جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

توکیو: با اینکه این روزها همه جا صحبت از بحران اقتصادی است اما تعداد افراد مرفه در ژاپن به حدی است که در این شرایط بحرانی به فکر تهیه گوشی‌های الماسی هستند.

یک شرکت تولید کننده گوشی تلفن همراه در ژاپن اعلام کرد برای تولید 10 گوشی الماسی سفارش دریافت کرده است.

روی هر یک از این گوشی‌ها 537 تکه الماس نصب شده و قیمت آن در حدود 130 هزار دلار است.

بازار ژاپن بزرگ‌ترین بازار جهان  برای محصولات لوکس به شمار می‌آید و به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده محصولات لوکس، بازارهای این کشور را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس نتایج یک آمار گیری، تقریبا تمام مردم این کشور صاحب گوشی تلفن همراه هستند.

تحصن در رستوران

آتلانتا: در بیشتر کشورهای جهان رستوران‌هایی وجود دارد که مشتری با پرداخت یک ورودیه مشخص می‌تواند به اندازه‌ای که توان دارد، غذا بخورد.

چند روز قبل یک مرد 40 ساله همراه با همسر خود وارد یکی از همین رستوران‌ها در آتلانتا شد و با توجه به اینکه قول داده بود همسرش در این رستوران غذا نخورد تنها یک ورودیه معادل 5/3 دلار پرداخت کرد.

البته هنگامی که وی مشغول غذا خوردن بود به همسرش اجازه داد تا یک لقمه غذا از بشقاب او بخورد.

اما همین یک لقمه باعث شد تا مسئولان رستوران از وی 5/3 دلار دیگر به عنوان ورودیه همسرش بخواهند.

اما این مرد که با شنیدن این خبر بسیار عصبانی شده بود داخل رستوران تحصن و از پرداخت وجه خودداری کرد.

به هر حال اصرار این مرد به تحصن حتی پس از تعطیل شدن رستوران باعث شد پلیس وارد عمل شود و او را دستگیر کند. به هر حال وی پس از 3 روز حبس راضی به پرداخت این پول شد.

پیامدهای میزبانی المپیک

پکن: همواره گفته می‌شود که برگزاری رقابت‌های المپیک باعث ایجاد تغییرات گسترده در کشور میزبان خواهد شد.

آخرین دوره رقابت‌های المپیک چندی پیش در کشور چین برگزار شد که نتایج برگزاری این رقابت‌ها به تدریج مشخص می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پس از پایان رقابت‌های المپیک 2008 رفتار شهروندان پکن دگرگون شده است.

پیش از برگزاری این بازی‌ها، شهروندان این شهر به پرتاب آب دهان خود در سطح پیاده‌رو و خیابان‌ و همچنین رعایت نکردن نوبت در صف عادت داشتند اما از زمان پایان این رقابت‌ها تا کنون این عادت‌های ناپسند تا حد بسیار زیادی سیر نزولی داشته است.

در ماه‌های منتهی به رقابت‌های المپیک برای انداختن آب دهان روی زمین جریمه نقدی در نظر گرفته شد که این تدبیر  در کنار انجام کارهای فرهنگی باعث تغییر عادت‌های ناپسند شهروندان شده است.

جشن تولد در زندان

تایپه: پلیس تایوان پس از دستگیری یک سارق او را شگفت‌زده کرد. داستان از این قرار بود که این مرد مجرد که فقیر بود و در یک خانه بسیار محقر زندگی می‌کرد برای  سالروز تولد خود تصمیم گرفت یک قو از دریاچه پارک سرقت و آن را کباب کند.

اما پلیس متوجه این سرقت شد و او را دستگیر کرد. در  اداره پلیس در جریان بازجویی از این مرد مشخص شد که روز تولد اوست به همین دلیل چند نفر از افسران پلیس بلافاصله به قنادی‌ رفتند  و برای او کیک تولد تهیه کردند.

سپس این افسران یک جشن کوچک داخل سلول اداره پلیس ترتیب دادند و حتی برای او سرود تولد مبارک را خواندند.

فرمانده اداره مورد نظر در این رابطه گفت: ما متوجه شدیم که او برای اینکه جشن تولد داشته باشد دست به سرقت زده  و ما هم برای اینکه در کنار تنبیه کردن، او را از کارش پشیمان کنیم برایش جشن تولد گرفتیم

کد خبر 67097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز