گروه حوادث - جواد عزیزی: بازسازی صحنه جنایات قاتل زنجیره‌ای آبادان در حالی پایان یافت که تحقیقات پلیس آگاهی خوزستان برای کشف شواهد تازه درخصوص این جنایات ادامه دارد.

کارآگاهان هم‌اکنون در جست‌وجوی مالخرانی هستند که اموال قربانیان را از قاتل زنجیره‌ای خریداری کرده‌‌اند تا از این طریق به مدارک تازه‌ای درخصوص این جنایت‌ها دست پیدا کنند.

بازسازی جنایت‌های زنجیره ای

مرد جنایتکار که تا‌کنون به قتل 15 زن و مرد بی‌گناه اعتراف کرده است، هفته گذشته در جریان بازسازی صحنه جنایات خود که در حضور کارآگاهان پلیس و بازپرس پرونده صورت گرفت، به بیان جزئیات قتل‌های هولناکی پرداخت که در مدت بیشتر از 4سال آنها را انجام داده بود.

این مرد در این مرحله از تحقیقات، با نشان دادن محل‌هایی در میان نخلستان‌ها و نیزارهای حاشیه شهر، نحوه قتل‌هایش را بیان کرد و گفت:« من قربانیانم را از بین زنان و دخترانی انتخاب می‌‌کردم که برای سرکشی به باغ‌هایشان  یا چیدن علف به تنهایی به این محل‌ها و دیگر نقاط خلوت شهر می‌آمدند.

سپس از پشت سر آنها را غافلگیر کرده و با ضربات مشت و لوله آهنی به سرشان، آنها را به قتل می‌رساندم.

بعد از جنایت هم اموال برخی از آنها را به سرقت می‌بردم و در 4 شهر مختلف به فروش می‌رساندم.»

می‌خواستم انتقام بگیرم

این مرد حتی زمانی که محل رهاکردن اجساد قربانیانش را به پلیس نشان داد، بار دیگر انگیزه‌اش از این جنایات را انتقام‌جویی از زنان اعلام کرد و مدعی شد:« حس انتقام‌جویی سال‌ها قبل از اینکه اولین جنایت را مرتکب شوم، با من بود.

هیچ‌کدام از قربانیانم گناهی نداشتند و من از به قتل رساندن آنها لذت می‌بردم. درست مثل پدربزرگم که از ضرب و شتم زنان لذت می‌برد.»

بنابراین گزارش، تحقیقات پلیس برای دستگیری قاتل سریالی آبادان و خرمشهر اسفند سال 83 و به‌دنبال پیدا شدن جسد زن جوانی در منطقه بهمنشیر آبادان آغاز شد.

گرچه با گذشت چند سال از اولین جنایت، هیچ مدرکی مبنی بر سریالی بودن این قتل‌ها وجود نداشت و حتی درخصوص برخی از قتل‌ها نیز مظنونانی دستگیر شده و در زندان به سر می‌بردند؛

اما با افزایش جنایات و شگرد قتل‌ها، پلیس دریافت که باید در جست‌وجوی یک قاتل زنجیره‌ای باشد.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد انگیزه قاتل، موضوعی به غیراز سرقت بوده و وی بدون آنکه به قربانیانش تعرض کند، همه آنها را به طرز فجیعی به قتل رسانده است، کارآگاهان احتمال دادند مرد جنایتکار از زنان متنفر بوده و به همین خاطر دست به قتل آنها زده است.

شناسایی متهمان سابقه دار

به این ترتیب بررسی‌ پرونده افراد سابقه‌دار در زمینه حمله به زنان و ضرب و شتم آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان به چند مرد که سوابق مختلفی در این زمینه داشتند مشکوک شدند.

یکی از مظنونان مردی به نام فرید بود که 2 بار به اتهام ضرب و شتم یک زن و تجاوز به عنف به زن دیگری دستگیر و راهی زندان شده بود.

با دستگیری این مرد و دیگر مظنونان پرونده، تمامی آنها منکر جنایت شده و بعد از مدتی به‌دلیل نبودن هیچ‌گونه مدرکی، آزاد شدند.

این ماجرا ادامه داشت تا اینکه 26 شهریورماه، قاتل زنجیره‌ای بعد از حمله به آخرین قربانی‌اش در باغ خرما در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند و زن جوان که به‌شدت مجروح شده بود، بعد از انتقال به بیمارستان توانست عکس مرد جنایتکار را از میان عکس مظنونان این پرونده شناسایی کند.

ساعتی بعد ماموران که در یک‌قدمی قاتل زنجیره‌ای قرار گرفته بودند، وی را دستگیر کردند و او در جریان بازجویی‌ها به قتل 15 زن و یک پسر جوان اعتراف کرد.

کد خبر 67191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز