امسال بازار کریپتوکارنسی، شروع چندان آسانی نداشت. سیاست‌های اقتصادی سخت‌تر باعث شد سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک‌تر خارج شوند و ارزش کل بازار کریپتو بیش از ۴۰ درصد از بالاترین رقم نوامبر که تقریباً ۳ تریلیون دلار بود، کاهش یافت.

image-20220504145516-1.jpeg

برخی این کاهش را فرصتی برای خرید رمزارزهای پایه و محبوب می‌دانند؛ چرا که حتی قیمت بیتکوین و اتریوم نیز در پایین‌ترین حد شش ماه اخیر قرار دارند. برخی دیگر نگران هستند که این آغاز یک دوره طولانی‌تر از بازاری با قیمت‌های نسبتا پایین باشد.

بنابراین یک سوال اساسی برای تازه‌واردان دنیای رمزارزها به‌وجود می‌آید؛ آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ هوشمندانه است؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم با یک نگاه تازه، به بررسی جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال پیش رو بپردازیم.

وضعیت بازار ارز دیجیتال در سال گذشته چگونه بود؟

سال گذشته بازار پرتلاطم رمزارزها، نمودارهای تحلیل معامله‌گران زیادی را با جابجایی‌های غیرمنتظره روبه‌رو کرد. آن دسته از افرادی که به کمک بهترین آموزش ارز دیجیتال با مباحث دنیای رمزارزها آشنا نشده بودند، دچار ضررهای هنگفت شدند و سرمایه‌شان را از دست دادند.

یکی از دلایل اصلی این تغییرات، تصمیم تسلا برای استفاده از بیتکوین به‌عنوان پول قابل پرداخت برای محصولات شرکت خود بود. این تصمیم ناگهانی و جنجالی سبب شد عرضه اولیه بیتکوین محدود، مبادلات مسدود و در سراسر بازار نسبت به معاملات سوداگرانه هشدار داده شود.

از طرف دیگر، زمانی که دولت چین استخراج بیتکوین را در شهر سیتچوان ممنوع اعلام کرد و تراکنشات ارز دیجیتال را به‌کلی غیر قانونی خواند، ضربه بزرگ دیگری به بازار ارز دیجیتال وارد شد.

در چنین اوضاعی تقریبا تمامی ارزهای دیجیتال در ریزش مداوم قرار داشته‌اند. اما آیا این به آن معناست که سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ اقدام اشتباهی است؟

از آب گل‌آلود ماهی بگیرید؛ حفظ سرمایه در بازار نابسامان ارزهای دیجیتال

با وجود تغییرات منفی شدید و غیرمنتظره مارکت رمزارزها، دسته‌ای از افراد وجود داشتند که همچنان از این بازار سود کافی بردند. برای مثال بیایید به تغییرات ارز دیجیتال تتر (Tether) از فوریه ۲۰۲۱ نگاهی بیندازیم.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ هوشمندانه است؟

در این نمودار، قیمت هر ۱۰۰۰ تتر را نسبت به دلار آمریکا نشان داده‌ایم. همانطور که دیده می‌شود، فوریه ۲۰۲۱ تتر با قیمت ۹۹۴ دلار وارد یک سکون نسبی شد و در لحظه نگارش این مقاله، با تغییری بسیار اندک، به قیمت ۱۰۰۰.۶ دلار رسیده است.

در نتیجه، با وجود تلاطمی که از ابتدای سال ۲۰۲۲ در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده کردیم، اگر با استفاده از مبانی آموزش مقدماتی ارز دیجیتال، از یک استراتژی صحیح برای تریدینگ خود استفاده می‌کردید، به کمک خرید و هولد تتر می‌توانستید به سادگی از ارزش پول کاغذی خود حفاظت کنید.

بهترین ارزها برای سال ۲۰۲۲؛ سرمایه‌گذاری سودده در سال آینده

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، ما برای شما لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ را آماده کرده‌ایم.

  • اتریوم؛ محبوبیت روزافزون این ارز دیجیتال به دلیل افزایش استفاده از بلاکچین اتریوم در NFTها، ساخت توکن‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز (DFX)
  • کاردانو؛ رمزارزی بر پایه بیتکوین اما پایدارتر، سریع‌تر و ایمن‌تر
  • آوی؛ یکی از پلتفرم‌های اصلی پروژه‌های DeFi
  • آولانچ؛ سریع‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاکچین

فراموش نکنید که این رمزارزها سال‌هاست در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند. با این حال برای آنکه بتوانید جزو آن دسته کمی از افراد باشید که در همین دنیای پر از نوسان، معاملات سودده انجام می‌دهند، باید به کسب دانش بیشتر از طریق آموزش پیشرفته ارز دیجیتال بپردازید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ هوشمندانه است؟

راز موفقیت در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال؛ آموزش را فراموش نکنید

بازار ارز دیجیتال، یک زمین بازی پرخطر است. یک معامله‌گر ناآشنا می‌تواند در کسری از ثانیه تمامی دارایی خود را از دست بدهد و در همان لحظه، یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند به اندازه سال‌ها کارکردن، سود کسب کند.

پیش از آنکه وارد دنیای ارز دیجیتال شوید، بد نیست سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

  1. در مورد ارزهای دیجیتالی چقدر می‌دانید؟
  2. آیا تا به حال با مثال‌هایی از دنیای واقعی برای تحلیل و بررسی روبه‌رو شده‌اید؟
  3. آیا برای ریسک و نوسانات آمادگی کافی دارید؟
  4. آیا استراتژی دقیقی برای برداشتن قدم‌های خود در دنیای ارز دیجیتال ترسیم کرده‌اید؟

پاسخ تمامی این سوالات، با کسب علم کافی در حوزه رمزارزها به‌دست می‌آید. دانش تخصصی و به‌روز، کلید موفقیت در این بازار و پیشی‌گرفتن از معامله‌گران دیگر است.

داجکس، بهترین منبع آموزش ارز دیجیتال در ایران

با این حال انتخاب بهترین منبع آموزشی از میان ده‌ها دوره آموزش ارز دیجیتال، کار چندان ساده‌ای نیست. داجکس به عنوان یکی از محبوب‌ترین منابع آموزشی در کشور، دانش لازم برای قدم‌گذاشتن در این دنیای دیجیتالی را برای علاقه‌مندان حوزه کریپتوکارنسی، به دو بخش تقسیم کرده است.

اگر به دنبال یک دوره آموزشی مقرون به صرفه و کامل هستید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را برای ورود به بازار ارز دیجیتال آماده کند، کافی است با مراجعه به آدرس fa.dogex.ae از دوره جامع این وبسایت بهره‌مند شوید.

اما اگر همین حالا مبانی اولیه را می‌دانید و به دنبال مباحثی بالاتر از سطح بازار هستید، دوره VIP داجکس در انتظار شما است. شرکت در دوره VIP امکان تبدیل‌شدن به یک تریدر حرفه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به کمک یکی از بهترین مدرسان ارز دیجیتال در ایران ممکن می‌کند. شما می‌توانید همین حالا با شماره‌گیری ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ درباره دوره‌های آموزشی داجکس، از مشاوران این مجموعه راهنمایی بخواهید.

کد خبر 674199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha