یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: بی‌اختیاری ادراری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های بالای ۵۰ سال است که شیوع آن در زنان بیشتر از مردان است. 

پرستار سالمند

به گزارش همشهری آنلاین، سهیلا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ضعف در ماهیچه‌های حامی مثانه یکی از مهمترین دلایل بروز بی‌اختیاری ادراری است که می‌تواند باعث پایین آمدن سطح کیفی زندگی افراد شود. 

وی با بیان این‌که زنان بیش از مردان در معرض بی‌اختیاری ادراری هستند، اظهار داشت: گاهی بی‌اختیاری در ادرار می‌تواند نشان از بروز مشکلات جدی‌تر مانند سرطان مثانه یا رحم، سنگ کلیه یا عفونت باشد بنابراین چنانچه افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند باید حتماً تحت درمان و معاینه پزشک متخصص قرار گیرند. 

حسنی همچنین گفت: در کنار افزایش سن، بزرگ شدن پروستات، ضربه یا آسیب به عضلات لگن و زایمان‌های سنگین در بروز بی‌اختیاری ادراری دخیل هستند. 

این پزشک متخصص بیان کرد: با انجام برخی ورزش‌های عضلانی می‌توان از شدت و شیوع این اختلال جلوگیری کرد که عموما پزشک، آنها را تجویز می‌کند. 

وی با بیان این‌که برای اختلال بی‌اختیاری ادراری، روش‌های دارویی و جراحی راهکار درمانی است، افزود: بسته به وضعیت بیماری و در صورت خفیف بودن آن این اختلال از طریق دارو درمان می‌شود اما در صورتی که بیماری به درجه حاد خود برسد، جراحی می‌تواند وضعیت را بهتر کند.

کد خبر 674234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha