوایی؟
    • فرشاد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      71 13
      شما همین که تنها حقوق بگیرها رو در نظر داری نشون می ده هم دیدگاهت کوتاه و ناشیانه هست و هم بویی از درک نداری که بیشتر مردم اصلا از جایی حقوق نمی گیرن. اونا باید چه کنن؟
    • وجدان IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      32 33
      دوست عزیز چند تا نان خریدی؟ من از یک محله گران قیمت دو رو کنجد اندازه بزرگ گرفتم 10 هزار تومان خدائی حاشیه درست نکنید.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      29 90
      اقای رییسی شهامت بخرج داده و زیر بار سنگین حذف رانت ارز 4200 تومانی رفت. این گرانیها مقابل حذف رانت چیزی نیست و در اینده فرزندانمان دعاگو خواهند بود. ملت هم قدری تحمل کنند ماکارونی کیایویی 35 هزار تومان قیمت مناسبیه.
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      43 8
      عزیزی که دنبال ادرس سنگگ 25000 تومنی است ؛ نیاز به ادرس نیست بزن اسنپ فود نه یکی بلکه ده ها نانوایی 25000 تومنی پیدا خواهی کرد ؛ آقایان مسئولین نیز می توانند حتی با گوشی خودشان چک کنند
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      26 4
      آقای رییسی ،انداختن تقصیر گرانی ها به گردن دولت قبل نه تنها جز شونه خالی کردن از مسوولیت نیست بلکه حیثیت خودت را هم زیرپا می گذاری و با اینکار آینده سیاسی خودت را با دستان خودت نابود می کنی. پدر جان شماچرا کشوری که اینقدر به قول خودت وضعیت بدی داشت،مسوولیت گرفتی؟؟؟؟!!!! روحانی مخروبه تحویل داد،بدهی داشت،فاسد بود و... بهانه است ... اگه توان اداره کشور را با این وضعیت ندارید،استعفا بده تا یک نفر کاربلد بیاد و کشور را از نابودی نجات بدهد.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      19 0
      حالا خودت خبرهای خوب رو میدادی رییس‌جمهور رو بزحمت نمینداختی ‌‌‌. بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      17 2
      شما حق ندارید بدون نظر مردم این ماجراجویی راانجام بدین بعد هم بادلایل عجیب وغریب همه چیز راتوجیه کنین
    • فرزاد ملقب به فری IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 15
      شما سانفرانسیسکو زندگی میکنید که سنگک رو خریدید۲۵هزار،محله ما ساده۱۶۰۰تومن کنجدی۲۵۰۰تومن
    • فرزاد ملقب به فری IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 0
      جواب غلامحسین، داداش تو محلتو عوض کن الان من شاخ دراوردم دقیقا قیمت نون شما ۱۰برابر گرونتر از محله ماس، قبلا هر چیزی کم داشتیم میگفتیم با نون بخور که سیرشی الان نون رو باید بزاریم لا چی بخوریم تا سیرشیم
    • بهراد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      15 1
      آقای مخبر دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟! همه کسانی که از دولت حمایت میکنن و این گرانی افسار گسیخته را ماله میکشن مدیون مردمی هستن که محتاج حتی همون یه لقمه نون شبشون هستن
    • فرزاد ملقب به فری IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      19 1
      عزیزان از پارسال گفتن جراحی بزرگی در اقتصاد ایران خواهند کرد،الان وقت این جراحی رسیده فقط خداکنه زیر جراحی تلف نشیم که بعدش بیان بگن متاسفم تقصیر خودش بود بنیه نداشت
    • فری IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 10
      مطمعن باشید دولت میخواد با این جراحی ثروتتون رو بیشتر کنه
    • فری IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      18 0
      انقد ثروتمند شید که ندونید چکارش کنید، بپا نفتی نشید سر سفره
    • فری IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      12 0
      میدونید چندساله بو نفت دوره احمدی نژاد از سفره ما پاک نمیشه،بابا بو نفت کشتمون
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    مردم دیگه نگران چی نباشن. حتی اگه کالای اساسی هم موجود باشه با این قیمت های کی می تونه بخره قشر کارگر جامعه دارن نابود می شن.
    • حامد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      15 0
      حتما جز اون گروه یک درصدی هستی که ذینفع این حرکات ناشیانه دولت هستی
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      12 1
      دقیقا. ستاره‌های آسمان هم زیاده اما کی میتونه بچینه!؟
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    حالا بدون عطسه يا با عطسه شاخصهاى اقتصادى بهم ميريزه !!!
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      13 0
      شما که نمیتونید ارز 4200 رو کنترل کنید بعد می‌خواید مملکت درست کنید
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 0
      کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
  • محسن GB ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    خواهش میکنم نظر من را چاپ کنید. چرا باید یک مهاجر غیر قانونی که اصلا مالیات پرداخت نمیکنه از یارانه دولتی نان ارزان و حمل و نقل ارزان و اب و برق و گاز ارزان و بنزین ارزان استفاده کنه؟ والا من انگلستان زندگی میکنم سر کوچکترین چیز از ما مالیات می گیرند و اصلا رحمی به مهاجر نمی کنند. تو رو خدا منابع کشور ایران رو به مردم ایران بدهید نه به مهاجران غیرقانونی که همیشه طلبکار هستند.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      10 0
      وقت آنست همگی برای بازسازی کشورشان به افعانستان بازگردند.
    • ملت مرده IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 0
      اونی که توامریکاس حقوق کمش ماهی۴۰ملیونه مثل مانیس بایارانه ۴۵تومنی زندگی کنیم لطفا الکی چرت نگید
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    145 5
    جناب مخبر این هارا ول کن فقط بگو چه کسانی آرد وماکارونی را قاچاق میکنند دولت جنابعالی نمیتواند جلو انهارا بگیرد یا اینکه با اغماض از قاچاق آنها صرف نظر میکند
    • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      92 3
      کاملا درسته، بالای ده میلیون مهاجر افغان در ایران هست که از یارانه های دولتی استفاده میکنه، و مالیات هم نمیدهند و طلبکار هم هستند، همین جمهوری آذربایجان همسایه شمالی سالها آنجا زندگی کردم هم مالیات دادم، هم هیچ یارانه ای که شامل خودشون بود به ما تعلق نگرفت، در ضمن هر ماه بایستی آمار خودمون رو میدادیم، و به چه شرایطی ما آزمون شهروندی دادیم که به تمام قوانین اونها پایبند باشیم اما در ایران مهاجران و اتباع از خود ایرانیها بیشتر امتیاز دارند مثل کار که به اونها میدن و به ایرانی نه متاسفانه.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 31
      درسته این کار بنفع مردم ایرانه
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      46 6
      کاملا درست میگی ازعموم که توامریکازندگی میکنه تادخترداییم وووووهمه دارن توانگلیس وامریکا و اتریش هستن واسه دستشویی رفتن واب خریدن وغیره پول میدن..(مالیات برهمه چیز)درصورتی که مهاجرایی که توایران هستن مفتخورودله وپرروئن هیچکاردرستی نمیکنن جزاینکه همش به ایران ضربه بزنن ازبازیگراوفوتبالیستای مهاجرودعوت شده گرفته تا اونایی که دارن زباله جمع میکنن وکارگری فقط شدن عزارومصیبت ایران....
    • مسعود IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      8 0
      اینکه جای تعجب نداره تابوده همین بوده مردم کشورهای دیگه برای مسئولین مابیشترازمردم خودمون ارزش دارن.بیشترمهاجرین وضعشون ازمردم خودمون بهتره بیشترجوونای مابخاطرهمین بیکارن هرجامیری دنبال کارمیگن افغانی هستی بیا وگرنه وقت خودتو تلف نکن هیچ کشوری دردنیا مثل ایران دررابطه بامهاجرین وقانون مهاجرین بی دروپیکرنیست
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    76 7
    ""افزایش نرخ ارز تبعاتی جدی دارد و باید برای آن از آبرو گذشت‌،"" . این جمله نا مانوس چه معنا دارد. ناکارآمدی خودتان در مدیریت منابع کشور ؟ حالا از ملت طلبکار هم هستید؟ منت می گذارید که باید از آبرو گذشت؟. در ضمن چه فرقی میکنه که چقدر کالاهای اساسی در انبارهای شما جاسازی شده. مهم اینه که ۸۰ در صد مردم باید در رعشه گرانی بسر برند. یادتان باشه مقصر و مسؤول این نابسامانیها شما هستید.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      21 85
      عزیزم مقصر روحانی بوده که با خراب کاری هایی که کرده هنوز پس لرزه های اقتصادی داریم
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      13 0
      همینجوری با همین فرمون بگین مقصر گرانیها روحانی بوده و دولت بعدی هم همینطور بگن تقصیر رییسی بوده والی آخر. دروغ ...
    • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 1
      بهترین عملکرد اقتصادی، وقتی با بدترین اطلاع رسانی انجام بشه منجر به شکست است. چون اعتماد، سلاخی شده است. ضمنا نظرات 4یا5 اقتصاد دان در یک پروژه بزرگ در مقابل صدها اقتصاد دان عددی نیست. اگر ریاست جمهور مشورت محور هست، از مخالفان خود هم مشورت بگیرد. ولو عمل نکند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    74 8
    من یک کارگرم دیروز نان یارانه ای را از نانوایی قرض کردم وای به روزی که آزاد شود دولتمردان ما اقتصاد نمیدانند و قبول هم نمیکنند که نمیدانند
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    61 2
    وای!!!!! نکنه این هم از نوع خبر های خوش آقای روحانی باشه.
  • بهنام IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    63 3
    در دوره اول احمدی نژاد اول به مردم یارانه دادند بعد قیمتها افزایش یافت شما هنوز افزایش یارانه نداده اید قیمت هارا بالا بردید
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    76 2
    مردم نگران کالای اساسی نیستن .نگران قیمت روزانه اون هستن .ما هم میدونیم روغن هست ولی روغنی که تا دو روز پیش 13 هزار تومن بود چرا باید یکدفه 22 هزار تومن خرید کنیم ؟؟
  • ولی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    56 1
    بزرگوار قیمت ها چیز دیگری میگند
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    73 3
    برید تا هفتاد آسمون رو پر مواد غذایی بکنید.....قیمتا بالاس چ فرقی بحال مردم میکنه؟!
  • توانا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    36 9
    آقای رئیسی باید با مردم صحبت کند واز حاشیه دوری کند وعلت گرانی کالا ها ووووو توضیح دهند وآینده روشن را که ترسیم کرده بودند چه شد
  • حسینی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    34 3
    منشا تمام قاچاق ها بر میگرد به فساد سیستماتیک که در بدنه اجرایی مملکت هست این کارهای شما اب در اهونگ کوبیدن هست جان برادر کلاهترو بالاتر بگذاری میبنی که مردم عادی این حجم قاچاق نمی تونن انجام دهند مگر خود سیستم
  • اکبر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    44 6
    دولت میخواد هر کالایی را گرون کنه بهانه قاچاق میاره ، این همه نیرو دارید چرا مرزها را کنترل نمیکنید ،
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    26 3
    راجع به تامین گندم برای کشورهای دوست نظری ندارید؟؟؟؟ گندم رو چند میخرن؟؟؟؟
  • سعید IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 22
    دوستان به احترام خودتان لحظه ایی سکوت کنید. فقط صبور باشی.خدا با ماست
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      4 0
      اگه سکوت نکنیم چه کنیم؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 7
    نمیدونم والا.چی بگه آخه آدم.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    32 2
    دولت علنا می فرماید کالا در بازار هست ولی هر کسی توان خرید داشته باشه می خرد و هر کسی توان خرید نداشته باشد بمیرد
    • عفتی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 1
      من خودم سرپرست خانوار هستم ازجایی هم حقوق دریافت نمیکنم الان کمیته امداد حذف کرد علت روجویا شدم گفتن دوتا از بچه ها ت بزرگ شدن و یه بچه داری گفتم میگه این بچه من آینده نمیخواد فرمودن برو سر کار گفتم مگه بدریافتی از شما میشه زندگی کرد خودم سر کار میرم ولی شماهم کمکم کنید ولی متاسفانه پرونده روبستن حالا با این گرانی‌ها خانواده نایب مثل من چکار باید کنن
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 1
      صداشو درنیار قراره تورم نیم درصدی بشه بعدش تک رقمی..فقط یه چهل پنجاه سال صبر کن
  • رضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    خبر خوش = ترسناک نگران نباشید = آماده نگرانی باید باشیم
  • حمید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    با نظر محسن موافقم مهاجرین مالیات نمی دهند و آسیب های اجتماعی هم دارند لطفا اقدام کنید.در مورد اجرای شعار های رهبری متاسفانه موفق نبودید دادن یارانه دردی را دوا نمی کند .دلار را ارزان کنید قیمت ها خودش کنترول میشود نیازی به اقدام شما نیست برادر عزیز
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 0
    یا خدا ... این وقتی گفت درست میکنم نابود شد ...الان صحبت از نترس و نگران نباش داره ...خواهشن قبلش بگید شهادتین بخونیم
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    12 1
    اگر راست میگید اجناس را به قیمت دوره روحانی برگردونید
  • حمید IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 1
    کاش همه چی به نان و ارد و ماکارانی ختم میشد .از اجاره خانه ها گرفته تا قیمت ماشین و خونه و قیمت لوازم خانگی و ... قیمت پراید که ارابه مرگ شده دویست و پنج میلیون .فکذی ب حال جوانان و کارگران کنید .
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 16
      جواب ینده خدایی که گفت قیمت را به دوره روحانی برگردونید اولا جناب شما از جانب خودتون صحبت کن دوما مثل اینکه یادتون رفته دوره روحانی وقتی میپرسیدیم قیمتفلان کالا چنده میگفتند الان یا الان دیگه همه میدونند قیمتها لحظه به لحظه چندبرابر میشد واقعا که قدر نشناسید اون وقت همه ساکت بودند و قیمتهای ده برابری وصد برابری را با سکوت کامل پذیرا بودند ولی الان با این همه کار مثبتی که اقای رییسی براپیشرفت کشورمون انجام داده وهمین افزایش قیمت حالا چند اقلام بوده واااای خدا صداشونا چنان بلند کردند که انگار تو دوره روحانی زبون نداشتند وتازه زبون باز کردندبا پررویی تمام میگند قیمتها را به دوره روحانی برگردونید
  • فاطمه کوهی کار IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 17
    مردم ما حافظه شون رو از دست دادن کجان اونهایی که به روحانی رای دادن ،واقعا رئیسی شهامت داشت با این اوضاع خراب سکان رو در دست گرفت ،در ضمن من صبح نان دو رو کنجد خریدم ۷هزارتومن ،سزای گران فروش نخریدنه موفق یاشید
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      7 2
      تو هم کلا حافظه ات پاک شده مثل روانت .ملت مشکل نان شب دارن تو هم دوست داری ماست مالی کنی و بگی " همه چی آرومه من چقدر خوشبختم!!!!
  • ali IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 1
    پول نداریم که بخریم گرونی نمیزاره تو بگو انبار انبار وسایل پول نیست بابا
  • ص IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 1
    هر چی در این چهل سال کشیدیم دولتها تقصیر رو انداختن به دولت قبلی که رسیده به دولت اول و بعدش اشتباه بزرگی که انقلاب کردن و بس
  • دلواپس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 2
    اینها همه بهانه و توجیه غیر منطقی هست. 20 ساله هر چی را خواستن گرون کنن بهانه قاچاق میارن. بنزین صد تومن بود گفتن قاچاق میشه کردن 400 بعد گفتن قاچاق میشه شد هزار و گفتن قاچاق میشه شد سه هزار. حالا نوبت روغن و گندم هست که قیمتشو سه برابر کردن و به بهانه قاچاق و مهاجران افغانی. در صورتیکه 6فروردین وزیر خارجه کشورمان به دولت لبنان گفت گندمتان را ما تامین میکنیم. الانم پول تامین انها را از مردم ما میگیرن.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 1
    با این دسته گل هایی که آب دادن بازم میان روبرو مردم میشینن و وعده میدن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    رئیس جمهور امریکا هنوز عطسه نکرده حال و روز ملت اینه وای به وقتی که عطسه کنه.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    برکت
  • روح اله IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    آقایون مسئول ،کسی نگران کمبود کالا در بازار نیست که به اندازه کافی در تمامی کشورها هر کالایی وجود داره و الکی مردم راگول نزنید ،ما نگران و مونده ایم که چطور این کالا ها را با کدوم پول تهیه کنیم.قراره ۱۰ درصد حقوق ها زیاد بشه که عملا ۵ درصد دستمونو میگیره ولی تو بازار همه کالاها که فعلا تا این لحظه گل سرسبدشون ماکارونی حداقل ۳۰۰ درصد افزایش داشته و بقیه چیز کمتری از اون ندارن.به داد مردم برسید نه دادشونو در بیارید!
  • محسن IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 0
    ما نگران ذخایر نیستیم اتفاقا تو ایران به اندازه یک میلیارد نفر خوراکی انبار و احتکار شده بلکه ما نگران گرانی هستیم....هر موقع به مردم اطمینان خاطر دادین دلمون بیشتر لرزید.....وای به حالمون جنگ جهانی شده ولی فقط توی ایران چون نون سهمیه بندی شده
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    دو حالت دارد مسکن موقت هست یا وعده های همیشگی بدون ضمانت اجرایی آخرش چی؟
  • رصا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    خبر خوب مشکل روغن ماکارونی و ... نداریم در بازار موجود است😏
  • مردم IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 1
    خبرهای پی در پی خوش و پوچچچچچ....
  • ع IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 1
    اقای‌مخبر‌اصلا‌شما‌پیشینه‌ خودتان‌را‌برای‌مردم‌‌بیان‌کنید‌ تا‌مردم‌شما‌را‌بشناسند چون اصلا‌سابقه‌معرفی‌شده‌ندارید به‌همین‌خاطر‌گردم‌نگران‌هستند‌. شما‌در‌بنیاد‌برکت‌بودید‌‌اورت‌خرخ‌میکردید‌و‌ پاسخگویی‌هم‌نداشتید‌. اما در‌ منصب‌دولتی‌قرار‌گرفتید‌فکر‌کردید علی‌اباد‌هم شهری‌که‌مردم‌را‌با‌مشکلات‌زیادی‌رویرو‌ خواهید‌ کرد‌بنده‌خدا‌رییسی‌هم‌ به نظر می رسد که‌اشراف ندارد‌. خدا‌کمک‌کند
  • ایرانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    قیمت یك وجه موضوع نان هست و جه اصلی آن كیفیت نان هست . بی تفاوتی نانوا به پخت نان و عدم نظارت - گرانی بی حد و حساب نانواها- كیفیت پایین آرد كه ناشی از عدم صحیح انبارداری در سیلوها - فروش آرد دولتی به سایر نانواهای آزاد پز- فروش نان با همان قیمت به كبابی ها - عدم نظارت بر نحوه بعمل آوری خمیر . به خدا یادم در سالهای57 و 58 نانوایی ها ساعت سه تا چهار صبح داشتند خمیر آماده می كردند برای مشتری متاسفانه امروز جلوی مشتری سریع آرد و اب هم می زنند و جوش شیرین و نمك ( مخلوط ) هم نه تنها به نان بلكه اكثر چلوكبابی های كوبیده می زنند و هیچ نظارتی نیست. اگر به خمیر فرصت ور آمدن بدهیم دور ریز نان كمتر و كیفیت و سلامت نان بالاتر.متاسفانه اكثر نانوایی ها به دنبال سود هستند. تا نگی كنجد نان ساده ای برات می زنه كه نتونی بخوری چرا باید به كی گفت. اصلا ترسی ندارند كه بگیم به بازرسی زنگ می زنیم...
  • حمید IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 1
    وقتی ما آمدیم وضع کشور فلان بود بهمان بود از کجا تشریف آوردید از مریخ آمدید مگر از وضعیت کشور خبر نداشتید پس چرا دولت تحویل گرفتید چه شد اینهمه شعار مگر آقای ریسی خودشان در مناظره از وضع کشور صحبت نکردند مگر ریس قوه‌قضاییه نبودند مگر نیامدند که وضع موجود کشور سروسامان دهند این که هر دولتی بیاد فقط آمار گذشته بدهدخوب هرکسی میتونه موقع انتخابات صدها شعار رنگارنگ میدن وقتی تحویل گرفتن از کم کاری قبل میگند باشه باز هم قبول نمیخواد کاری کنید لااقل قیمت ها را برگردونید به چند ماه پیش زمانی که دولت تحویل گرفتید ثابت نگه دارید بازهم ما راضی هستیم بهتر شدن و تحول اقتصادی نخواستیم
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 11
    اگه این قیمت ها بالا نمیرفت الان این ترکیه گشنه برای ما آرد نیمزاشتن بمونه به صورت فجیع روغن و آرد به ترکیه قاچاق میشه
  • mohammad IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 5
    مردم صبور باشید چه میشود کرد همینه گرانی ...و باز هم گرانی ...هر کس از گرانی ناراضیه ازاین مملکت بره والسلام.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    11 0
    کالا ی فراوان به چه دردی میخوره وقتی نمیتونی بخری خداشاهد یک ساله گوشت نخریدم آخه شما که میگید فرزند آوری کنید همین بچه ها باکلی کمبود ویتامین مواجه هستن دلخوشی بچه ها به ماکارونی وساندویج بود که اون رو هم از مردم گرفتید چطور روتون میشه به مردم بگید بیایید رای بدید بخدا یه نگاه به زندگی مردم کنید همه دارن سکته میکنن باید جواب زنده و مرده رو بدهید ولی ازان روزی که خشم مردم لبریز بشه
  • کاربر IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    9 1
    وقتی شما نمیتوانید جلو قاچاق آرد رو بگیرید چطوری می توانید مملکت داری کنید
    • لیلا IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 10
      اقایی ک میگی یکساله گوشت گوساله نخریدی حتمن مرغ خریدی اگه خانمت اشپزی بلدباشه باسبزیجات بهترین غذاهارومیتونه درست کنه ماهم یکساله گوشت گوساله نخوردیم امابهترین غذاهای شمالی میتونیم درست کنیم بدون گوشت ومرغ
  • باشناس IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 0
    کاش مسولان دولت محترم وعده ی کاهش و ممنوعیت افزایش قیمت هارو نداده بودند .
  • US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 0
    وعده ما انشاااا صبح جمعه که از خواب بیدار شدیم بگیم ما خبر نداشتیم
  • رامین IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    9 0
    بهانه خوبی پیدا کردین برای گرانی کالاهای اساسی مردم یعنی جنگ اوکراین . دقیقا دست گذاشتین روی غذای مردم که یک کالای کشش ناپذیره . کسانی که از اقدام دولت دفاع میکنن در اینکه مردم زیادی هستند که حقوق ندارند باید از دولت و نظام تقاضا کنند تا از قشرهای حقوق بگیر . مگر قشر حقوق بگیر چی نصیبش شده در این مملکت با این همه ثروت. بی تدبیری دولت باعث شده تا در کشور سرمایه گذاری نشه و شغل ایجاد نشه و در نهایت تورم هر سال از میزان افزایش حقوق کارکنان و کارگران بیشتر و بیشتر شده و نهایتا تعداد بیشتری از مردم دچار فقر بشوند. سیستم اگر توان مدیریت داشت میتونست جلو قاچاق رو بگیره . چرا به بهانه های واهی دم به دم همه چیز رو گران میکنین و یه عده هم از اقدامات دولت دفاع میکنن. اینترنت که در همه جای دنیا ارزان میشه چرا ۶۰ درصد خود دولت گران کرده؟؟؟ کسی هم پاسخگو نیست.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    11 0
    چقدر شلوغ میکنید ،گفت مردم نگران نباشند ، مگر شما مردم هستید ؟ شما فقط در موقع انتخابات ، جنگ ، و... مردم هستید در باقی ایام شما ها اصلا نیستید .مردم از نظر ایشان در بودجه ارسالی به مجلس مشخص است یکبار دیگر به نحوه تقسیم بودجه رجوع کنید ، مردم را پیدا میکنید . ماشاله همه هم تپل مپل و لپ گلی
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    دولت ناکارامد!
  • داریوش IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    16 0
    احسنت مردم اصلا نگران نباشند قیمت موادغذایی درسن میشه قیمت خودرو به قبل برمیگرده بورس درست میشه خلاصه همه چیز آرومه ما همه خوشحالیم
  • فریبا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    خیال من یکی که با این حرفا کاملا راحت شد،شما چطور؟
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    کالای اساسی شما بعد از چند ماه نقص فنی پیدا می کنه باید بره تعمیر و دردسرهای پشت سرهم تازه نمایندگیش می گه کیت یا پنلش باید وارد بشه ایران 200 سال دیگه به تکنولوژی دنیا نمی رسه وتولید کننده ایرانی تا رقابت و واردات نباشه اشغال تولید می کنه نه کالای اساسی بدردبخور
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    جناب مخبر با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود. اینکه انبارها پر است یا خالی مهم نیست مهم ثبات بازار وجلوگیری از گرانی وفشار بر مردم است.متاسفانه برعکس آمارهای ارائه شده واقعیت جامعه نشان از افسارگسیختگی ورهایی بازار وعدم نظارت است. باکمال تاسف خیلی جاها به دلیل عدم توان کنترل قاچاق، بی دلیل نرخ کالا ها به بهانه جلوگیری از قاچاق افزایش می یابد،این چه منطقی است ودر کجای دنیا مردم تاوان این بی برنامگی ها را میدهند.مملکت ما عادت به شعار زدگی کرده است.به عمل کار برآید به سخنرانی(سخندانی) نیست
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    مردمى كه بشما قدرت دادن ديگه تحمل ندارن
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    اقای رئیسی هم مثل روحانی میگه کالاهای اساسی ذخیره داریم بله دارید ولی به قیمت نجومی به مردم میدیداونم اگه امروزنگیری فرداچندیدن برابرشده اونایی که میگن رئیسی خوب بوده موافقم ولی فقط برای حقوق بگیرابرای کارگرومشاغل آزادهیچ قدمی برنداشته وطبقه ضعیف جامعه بشدت وضعشون بدترشده واینکه یک نمونه پرایدصدوسی میلیونی دوره روحانی چرادردوره رئیسی شده دویست وده میلیون وهمینجورروزمشمره میره بالاتر..به دنبالشم همه کالاها اساسی این وعده خبرخوش مثل همون خبرهای خوش روحانی عاقبتش بجزگرانی وبدبختی بیشتربرای مردم ضعیف چیزدیگری نیست
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      کدوم حقوق بگیر؟فعلا که کارگرا 60درصد افزایش دارن کارمندا 10 درصد
  • خخخخخ IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    ماکارونی ۳۰ هزارتومنی زیر اقیانوس هم بری پیدا میشه دیگه میخای کمیاب هم باشه؟
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    دوباره خبر الکی... نه ما یارانه خواستیم .فقط ارزانی
  • آشنا IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 0
    اگر یکبار کالاها با قیمت جهانی یکی میشد ما مشگل نداشتیم. ولی با این سرعت تورم و بی ارزش شدن پول ملی هر ماه باید قیمتها را بروز کنید و مردم تحت فشار بیشتر قرار گیرند مشگل از جایی دیگر است و با بالا بردن قیمتها هیچ چیز درست نمیشود نمونه آن طی این چند دهه بسیار زیاد است .
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 3
    گرانی ها امتحان الهی است صبر و تقوا پیشه کنید انشا...درست میشود حالا این دنیا نشد در ان دنیا درست میشود انشا...
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    نان سنگگ هست ۲۰۰۰ کنجدی ۵۰۰۰ چرا دروغ میگی
  • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    از مهاجرین افغانی مالیات بگیرید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    جناب مخبر ، در هفته گذشته بیش از هر زمان دیگر با اخبار متناقض و اجازه به پراکنده گویی افراد غیره پاسخگو ، روح و روان و اعصاب خسته و درمانده ملت را این بار سخت در هم شکستید. شما و آقای خان دوزی در مورد یارانه نان دو حرف متفاوت میزنید. رهایمان کنید.
  • مسلم خلیلی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    نابودمون کردین با این همه ثروت
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    قبل از حذف ارز ترجیهی؛ جلوی افزایش قیمت را باید از سرچشمه بگیرند. ارتباط و تاثیر قیمت های کالاهای غیراساسی را بر کالاهای اساسی در نظر بگیرند. دهک ها را به صورت پویا دائم رصد کنند. عرصه رقابت کالا را باز کنند. اهمیت صرفه جویی ‌و مضرات مصرف گرایی فرهنگ‌سازی شود. با افزایش مجازات ها، فکر خیانت را از سر مفسدان اقتصادی به در کنند. ……
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    داداش کسی نگران کمبودها نیست ملت نگران گرانی ها هستن ما هم میدونم همه چی هست ولی قیمت ها کمر ملت رو شکسته دولت اجناس رو تو بازار کم می‌کنه فرداش که قیمت هارو بالا برد می‌ریزه تو بازار با قیمت سرسام آور میفروشه
  • م IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    ای بابا دیگه حقوقمون تا دهم برج نمیرسه🥲
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    تو را خدا دست بردارید از خبر خوب ممنون
  • داریوش سروی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    عجب حرف های قشنگ و رمانتیکی چقدر زیبا....... هرچی بگین باور کن قبول میکنم چون چاره ای نداریم علی برکت الله!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    سوال اینجاست اگر شماها بعنوان یک دولت مقتدر با آن همه دبدبه و کبکبه جلو به اصطلاح چهارتا قاچاقچی رو نمیتونید بگیرید و مرزهای مملکتو ول کردید به امان خدا تاوانشو مردم بدبخت باید از جیبشون پرداخت کنند . !؟
  • سید حسین گوهریان IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    گوش مردم از شعار پره
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    خدا از همه شون نگذره تورم بعد از روحانی بیش از صد در صد است نبات پنجاه هزار خریدم سیبی که هشت ماه پیش چیده شده سی هزار پرتقال بیست و پنج هزار سیب زمینی بیست هزار برنج در حد اش ۸۰ هزار ماکارونی و گوشت و مرغ و بقیه که همه می‌دونن شوینده جات و حبوبات از اون ور هک بیخیال پروتکل ها شدن که تابستان توام گرانی وحشتناک بر تحمیل کنند
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    با سلام این اقدام اصلاحی خوبی هست منتها اینجور نباشه که ملت را که ۹۵درصدش فقیرند تقسیم کنید به فقیر وغنی یعنی اونایی را که یه حقوق معمولی دارند وشما ازشون سراغ و امار دارید حذف کنید و یارانه ندید و مرتب بهشون گرانی تحمیل کنید و یه عده ای را که حالا شانسی یا محرومند وخیلی هم بینشون درامدهای نجومی دارند که شما بی اطلاعید از یارانه برخوردار کنید .اگر واقعا راست میگید ومیخواید عدالت باشه واز هدر رفت وقاچاق جلوگیری بشه باید مثل دوره احمدی نژاد یارانه این کالاهای حذفی بالسویه به همه ایرانیان داده بشه.
  • حجت IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 5
    اگر دولت بتواند ارز ترجیحی را حذف کند گام بلندی در راه توسعه و عدالت اجتماعی برداشته و این ممکن نیست جز با همراهی ملت بزرگ و فهیم ایران . هر چند عده ای از کاسبان #ارز ترجیحی # ناجوانمردانه به متصدیان این گام بلند حمله می کنند .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    والله من متوجه نشدم که دولت چطوری از بانک مرکزی بستانکار شده ، یعنی بانک مرکزی در حال ورشکست شدن بوده و از دولت قرض گرفته ؟ که بعید بنظر می رسد امروز سیاست دولت فقط فقیر سازی قشری است که با وجود همه ی گرانی ها هنوز توانی برای امرار معاش خود دارند گرانی ها را توجیه کردن با اینکه دولت های معاند اقدام به احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده اند حرف بی اساسی بیش نیست از قبل از جنگ اوکراین صحبت سهمیه بندی نان بود و حالا ارتباط دادن تصویب کالا برگ برای نان به جنگ اوکراین و روسیه حرف نابجایی است یک عمر دولت های قبلی گزارش اشتباه دادند حالا نوبت آقای مخبر و دولت سیزدهم است . وقتی مجلس و دولت با هم چالش دارند صحبت از همدلی قوا برای رفع مشکلات اقتصادی مملکت تنها یک ادعا است گران شدن گوشت و ماهی و مرغ و شکر و نان و کالاهای دیگر حاصل همین اختلافات است ما دیگر توان نداریم لطفا بگذارید وضع همینطوری بماند از خیر اصلاحات اقتصادی شما گذشتیم
  • لیلا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 5
    باسلام ب همگی اخه چرادروغ میگیدنون ۲۵هزارتومن هرچندشماخدارونمیشناسیدهیچ نونی گرون نشده اتفاقن بایدگرون بشه تاادماییکه میرن ۱۰تانون میخرن نصفشومیریزن سطل اشغال به اندازه خرید و درست مصرف کنند.هرکس ب اندازه نیازش بخره مثل قحطی زدهانریزن توفروشگاه انگارمیخوادقحطی بیادهرکس توایران میگه نداریم دارن دروغ میگن نگاه کنیدتوهرخانواده ۳تاماشین دارن اخه چراخدارونمیشناسیدوحرف میزنیددولت رییسی روزیرسوال میبریداوناییکه دارن توبوق وکرنامیزنن داره توایران قحطی میشه همونهایی هستن ک میگن بجای اوردن فرزندسگ توخونه نگهداریدمن هم مستاجرم هم حقوق من ومادرم ۳میلیون و۸۰۰همیشه هم مهمون داریم خداروشکرهم میکنیم اینقدرنمینالیم چراشکرگذارخدانیستیدبابابترسیدازاون دنیاواینقدردروغ نگیدخودماییم ک ب هم رحم نمیکنیم تویی ک میگی من کارگرم نون قرض کردم حتمن گوشیتم ۲۰میلیون قیمت داره وبیکارنشستی وبراخودت اراجیف میباری چقدربی عرضه ای ک مثل ادم کارنمیکنی بریدودرست زندگی کنید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 6
      لیلا خانم، مجید دلبندم ۲۵۰۰۰ ریال نه ۲۵۰۰۰ تومان
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 2
    منظورش اینه که نگران باشید.
  • علیرضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 1
    آقای مخبر ز عمل کار برآید به سخنرانی نیست 43 سال از انقلاب میگذرد بی کفایتی مسئولین نسبت به مردم را به تحریم ربط دادند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند خیلی از این نابسامانیها مربوط به تحریم نیست میگوئید خیلیها از ارز ترجیحی میلیاردر شده اند شما که میدانید چه کسانی هستند عرضه داشته باشید این پولهای حرام ونامشروع را از این بیشرفها بگیرید وبه بیت المال برگردانید ...
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    بله خب ، دولت اختیار همه چیزرا دارد قبول ، اگرپرنده از روی خط مرزی عبورکند آنرا میبینیم اما قاچاق نفت وگازوئیل وگندم وگوسفندوغیره را نمی بینیم چگونه است؟واقعا که!!!
  • ملک IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 1
    حقیقت چیست چرا به این فلاکت افتاده ایم اشکال کجاست برادر عزیز آقای معاون رییس‌جمهور. انقلاب کردیم به خاطر زاغه نشینان و پا برهنگان به واسطه و با انقلاب اقشار فقیر روی کار اومدید اما فقرا فقط فقرا موندن و شما مقام و منصب پیدا کردید...
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    مدیریت مسئولين ما زير صفر چرا ...........
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 0
    ایشون همون کسی نیست که میگفت ما درفروردین فلان تعداد.اردیبهشت فلان تعداد تاشهریور۹۹طوری واکسن تولید میکنیم که درسوپری بری هرنوع واکسنی خواستی بخری!!!
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 0
    قیمت دلار وسکه وربع سکه وکالا ها سربه فلک کشیده وداره روز به روز بالا میره حالا دولت خبر خوش میخاد بده
  • هنگامه IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 0
    باید به خانه رسید . اهل خانه را راضی و شاد نگه داشت . بعد همسایه ها را محبت کرد . حکایت دولت و ملت شده حکایت زن و شوهری که قهرند . مرد پولها را بیرون خرج می کند . زن دل به زندگی نمیدهد . معلومه که دشمن وارد میشه و سو استفاده میکنه . اگر هر کسی جای خود قرار بگیرد . دلسوزی و همیاری باشد . مال من . مال تو نکنیم . غصه هم رو بخوریم . درفکر هم باشیم همش دنبال این نباشیم که کی کجا رفت . چرا رفت . چکار کرد . چرا خورد . به جای این حرفها کیلومتر ماشین اشتباهات رو صفر کنیم و از اول دست به دست هم بدیم . دنبال یه تار موی زنا و دم سگها نباشیم . دل به کار و مسئولیت بدیم . ملت هم شکیبایی بیشتری میکنه . دولت هم سرعت و زمان بیشتری برای مردم و کشور میزاره . حواسمون به هم باشه به خودمون . همسایمون . بابا بخدا سخت نیست فقط دل بدیم به مسئولیت این ملت . همون ملتن که هیچ وقت پشت دولت رو خالی نکردن . دولت هم باید حواسش شش دانگ به مردمش باشه . زن و مرد هم نداره . همه در درگاه خدا یکی هستیم . مگر به عمل
  • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 0
    مگه ما نگران کمبود کالا هستیم کالا تو بازار و توانبار هست ما نگران سو مدیریت هستیم برادر من قیمت کالا ها کمر مردم را شکست آقا به والله در ماه سه میلیون برای ما حقوق میمونه با سه میلیون چی بخریم بعدش به مردم می گیرد سه تا فرزند بیارید من ۴۰سالمه ازدواج نکردم من با سه تومن خودمو نمیتونم اداره کنم باز ازدواج کنم سه تا فرزند هم دنبال خودم یدک بکشم نه داداش نخواستیم مگه دیوانه ام
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 0
    نگران ذخایرنیستیم ،نگران قیمتهاییم.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    10 0
    مگه زمان جنگه که میگید نگران کالای اساسی نباشید
  • ناصر IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 2
    اینها همش حرفه بهتر نیست به جای درست کردن موشک بفکرامنیت غذایی مردم باشیدفکرکشاورزی ودامپروری باشیدچرااکراین تمام روغن دنیا را میده ولی اندازنصف ایران مساحت نداره
  • ebi IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 1
    می‌رسد روزی که مرگه عشق را باور کنیم
  • فقط برای خندس(فری) IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 1
    ۲یا۳شب آینده نکنه رئیس جمهور بیاد بگه من خودمم خبر نداشتم یهو همه میلیاردر شدن😆
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 1
    اگر راه و اصول کشورداری رو نمیدونید حد اقل آزاده باشید استعفا بدهید برید کنار تا کسانی بیایند که علم اقتصاد و سیاست رو بلد باشند.چقدر نابغه تا حالا با دستان خودمون فراری دادیم.ترو خدا فکر کنید .حال ایران و ایرانی خوب نیست.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    11 0
    همش تقصیر آمریکاس بلند بگو مرگ بر آمریکا😂😂😂
  • مجتبی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 1
    ۴۳ساله منتظر روزهای خوبیم و بامید روزهای خوبیم... کدوم روز خوب چرا وعده های سرخرمن میدین به مردم
  • ناشناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    گران کنید و بزارید رو حقوق معلم ها
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    مخبر جان دو ماه دیگه قراره گندم برداشت کنیم آیا به نرخ جهانی خواهید خرید؟ من کشاورز دارم تو هر کیلو گندم حدود ۲۰۰۰۰تومان به دولت یارانه میدم اونوقت تو داری یارانه نان رو حذف می کنی!
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    اگه قرار به آزادی قیمت هاست ؛ بسم الله فقط اجازه بدید مردم هم ماکارونی رو مبنا قرار بدن نه دولت رو! کشاورز گندم رو ، تاکسی کرایه رو، دامدار گوشت رو، مرغ دار مرغ رو و هرکی هرچی داره به تناسب ماکارونی بیاره بالا!
  • بابک IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    سنگک در محله ما۲۵۰۰تومان هستش لطفا الکی جو درست نکنید
  • حامد IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 2
    سلام خدمت بچه محل امام رضا و همشهری گرامی جناب رییس جمهور محترم آقای رییسی تو رو قرآن یه فکری به حال ما جماعت راننده بنما بخدا صبح تا غروب تو شهر با یک تاکسی قراضه مدل90میگردم 200به زور کار میشه به خود قرآن شب برمی‌گردم پول به خونه نمی‌رسه و خرج دو بچه و زندگی میشه به قرآن سه ماه اجاره عقبم چهار تا قسط وام ودیعه مسکن موندیم والا تو این مشهد به این بزرگی اسنپ و تپسی نمی‌زارن ما تاکسی ها کار کنیم شما بگو چه کنیم
  • محمد رضا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    مردم واقعا نگران هستند چون که با این یارانه ها فقط میشود یک دفعه از مغازه خرید کرد وبقیه ماه را هم باید لوازم ومایهتاج زندگی را را قیمت های سر به فلک کشیده تهیه کرد یا با شکم گرسنه خوابید انشاء الله با ظهور امام زمان وضعیت کشور درست شود