خانواده شهیدان خالقی‌پور که سال هاست در محله نازی‌آباد منطقه١٦ زندگی می‌کنند به کرات از میهمانان ویژه جشنواره فیلم عمار بوده‌اند. زنده‌یاد «نادر طالب‌زاده» همیشه با دیدن این خانواده شهید آنها را مورد لطف و محبت قرار می‌داد. حاجیه خانم «فروغ منهی» از اخلاق و منش مرحوم طالب‌زاده و ماجرای یک عکس در جشنواره عمار برایمان می‌گوید.

مادر شهیدان خالقی پور و طالب زاده

همشهری آنلاین_ رضانیکنام : مادر گرانقدر شهیدان خالقی‌پور در باره نحوه آشنایی‌اش با زنده‌یاد «نادر طالب زاده» چنین می‌گوید: «درست از زمانی که جشنواره فیلم مردمی عمار برقرار بود با ایشان آشنا شدیم. فکر کنم که حدود یازده سال از این اتفاق می‌گذرد. هر وقت که با مرحوم حاج آقا پدر شهیدان خالقی‌پور به جشنواره می‌رفتیم او خیلی ما را مورد لطف و محبتش قرار می‌داد و با همسرم حرف‌های دلنشینی داشت.»

مادر شهیدان خالقی‌پور با اشاره به آخرین دیدارش با استاد طالب‌زاده اظهار می‌کند: «حدود ٢سال قبل که حال‌شان خیلی بدشده بود، در جشنواره عمار با او روبه رو شدیم. من حال و روز او را که دیدم، پرسیدم: داداش من، چی شده؟ جواب داد: چیزی نیست دیگر آرام‌آرام دارم می‌روم، باید برنامه را به جوان‌ها تحویل بدهم و بروم. گفتم: نه، خدا نکند، شماها سرمایه مملکت هستید، شماها بروید ماها تنها می‌مانیم، این جشنواره عمار را شماها راه انداخته‌اید، باید مواظب این کارها باشید، تا شما نباشید، این بچه‌ها نمی‌توانند کاری انجام بدهند. گفت : ماشاءالله همه‌شان کار را یاد گرفته‌اند، بلد هستند.»

مادر شهیدان خالقی‌پور می‌افزاید: «در جشنواره عمار سال گذشته، دوباره آقای طالب‌زاده من را دیدند. جلو آمدند و بعد از سلام و احوالپرسی گفت: حاج‌خانم شما شفای من را گرفتید، آن موقع داشتم می‌مردم، دعای شما باعث شد که حالم بهتر شود. همان موقع خم شد و گوشه چادر من را بوسید و گفت: مادر، برای من دعا کن.»

«فروغ منهی» در باره عکسی که در پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار تهیه شده و موضوع مورد اشاره دستش حین گفت و گو با زنده‌یاد طالب‌زاده را این گونه توضیح می‌دهد: «آن زمان پدر شهیدان خالقی‌پور در سالن روی ویلچر نشسته بود، آقای طالب‌زاده، وقتی من روی صحنه آمدم، از حال همسرم پرسیدند که آنجا من با اشاره دست حاج آقا را نشان دادم و او نگاهی مهربان به او انداخت و از همان جا ابراز احترام کرد.»

خانواده شهیدان خالقی‌پور که در محله نازی‌آباد تهران و در منطقه١٦ سکونت دارند در دوران دفاع مقدس ٣ شهید معظم را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

اولین شهید این خانواده داود خالقی‌پور، متولد ۱۳۴۴ بود که  سال ۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد. دو شهید دیگر این خانواده نیز رسول و علیرضا متولدین ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بودند که همزمان سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید در آغوش یکدیگر به فیض شهادت رسیدند.

حاج «محمودخالقی پور» پدر معظم شهیدان خالقی‌پور نیز پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش تیرماه سال ١٣٩۵ دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

کد خبر 673961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاها IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    6 0
    خدا رحمت کند آقای طالب زاده رو برای جشنواره فیم عمار هم خیلی زحمت کشیده بودن
  • غلام عباس IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 0
    خدا رحمتشون کنه