تا حالا فکر کرده‌اید بتوان با پختن یک غذا هم مبارزه سیاسی کرد؟ غذای مقلوبه در فلسطین و حالا در دیگر کشورها تبدیل به نمادی برای مبارزه با اسرائیل و کابوس اشغالگران شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مقلوبه یک غذای عادی نیست؛ این غذایی است که اسرائیلی‌ها از آن می‌ترسند! شاید سربازان اسرائیلی این شب‌ها وقتی که به خواب می‌روند کابوس غذای مقلوبه را می‌بینند که زنان فلسطینی هرشب در مسجدالاقصی و اطراف آن سفره‌اش را پهن می‌کنند. مقلوبه یک نوع ته‌چین است که در تمام کشورهای عربی اما به روش مختلف با مواد مرغ، گوشت یا سبزیجات درست می‌شود. نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند. حالا همین اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

برگرداندن قابلمه‌ها (به عنوان بخشی از فرآیند طبخ این غذا) برای این رژیم غاصب پیامی مهم دارد و به آنها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند! پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هر سال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند. حالا غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری اسرائیل تبدیل شده است.

کد خبر 672096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 1
    جنبه سیاسیش ب کنار دلم خواست ظاهرش نشون میده خیلی خوشمزه است
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 6
    تاریخ از این همه ظلم و بیداد خواهد نوشت اما با تعجب!
  • ؟ IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    11 2
    چه ربطی داشت