گروه حوادث: با اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره صحت روانی جنایتکار بزرگراه، پرونده وی وارد مرحله تازه‌ای شد.

بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی بیانگر آن است که جوان جنایتکار در زمان ارتکاب جنایت‌ها فاقد جنون بوده است.

ماجرای جنایت‌های این جوان 23 ساله که مطبوعات به او لقب جنایتکار بزرگراه دادند، از بهمن ماه گذشته با کشف جسد زنی که در ملحفه‌ای سفید رنگ پیچیده شده و درکنار جاده‌ای در کمالشهر رها شده بود، آغاز شد و 19 تیرماه با دستگیری وی در یک ویلا در رامسر پایان یافت.

این در حالی بود که این جنایتکار مخوف در این مدت حداقل 8 زن را به قتل رسانده و اجساد آنها را در کنار جاده‌ها و بزرگراه‌ها رها کرده بود.  قربانیان او اکثرا زنانی بودند که پس ازآزار و اذیت، آنها را با روسری‌هایشان خفه کرده و اموالشان را به سرقت برده بود.

با گذشت بیش از 2 ماه از کشف راز جنایت‌های قاتل زنجیره‌ای بزرگراه، در حالی که مدتی قبل مسئولان پلیس از افزایش اعترافات وی به 12 فقره خبر داده بودند، بازپرس پرونده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایسنا تعداد اعترافات او را 10فقره عنوان کرد و گفت: امید بعد از اعتراف به قتل 8 زن در استان تهران، در جلسات مختلف بازپرسی به 2 فقره قتل دیگر اعتراف کرده و به این ترتیب تعداد قتل‌های مورد اعتراف او به 10 فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه انگیزه متهم بر خلاف اظهارات اولیه وی که انتقام‌جویی عنوان کرده بود، تنها سرقت و تجاوز بوده است، افزود: جسد یکی از 2 مقتولی که متهم به ‌تازگی به قتل آنها اعتراف کرده است، در لنگرود شناسایی شده اما جوان جنایتکار مدعی است این جنایت را در آستانه اشرفیه مرتکب شده و سپس جسد را به لنگرود منتقل کرده است. 

بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی کرج با اشاره به اظهارنظر پزشکی قانونی در مورد سلامت روانی وی نیز یادآور شد: پزشکی قانونی صحت روانی متهم را تایید کرده و او را فاقد جنون دانسته است.

کد خبر 64017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز