چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: داماد کینه‌جو که در جریان انتقامجویی مرگبار، قدم به خانه همسر سابقش گذاشته و با انفجار نارنجک و شلیک گلوله، مادر زنش را به قتل رسانده و ۷ نفر را مجروح کرده بود، پس از ۲۰ روز فرار به دام افتاد.

آغاز ماجرای خونین

ساعت ۶:۴۰ صبح دومین روز مرداد، کارآگاهان جنایی شهریار در جریان انتقامجویی مرگباری در منطقه قلعه‌حسن‌خان قرار گرفتند.

با حضور ماموران پلیس و قاضی عارف رضایی- رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی شهرقدس- در محل جنایت، مشخص شد عامل انفجار، داماد سابق این خانواده بوده که به‌دنبال اختلافی قدیمی، قدم به خانه همسرش گذاشته و با شلیک گلوله و انفجار ۲ نارنجک دست به انتقام‌گیری خونینی زده است.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، در حالی که مادر خانواده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود بررسی‌ها برای دستگیری داماد جنایتکار آغاز شد و کارآگاهان تحقیقات میدانی برای یافتن سرنخی از قاتل فراری را آغاز کردند.

کینه ۴ ساله، جنایت را رقم زد

تیم تحقیق در بررسی‌های اولیه دریافت مرد جنایتکار ۴ سال قبل به دنبال اختلافات خانوادگی با همسرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده اما مدتی بعد با شکایت این زن دستگیر و روانه زندان شده بود تا اینکه یک هفته قبل از وقوع جنایت با گرفتن  مرخصی از زندان خارج شده بود.

این مرد بعد از خروج از زندان ، چندین بار با خانواده همسرش تماس گرفته و با تهدید به مرگ، از آنها خواسته بود از شکایت خود صرف‌نظر کنند اما وقتی خانواده همسرش به تهدیدهای وی توجهی نکردند، نقشه این انتقام‌‌گیری را طراحی کرده بود.

این اطلاعات در حالی در اختیار پلیس قرار می‌گرفت که ماموران در شاخه دیگری از تحقیقات دریافتند داماد کینه‌جو برای آنکه نقشه سیاه خود را عملی کند با کمک یکی از همبندی‌هایش چند قبضه سلاح و ساکی پر از نارنجک تهیه کرده و روز جنایت همراه مرد ناشناسی عازم  خانه همسر سابقش شده و نقشه خود را عملی کرده بود.

آخرین سرنخ در رشت

از آنجا که احتمال می‌رفت مرد جنایتکار با استفاده از نارنجک‌هایی که در اختیار دارد جنایات دیگری نیز رقم بزند، تحقیقات گسترده برای ردیابی او آغاز شد و کارآگاهان سایه به سایه وی را تحت تعقیب قرار دادند.

با گذشت بیش از ۲ هفته از این ماجرا، ماموران دریافتند داماد کینه جو پس از جنایت چندین‌بار با  رشت تماس تلفنی داشته است، بنابراین ماموران که احتمال می‌دادند وی در این شهر مخفی شود با دریافت نیابت قضایی عازم رشت شدند و محل سکونت اعضای خانواده متهم را زیر نظر گرفتند.

صبح دوشنبه گذشته زمانی که مرد جنایتکار قصد رفتن به خانه  را داشت در محاصره پلیس گرفتار شد و قبل از آنکه موفق به فرار شود در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. 

با دستگیری مرد جوان و شناسایی مخفیگاه او، ماموران ۴ قبضه نارنجک، یک کلت کمری و ۲۲ فشنگ جنگی را که در این محل پنهان شده بود کشف و متهم را به شهریار منتقل کردند.

داماد جنایتکار صبح دیروز در حالی که مقابل قاضی عارف رضایی قرار گرفته بود با اعتراف به انتقامجویی مرگبار از خانواده همسر سابقش گفت: ۴ سال قبل وقتی متوجه شدم همسرم به دادگاه خانواده رفته و دادخواست طلاق داده است، از او خواستم از تصمیمش منصرف شود ولی وی قبول نکرد ، وقتی دیدم او حاضر نیست دادخواستش را پس بگیرد در دادگاه با چاقو به او حمله‌ور شدم و وی را مجروح کردم.

پس از این ماجرا بود که با شکایت همسرم راهی زندان شدم و او توانست غیابی از من طلاق گرفته و حضانت فرزندانم را نیز بر عهده بگیرد. 

از آن روز به بعد هر چه از همسر سابقم و خانواده او خواستم از شکایت خود صرف‌نظر کنند تا از زندان آزاد شوم، آنها قبول نکردند و به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم با تهیه اسلحه و نارنجک از آنها انتقام بگیرم.

گفت‌وگو با عامل حمله مرگبار 

  • چطور با همسرت آشنا شدی؟

من و همسرم با هم نسبت فامیلی داشتیم و ۲۰ سال قبل در حالی که من ۲۲ سال داشتم با هم ازدواج کردیم. 

  • اختلافات شما از چه زمانی شروع شد؟

من و همسرم ۱۶ سال در کنار هم زندگی کردیم تا اینکه از ۴ سال قبل با یکدیگر اختلاف پیدا کردیم و کم‌کم اختلافاتمان بیشتر شد تا جایی که دائم بین‌ما درگیری بود. 

  • چرا با این همه اختلاف حاضر نشدی همسرت را طلاق بدهی؟

ما ۳ فرزند داشتیم و من به او علاقه داشتم بنابراین چطور می توانستم او را طلاق بدهم، آنهم به خاطر دخالت‌های نابجای دیگران.

  • پس چطور شد که با این همه عشق و علاقه حاضر شدی دست به این جنایت بزنی؟

وقتی همسرم مرا به زندان انداخت از او کینه به دل گرفتم و تمام احساسم نسبت به او به تنفر تبدیل شد. همان موقع بود که تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. در زمانی که در زندان بودم برای گرفتن مرخصی لحظه شماری می‌کردم تا نقشه انتقام‌ از همسرم  را عملی کنم.

  • اما تو حتی به برادران کوچک همسر سابقت هم که هیچ گناهی نداشتند رحم نکردی؟

من فقط به انتقام‌گیری فکر می‌کردم. بعد از تهیه نارنجک و اسلحه، شب قبل از حادثه با همسر سابقم تماس گرفتم و از او خواستم شکایتش را پس بگیرد اما قبول نکرد. همانجا بود که به او گفتم فردا صبح به سراغش خواهم رفت و او را خواهم کشت اما وی باور نکرد.

وقتی به در خانه آنها رفتم پدر زنم در را بازکرد. با تهدید اسلحه از او خواستم ساکت بماند. سپس وارد خانه شدم و همسر سابقم را صدا زدم. او با دیدن من وحشت‌زده شده بود و من با تهدید، همه اعضای خانواده را در گوشه‌ای جمع کردم. در همین هنگام همسر سابقم به طرف من حمله‌ور شد و من هم ۲ نارنجک را پشت سر هم  منفجر کردم و با شلیک های پی در پی از محل گریختم.

  • بعد از فرار چه کردی؟

ابتدا به رشت رفتم و چند روزی را در خانه یکی از دوستانم گذراندم. چندروز بعد وقتی دیدم  بازپرس پرونده دستور چاپ عکس در روزنامه را داده است ترسیدم و چون در رشت مرا می‌شناختند راهی کیش شدم.

در آنجا با فردی آشنا شدم که حاضر شد با تهیه مدارک جعلی مرا به یکی از کشورهای عربی بفرستد اما از ترس اینکه در حین خروج از کشور دستگیر شوم دوباره به رشت برگشتم ولی این بار توسط ماموران دستگیر شدم.

  • در طول این مدت از کاری که کردی پشیمان نشدی؟

وقتی خبر مرگ مادر زنم را شنیدم خیلی ناراحت شدم، من هیچ اختلافی با او نداشتم و تنها می‌خواستم از همسرم انتقام بگیرم اما در این میان بقیه هم قربانی شدند.

حالا هم امیدوارم زودتر حکم‌ام صادر شود تا از این زندگی که در آن فقط یک بازنده بودم، راحت شوم.

کد خبر 60580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز