همشهری آنلاین: ششمین نشست سراسری بسیج و رسانه پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان نیروی مقاومت بسیج، خبرنگاران،‌مدیران مسوول و مدیران عامل رسانه‌ها در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

و در این همایش درباره‌ نقش رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به بسیج، نحوه تعامل بسیج با رسانه‌ها و راهکارهای بهبود این تعامل بحث و تبادل نظر می‌شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) حجت السلام و المسلمین سیدمحمود دعایی با اشاره به این‌که " نگران قداست، حرمت و ارزش بسیج هستم" ادامه داد: در ابتدای انقلاب روحانیون خیلی قرب و ارج داشتند و این به دلیل نگاه مردم به قداست امام خمینی(ره) بود ولی برخی از آن به درستی استفاده نکردند و نتوانستند این قداست را حفظ کنند و از آن سوءاستفاده کردند در نتیجه از چشم مردم و جامعه افتادیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه مثل اوایل انقلاب به ما نگاه نمی‌کند، این را صادقانه خود اذعان کنیم. ولی در این میان افراد گمنامی هستند که به دور از تظاهر، مقام‌خواهی و جاه‌طلبی منشا کمالات هستند، ولی توطئه دشمن در این قشر باعث شده است که از جامعه زده شوند.

وی در عین حال اظهار کرد: بسیج منشا خدمات ارجمندی بوده است؛ زیرا در این نظام یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و به برکت حضور جوانان پیروز شده است.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات تاکید کرد: دشمن سعی دارد تا بسیج را به همان سرنوشتی که روحانیون به آن دچار شده‌اند وارد کند.

وی تصریح کرد: اگر در مجامعی که بسیج سازمان یافته، نتواند قداست و حرمت واقعی خود را نگه دارد یا دچار سوءاستفاده برای اهداف دنیوی شود، زیر مجموعه آن به چشم حقارت‌آمیز در نهان و هراس‌انگیز در آشکارا به بسیج نگاه می‌کند، در صورتی که بسیج باید خسارت‌ها و ناکامی‌ها را جبران و عاطفه ایجاد کند تا این قداست محفوظ بماند. اگر این موضوع برعکس شود و به دنبال گرفتن نقاط ضعف یکدیگر و تحکیم قدرت و سیطره ظاهری خود باشد، به تدریج جو نارضایتی ایجاد خواهد شد.

مرتضی نبوی: بسیج و رسانه دست به دست هم زمینه‌ تشکیل حکومت جهانی اسلام را فراهم کنند

مدیرمسوول روزنامه رسالت گفت:‌ کلمه‌ بسیج معادل مساله‌ بعثت و بعث در قرآن است و در حقیقت بسیجیان هم برای انجام رسالت الهی مبعوث هستند.

به گزارش ایسنا مرتضی نبوی یکی از رسالت‌های مشترک بسیج و رسانه را مساله تبلیغ و بلاغ مبین دانست و تاکید کرد: اگر این دو مجموعه دست به دست هم بدهند زمینه‌سازی برای تشکیل حکومت جهانی اسلام است.

وی درباره رابطه‌ متقابل بسیج و رسانه عنوان کرد: برای این که رابطه‌ِ بسیج و رسانه را کشف کنیم، ابتدا باید نظری به بسیج و ماموریت‌های اصلی آن بیاندازیم و سپس نقش رسانه را مرور کنیم تا رابطه این دو و تاثیر و تاثرشان بر یکدیگر آشکار شود.

وی تاکید کرد: انسان وقتی با مفهوم بسیجی برخورد و مصادیق آن را در جامعه اسلامی مشاهده می‌کند، با اندکی تعمق به واژه بعثت در قرآن کریم راه می‌یابد بسیجی در فرهنگ انقلاب اسلامی، آن انسان مبعوث و برانگیخته‌ای است که برای خود رسالت الهی قائل است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به ذکر آیاتی از قرآن کریم پرداخت و با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به بسیج افزود: در ماده 35 اساسنامه واحد بسیج مستضعفان هدف از تشکیل بسیج، ایجاد توانایی‌های لازم در کلیه‌ افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی ذکر شده است.

در قسمتی ازماده‌ 36 اساسنامه‌ نیز ماموریت تعلیم و تربیت در زمینه‌های عقیدتی سیاسی و تخصص‌های مورد نیاز تعریف شده است. در نتیجه با مشاهده‌ بیانات حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی متوجه می‌شویم که رسالت بسیجیان ایران و جهان اسلام، همان رسالتی است که قرآن کریم برای رسول گرامی اسلام تبیین فرموده است و به تعبیر امام راحل به ایجاد حکومت بزرگ اسلامی منجر می‌شود.

نبوی در ادامه به ماموریت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ ماموریت مشترک همه‌ِ انبیا رساندن پیام خدا به مردم است، برای این منظور قرآن از کلمه تبلیغ استفاده کرده است. به گفته "راغب اصفهانی" در توضیح این واژه، بلغ، بلوغ و بلاغ به معنای رسیدن به دورترین مقصد چه از نظر مکانی چه از نظر زمانی و چه از نظر هر امری از امور موردنظر است.

بلاغ به معنی تبلیغ و کفایت نیز هست. بلاغت در مورد کلامی به کار می‌رود که هم ذاتا رسا باشد هم از نظر معنی صحیح باشد، هم مطابق معنای مقصود و مورد نظر باشد و هم از صداقت برخوردار باشد. به عبارت دیگر از نظر گوینده و شنونده دارای اعتبار باشد یعنی همان امری را که گوینده قصد می‌کند ، شنونده هم آن را بپذیرد.

مدیر مسوول روزنامه ‌رسالت با اشاره به بحث نظریه‌ رسانه‌ها اظهار کرد: امروزه کتاب‌های زیادی در مورد نظریه‌ِ رسانه‌ها نوشته شده است که در آن به تاریخچه‌ ارتباطات همگانی، نظریه‌ جامعه‌ انبوه، ‌نظریه‌های ایدئولوژی، نظریه‌ گفتمان، اقتصاد رسانه‌ها، مساله مخاطب، آموزش شهروندان، پیام، رسانه‌های سرد و گرم، انرژی پیوندها، ‌مطبوعات، افشاگری حساب شده به عنوان یک شکل حکومتی، عصر خواستن برای انجام دادن، سینما، تلویزیون ، غول خجالتی، نبرد آیکون‌ها و غیره پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه به تحلیل رابطه رسانه‌ها و سیاست خارجی می‌پردازند، دیپلماسی رسانه‌ای را به عنوان ابزار سیاست خارجی مطرح می‌کنند، نقش دیپلماسی رسانه‌ای را در عصر جهان وطنی بررسی می‌کنند و معضلات سخت‌افزاری و نرم افزاری دیپلماسی رسانه‌ای را به تحلیل می‌نشینند.

نبوی با بیان این‌که "نقش رسانه‌ها در ثبات یا بی‌ثباتی نظام‌های سیاسی انکارناپذیر است" افزود: وحدت و امنیت ملی سخت تحت تاثیر رسانه‌هاست.

رسانه‌ها امروز کارکرد امنیتی دارند اینترنت در بسیاری از خانه‌ها، مغازه‌ها و بنگاه‌ها حضور دارد و برای آزادی اطلاع‌رسانی و حتی تجارت حدی نمی‌شناسد علاوه بر آن رسانه‌ها در زندگی روزمره دین، فرهنگ، مردم‌سالاری، آموزش، اخلاق،‌اقتصاد، سیاست، سنت، تجدد، سازمان‌های بین‌المللی،‌منطقه‌ای و محلی نقش تاثیر دارند. و از آن‌ها تاثر می‌پذیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از خطرات جهانی را امپراطوری صهیونیست دررسانه‌های پرقدرت جهان دانست و گفت: امروز گسترش رسانه‌ها و شبکه‌ جهانی ارتباطات را شاخص‌ترین نشانه‌ی جهانی شدن معرفی می‌کند، اگر فکری، ایده‌ای و فرهنگی بخواهد جهانی شود و تاثیرگذار باشد باید از طریق رسانه‌ها منتقل شود و به مقصد برسد.

وی در پایان نتیجه‌گیری کرد: اگر بسیج رسالت و ماموریت جهانی دارد – که دارد می‌خواهد پیام بسیج مستضعفان را تبیلغ کند، می‌خواهد برای ایجاد حکومت بزرگ اسلامی زمینه‌سازی کند، اراده کرده است اندیشه‌ پاک اسلامی را به معراج برساند، در نظر دارد مرام و حکمت بسیجی را در جهان تعلیم کند، نیاز به پشرفته‌ترین،‌گسترده‌ترین و با نفوذترین رسانه‌ها در سطح ایران و جهان دارد.

سه پیشنهاد طائب به رسانه‌ها: تشکیل جلسات فصلی،اختصاص یک سرویس خبری،تدوین تفاهم‌نامه

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سه پیشنهاد؛ تشکیل جلسات فصلی کمیسیون‌های بسیج و رسانه، اختصاص یک سرویس خبری مجزا در خبرگزاری‌ها برای پوشش اخبار بسیج و نیز تدوین تفاهم‌نامه بین بسیج و رسانه‌ها را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب با اشاره به تشکیل چهار کمیسیون در این همایش گفت: برای این‌که تعامل اصحاب رسانه و بسیج بیشتر شود پیشنهاد می‌کنم جلسات کمیسیون‌های این همایش را به صورت فصلی برگزار کنیم.

وی درباره‌ دو پیشنهاد دیگر خود اظهار کرد: نباید بسیج را تنها به عنوان دفاعی امنیتی به جامعه معرفی کنیم؛ چراکه بسیج مربوط به همه‌ عرصه‌هاست؛ بنابراین رسانه‌ها بررسی کنند و در صورت امکان، حوزه‌ بسیج را از ذیل مجموعه‌ دفاعی خارج و به صورت یک بخش مجزا تبدیل کنند.

نکته دیگر این‌که تعامل بین بسیج و رسانه منجر به تنظیم تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج و رسانه‌ها شود تا بدین ترتیب از توان بسیج بیشتر استفاده شود. ما هفت هزار خبرنگار بسیجی داریم و در این تفاهم‌نامه‌ها باید ببینیم چه‌طور با این مجموعه تعامل کنیم.

معاون فرمانده کل سپاه هم‌چنین عنوان کرد: در عرصه‌ رویارویی دو جبهه‌ اسلام و استکبار، امروز شاهد این هستیم که جبهه استکبار تلاش می‌کند با انحصاری کردن قدرت در عرصه‌ زر و زور و تزویر، کاری کند که بتواند در قرن 21 جهان را به یک دهکده کوچک با یک ناظم تبدیل کند. در مقابل، جبهه اسلام با محوریت جمهوری اسلامی تلاش می‌کند با اتکال به قدرت لایزال الهی و همراهی مردم، یک مقاومت جهانی به وجود بیاورد.

طائب با بیان این‌که "امروز قدرت نظامی غربی‌ها کارکرد خود را از دست داده است" تصریح کرد: امروز غربی‌ها ناوها و پایگاه‌های خود را ایجاد کرده‌اند ولی کارکرد ندارد و دیگر این‌طور نیست که تهدید سخت آن‌ها ملت‌ها را به هراس بیاندازد. شکست ابهت استکبار در مقاومت ملت عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه این مساله را نشان داد.

وی به بروز مشکلات اقتصادی در دنیا اشاره کرد و گفت: ابهت اقتصادی آمریکایی‌ها نیز با این وضعیت اقتصادی آن‌ها و غربی‌ها شکسته شد.

امروز قدرتی که جبهه استکبار با آن خود را سرپا نگه داشته، قدرت تزویر است و با قدرت رسانه‌ای و انحصار ماهواره و اینترنت تلاش می‌کنند خود را سرپا نگه دارند که البته آسیب‌پذیری این مساله هم بالا رفته و شاهد شکسته شدن آن نیز خواهیم بود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج در ادامه تاکید کرد: برای این‌که در مقابل این قدرت رسانه‌ای بایستیم و تلاش دشمن را در عرصه‌ عملیات روانی و تهاجم فرهنگی سیاسی بشکنیم احتیاج به کارآمدتر کردن رسانه‌های خود داریم.

تعامل بسیج که هم تفکر و هم فرهنگ و رسانه است، با قدرت رسانه‌ای کشور می‌تواند به تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن تبدیل شود.

طائب خاطرنشان کرد: اگر شبکه‌ انسانی بسیج که خود یک رسانه است با شبکه‌ رسانه‌ای پیوند بخورد کارکرد ما چند برابر خواهد شد و مهم این است که ما این آرایش را با تعامل بیشتر فراهم کنیم.

معاون فرمانده کل سپاه با بیان این‌که " امروز جنگ اصلی، جنگ رسانه‌ای است" افزود: باید با این تهاجم دشمن مقابله کنیم و در این زمینه ماموریت بسیج و رسانه‌ها نزدیک به هم است. اگر بناست رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند، بسیج علاوه بر کمک به رسانه‌ها برای انجام ماموریت‌های آن‌ها، می‌تواند محتوای این فرهنگ را تبیین کند.

طائب درباره‌ نقاط مشترک بسیج و رسانه‌ها گفت: رسانه به دنبال ارتقای معرفت دینی روشن‌بینانه است که این در اهداف بسیج هم وجود دارد.

گسترش رفتار مبتنی بر فضایل دینی، ریشه‌دار کردن شناخت و باور ارزش‌ها و بنیان‌ها دینی انقلاب اسلامی، و مصونیت دادن به ذهن جامعه از تاثیر مخرب فرهنگی دشمن نیز از دیگر اهداف مشترک رسانه و بسیج محسوب می‌شود.

وی هم‌چنین با بیان تعریف قدرت نرم اظهار کرد: قدرت نرم یعنی تاثیرگذاری در اراده، باور و افکار آحاد مردم. تلاش غربی‌ها در این زمینه و این همه ماهواره، سایت‌های مخرب و مواد مخدر برای این است که جامعه را به سمت لمپنیزم ببرند.

حرکت دیگر دشمن، تغییر باورهای مردم است و این کار را از کار اندیشه انجام می‌دهند. یعنی ابتدا در مسایل مختلف سوال ایجاد می‌کنند و کم‌کم آن سوال را تبدیل به نسبت می‌کنند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج ادامه داد: هرچه جلوتر می‌رویم دشمن از تهدید سخت‌افزاری خود ناتوان‌تر می‌شود و توجه آن به تهدید نرم بیشتر می‌شود.

بنابراین باید قدرت نرم جمهوری اسلامی را بالا ببریم. گسست بین حاکمیت و مردم نیز از دیگر اهداف تهدید نرم دشمن است. اگر می‌خواهیم قدرت نرم جمهوری اسلامی بالا برود باید در اشاعه‌ تفکر بسیجی تلاش کنیم.

طائب با تاکید بر تفاوت بسیج و نیروی مقاومت بسیج تصرحی کرد: آن‌چه ما انتظار داریم انعکاس عملکرد بسیج است.

وی هم‌چنین از تشکیل سازمان‌های مستقل بسیج حقوقدانان و وکلا، اصناف، کارگری، عشایر و ادارات در سال جاری خبر داد و افزود: در هر سازمان قشری، بسیج حضور دارد و بخش‌های مختلف می‌توانند با این شبکه‌ عظیم تعامل خوبی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی مقاومت بسیج پیش از سخنرانی خود در اختتامیه ششمین همایش بسیج و رسانه، از چهار کمیسیون خبرگزاری‌ها، صدا، سیما و مطبوعات بازدید کرد.

طائب در بازدید خود از کمیسیون خبرگزاری‌ها و شرکت در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: تدبیری که سال گذشته مقام معظم رهبری مطرح کردند بحث تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی بود و زمانی این ایده کاملا محقق می‌شود که همه‌ افراد در همه رده‌های نظام جمهوری اسلامی خود را متولی این امر بدانند.

وی با بیان این‌که "بسیج ده‌ها میلیونی فقط بسیج دفاعی نیست و باید بسیج را در عرصه‌های مختلف به جامعه تبلیغ کنیم" یادآور شد: بسیج و نیروی مقاومت دو مساله هستند؛ نیروی مقاومت متولی حمایت و پشتیبانی از بسیج است. خواسته ما از خبرگزاری‌ها این است که تفکر بسیج و بسیجیان را در انتقال اخبار و تفکرشان کمک کنند.

معاون فرمانده کل سپاه در پایان پیشنهادات خود را برای تعامل بسیج با رسانه‌ها مطرح و از تلاش‌های اعضای کارگروه خبرگزاری‌ها تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج هم‌چنین در جمع خبرنگاران از تشکیل پنج سازمان مستقل در هفته‌ بسیج خبر داد.

به گزارش ایسنا طائب گفت: پنج سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها، بسیج عشایر، بسیج حقوقدانان و وکلا، بسیج اصناف و بسیج کارگری در هفته‌ بسیج کار خود را به طور مستقل آغاز خواهند کرد.

وی هم‌چنین از برگزاری کنگره‌ شهدای استان خراسان رضوی در سال جاری خبر داد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج در حاشیه‌ این همایش در جمع خبرنگاران نیز با تاکید بر تشکیل پنج سازمان مستقل بسیج، اظهار کرد: تنوع رویکرد و نحوه‌ی عملکرد بسیج را در هفته بسیج اعلام خواهیم کرد.

سردار فرهادی: انتظار بسیج از رسانه‌ها تلاش برای حاکم‌شدن تفکر بسیجی در جامعه است

معاون هماهنگ‌کننده‌ نیروی مقاومت بسیج نیز گفت: بسیج هم یک رسانه‌ی مردمی است، اما یک رسانه‌ی میان‌مردمی که علاوه بر استفاده از ابزار تبلیغی، دهان به دهان و چهره به چهره کار ارتباطی خود را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا سردار فرهادی با بیان این‌که وظیفه‌ بسیج و رسانه بسیار نزدیک به هم است اظهارکرد: هر دو اینها با افکار عمومی و توده‌ی مردم ارتباط دارند. هردو این مجموعه‌ها وظیفه‌ی روشنگری دارند و برای آنها باید منافع ملت مهم باشد نه منافع فردی یا حزبی. هم‌چنین هر دو این مجموعه‌ها از بین مردم و از بیت‌المال هستند و هر دو مدیون انقلاب، اسلام و مردم‌اند.

وی ادامه داد: انقلاب و شهدا این فضا و آزادی را به رسانه‌ها داده‌اند، بنابراین حتی آن زمان‌هایی که ظاهرا رسانه وظیفه‌ای در زمینه‌ی آمادگی نظامی مردم ندارد، همواره در حفظ آمادگی اقشار مردم وظیفه‌ی مهمی دارد. اشتراکات مهمی بین بسیج و رسانه وجود دارد و انتظاری که بسیج از رسانه‌ها دارد، این است که برای حاکم شدن تفکر بسیجی در جامعه تلاش کنند.

فرهادی با تاکید بر ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه تصریح کرد: از جمله مباحثی که هم بسیج و هم رسانه می‌توانند روی آن کار کنند ترویج فرهنگ بسیجی است و به تعبیر مقام معظم رهبری، خود بسیج یک فرهنگ است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج تفکر بسیجی را دارای چهار بعد دانست و افزود: این ابعاد، جهاد اکبر، جهاد کبیر، جهاد افضل و جهاد اصغر است. جهاد اکبر، جهاد پایه و اصلی در بسیج است؛ چنان که حضرت امام می‌فرماید همه چیز از همین جا شروع می‌شود، جهاد اکبر، یعنی یک جهاد فرهنگی و دومین کار بسیج، رسانه‌ی بسیجی و یک جمع بسیجی همین است. این ابعاد و جهادها با یکدیگر رابطه دارند و نسبت به هم تاثیر و تاثر دارند.

وی اضافه کرد: جهاد افضل یعنی جهاد سیاسی و قدرت سیاسی. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بسیج تنها متعلق به اینجا نیست، بلکه متعلق به همه‌ی مسلمین است و باید بسیج صد میلیونی تشکیل شود. امروز جمهوری اسلامی بر روی کره‌زمین پرچم ظلم‌ستیزی را بلند کرده است و از مظلوم حمایت می‌کند، البته هرگاه حرفی زده می‌شود می‌گویند اینها از تروریست‌ها دفاع می کنند؛ خودشان از تروریست‌ها حمایت و ظلم و جنابت می‌کنند ولی وقتی جهموری اسلامی با زبان و در رسانه‌ها از مظلوم حمایت می‌کند آن را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

فرهادی جهاد اصغر را مبارزه نظامی و دفاعی عنوان کرد و گفت:‌ تفکر بسیجی یعنی یک روحیه جهادی در تمام عرصه‌ها نظیر عرصه‌های فرهنگی،‌اجتماعی، سیاسی و نظامی .

معاون هماهنگ‌کننده‌ نیروی مقاومت بسیج در پایان ابراز امیدواری کرد که با تعامل بهتر بسیج با رسانه‌ها، اهداف مرتبط با بسیج به‌ویژه در هفته‌ی بسیج به صورت منسجم و تشکیلاتی محقق شود.

مدیرعامل فارس: بسیج باید فضای انقلابی و بسیجی را به رسانه وارد کند

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: در عرصه‌ جنگ هوشمند و نرم ، اصلی‌ترین بازیگر‌ها رسانه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا حمیدرضا مقدم‌فر با اشاره به گذشت سه دهه‌ از انقلاب اسلامی افزود: امروز ما با رسانه‌های قدرتمندی که بازیگران جهانی این عرصه هستند و بسیار گسترده مشغول به کارند مواجهه‌ هستیم.

وی ادامه داد: انتظار بسیج از رسانه‌ها این است که رسانه‌ها وظیفه و رسالت ملی اسلامی و دینی خود را به خوبی انجام دهند و در معرفی فرهنگی بسیجی و ایجاد آمادگی دفاعی، روحی، فرهنگی و معنوی در بین مردم و نهادینه‌ کردن فرهنگ بسیجی تلاش کنند.

وی درباره‌ انتظار رسانه‌ها از بسیج نیز گفت: امروز رسانه‌های ما عمدتا آمادگی کامل روحی، معنوی و عملیاتی را برای مقابله ندارند، این کار بسیج است که آن روحیه بسیجی، انقلابی و روحیه‌ای که خبرنگاران خود را در میدان رزم و جنگ ببینند، را به رسانه‌های کشور منتقل کنند.

مقدم‌فر با بیان این‌که " امروز عرصه‌، عرصه‌ جنگ است" خاطرنشان کرد: جنس و نوع جنگ با گذشته تفاوت دارد و این‌که چقدر حال و هوای بسیجی داشته باشیم، مورد توجه است، امروز رسانه‌هایی که در عرصه‌ جنگ نرم و هوشمند تلاش می‌کنند، نه از نظر اعتقاداتی ،بلکه از نظر اجرایی و عملیاتی بسیجی‌وار عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما نگاه و برداشت خود از تحولات بین‌المللی را به روایت آن رسانه‌ها تعریف و منتقل می‌کنیم. آن‌ها در داخل و در خانه ما حضور دارند، بنابراین انقلاب اسلامی هم به روایت آن‌ها به دنیا منتقل و معرفی می‌شود، چون ما ضعیف عمل می‌کنیم و آن‌ها عملیاتی‌تر از ما هستند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: در کشور ما بسیاری از رسانه‌های غربی دفتر دارند، ولی متاسفانه ما نمی‌توانیم در کشورهای دیگر به طور رسمی دفتر داشته باشیم و این ضعف ماست. رابطان خبری ما به طور پنهانی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر فعالیت و تلاش می‌کنند و با ایمیل برای ما خبر می‌فرستند و نمی‌توانند به طور رسمی این کار را انجام دهند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان اظهار کرد: انتظار احزاب رسانه از بسیج این است که بسیج در رسانه‌ ورود کند، برای ما مانور بگذارد و کمک کند. بسیج باید کمک کند که فضای انقلابی و بسیجی را به رسانه وارد کند.


سردار اشرف نوری: رسانه باید بیش از پیش با بسیج؛ این نهاد مردمی آشنا شود

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی مقاومت بسیج کشور گفت: طبق فرمایش            امام خمینی (ره) که می‌فرمایند" بسیج یک فرهنگ است و رسانه فرهنگ ساز" باید مروری بر رسالت مشترک بین بسیج و رسانه انجام شود.

به گزارش ایسنا سردار علی اشرف نوری تصریح کرد: باید در جامعه تفکر و فرهنگ بسیجی را گسترش داد و از این طریق به تحقق بسیج ده‌ها میلیونی که هدف امام خمینی (ره) نیز بود دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: انتظار بسیج در واقع انتشار عصاره فعالیت‌های بسیجی در رسانه است که امیدواریم بیش از پیش به این امر دست پیدا کنیم.

وی اهداف این نشست را در بخش‌های آسیب شناسی و تعامل بین بسیج و رسانه، بررسی نقاط ضعف اطلاع‌رسانی بسیج در رسانه ذکر کرد و افزود: بر این اساس باید رسانه‌ها را به چهار گروه سیما، صدا، مطبوعاتی و خبرگزاری‌ها تقسیم کرد و این اهداف را در آن‌ها پیاده نمود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی مقاومت بسیج کشور همچنین با آرزوی این‌که در سال نوآوری و شکوفایی در این حوزه به راهکارها و طرح‌ها و پیشنهادات جدیدی دست بیابیم گفت: هدف دیگر این همایش مروری به رسالت مشترک بسیج و رسانه است، با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) که" بسیج یک فرهنگ و رسانه فرهنگ ساز است" به تعامل میان بسیج ور سانه توجه بیشتر شود.

وی در ادامه سومین هدف را بیان نقش و جایگاه بسیج عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تعالی ورشد سپاه، رسانه باید بیش از پیش با این نهاد مردمی آشنا شود و بتواند انتظارات بسیج را از خود برآورده سازد.

وی همچنین آخرین هدف این همایش را تجلیل از خدمات اصحاب رسانه در این حوزه ذکر کرد.

علیرضا ملکیان: از ایجاد دفاتر نمایندگی رسانه‌ها در خارج از کشور حمایت می‌کنیم

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ بسیجی باید توسط خود بسیجی در رسانه مطرح شود، نیروهای بسیجی امروز در تمام عرصه ها به لحاظ سازمانی واندیشه‌ایی حضور فعال دارند.

به گزارش ایسنا علیرضا ملکیان تصریج کرد: بسیج اگر رسانه و فرهنگ است باید در متن رسانه باشد.

وی در ادامه به بحث اینترنت و رسانه‌های اینترنتی اشاره و خاطرنشان کرد: در اینترنت به عنوان رسانه فراگیر بخش قابل توجهی، توسط نیروهای انقلابی و وفادار به نظام در حال هدایت شدن است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های دشمن این است تا فرهنگ غربی از طریق اینترنت مسلط شود.

وی اینترنت را تیغ دو دمی توصیف کرد که ممکن است علیه خود آن‌ها استفاده شود و گفت: وضعیت ما از نظر حوزه رسانه نامطلوب نیست.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کشور ما کشوری بسته و کمونیستی نیست که درها را ببندد و مانع از ورود و خروج امواج به داخل یا خارج شود از سویی سیاست دولت نیز این نیست.

وی گفت: این طبیعی است که رسانه غربی مطابق میل خود خبر تهیه و اهداف خود را پیاده ‌کند، ما نیز به‌الطبع چنین می‌کنیم تا اهداف سلطه‌طلبانه آن را افشا کنیم.

وی تاکید کرد: این جنگ، جنگ رسانه‌ای است و بسیار فراگیرتر از جنگ نظامی می‌باشد. ولی این‌گونه هم نیست که آن‌ها آزادانه هر کاری خواستند انجام دهند. هر رسانه غربی برای حضور در ایران در کمیته 3 گانه وزارت ارشاد،اطلاعات و امور خارجه بررسی می‌شود و تحت نظارت است و برای هر کاری مجوز می‌گیرد.

ملکیان که در پاسخ به مدیر عامل خبرگزاری فارس سخن می‌گفت،ادامه داد: نیروی انتظامی آن‌ها را کنترل می‌کند و برای ارسال خبر نیز چندان آزادانه عمل نمی‌کنند و از SNG دستگاه صدا و سیما استفاده می‌کنند، در این زمینه نگرانی نداشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: به تمام خبرگزاری‌ها و نشریات اعلام کرده‌ایم که در هر کشوری دفتر بزنند از آنان حمایت می‌کنیم ولی اگر انتظار این است که از صفر تا 100را دولت حمایت کند، این امکان نیست.

وی گفت: در کشورهای خارجی امکان فعالیت رسانه‌های ایرانی وجود دارد ولی خود رسانه‌ها اعلام آمادگی نمی‌کنند.


رجبی معمار: مسوولان رسانه‌های فرهنگی کشور فلسفه وجودی بسیج را تبیین کنند

مدیر شبکه تهران گفت: بسیج یکی از مهم‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی ایران است که برآمده از متن انقلاب و جوشیده از میان مردم است.

به گزارش ایسنا مجید رجبی‌ معمار تصریح کرد: مردم در بسیج احساس سهم و مشارکت می‌کنند که به لحاظ ایجابی این مساله قابل درک است؛ زیرا برای حفظ ارزش‌های اسلام سابقه درخشانی از خود نشان داده است.

وی با اشاره به این که بسیج آرمان‌های بسیار مقدس و مشخصی دارد و این که برای هر نهاد اجتماعی مهم است تا فلسفه وجودی مقبول داشته باشد، گفت: علت تداوم و بقای هر نهاد اجتماعی به همین مقبولیت بازمی‌گردد. مسئولان رسانه‌های فرهنگی کشور این فلسفه وجودی بسیج را تبیین کنند تا در اذهان همه مردم دائم متبلور باشد.

وی ادامه داد: از نکاتی که ضرورت دارد تا درباره کارکرد بسیج و رسانه بحث شود، تبیین فلسفه وجودی بسیج است. بعضی از نهادهای اجتماعی زمان میرایی دارند و رو به افول خواهند نهاد؛ اما برخی دیگر به حیات خود ادامه می‌دهند و بر اساس مقتضیات اجتماعی به روز می‌شود.

مدیر شبکه تهران با اشاره به این که بخش عظیم افکار عمومی را رسانه‌ها مدیریت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جریان رسانه، تنها فعال نیستیم که هر چه فکر کنیم همان درست باشد. درعرصه داخلی و بین‌المللی تعارضات جدی وجود دارد و کسانی زیادی هستند که با شبکه‌های برنامه‌ریزی شده در صدد تغییر امیال، افکار و اعمال مردم و مخاطبان رسانه‌ها هستند.

وی گفت: تقابل رسانه و جنگ رسانه‌ای توهم نیست. با اندک توجهی می‌توان فهمید اصحاب فکر و فرهنگ و مسئولان که دارای رسانه و امکانات هستند باید نکات را در نظر بگیرند.

رجبی معمار یادآور شد: بسیج شجره طیبه است که هر روز باید رویش، جلوه‌گری و میوه تازه داشته باشد و ذائقه‌های جدیدی را با میوه‌های معطر و سودمند خود شیرین کند.

وی ادامه داد: در دوره دفاع مقدس بسیج ثمره نسل 40 بود و این اربعین نیز بی‌حکمت نبوده است. شور و حال بسیجیان در همه ابعاد و تازگی فلسفه وجودی بسیج بسیار موثر است.

مدیر شبکه تهران هم‌چنین با بیان این نکته که بسیج باید در مورد خود بازنگری کند تاکید کرد: بسیج با رسانه‌ها جلساتی بگذارد تا زمینه‌های همکاری مختلف مشخص و در قالب تفاهم‌نامه‌ها به اجرا درآید.

وی همچنین تصریح کرد: راهکارهای عرضه درست بسیج این است که فلسفه و کارآمدی آن با ابزارهای مختلف به مردم عرضه شود؛ زیرا قبل از آنانی که عضو بسیج نیستند این خود بسجیان هستند که به تکرار مفاهیم نو نیاز دارند.

رجبی معمار در پایان گفت: ابزار رسانه ظرفیت و تاثیرگذاری به مراتب بیشتر از کلاس‌ها دارد؛ زیرا در سطح وسیع اطمینان‌آور است.

علی محمدی: رسانه باید درک‌های مختلف از بسیج را در اذهان عمومی اصلاح کند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج گفت: وجه مشترک بین بسیج و اصحاب رسانه مخاطب است و کسانی که با این با نهاد سر و کار دارند مردم هستند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام علی محمدی مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج که در ششمین همایش بسیج و رسانه سخن می‌گفت، تصریح کرد: بسیج رسانه‌ها تجمع تمامی اصحاب رسانه در جهت تحقق اهداف بسیج است.

وی افزود: اولین انتظار از اصحاب رسانه درباره بسیج، شناخت صحیح و درست آن است. رسانه جمعی وظیفه دارد درک‌های مختلفی را که از بسیج در اذهان عمومی وجود دارد اصلاح کند.

محمدی تصریح کرد : برخی هنوز بسیج را یک بعد نظامی می‌دانند؛ در حالی که طبق فرمایش امام خمینی(ره) بسیج تنها مخصوص زمان جنگ نیست، بسیج متعلق به همه مردم است و همه آحاد ملت باید بسیج و آماده به جنگ باشد.

مسوول نمایندگی دفتر ولی فقیه در نیروی مقاومت گفت: از جمله مسائلی که بسیار حائز اهمیت است درک درست و حقیقی از بسیج و شناساندن آن به جامعه است. همچنین پرهیز از نگاه مقطعی و فصلی و این که به بسیج فقط در هفته بسیج توجه داشته باشیم.

وی هم‌چنین ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی را نیز یک وظیفه خواند و افزود: برخی سوال می‌کنند آیا باید ساختار بسیج را ترویج کرد یا به ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی پرداخت. من در پاسخ به آنها می‌گویم باید به ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی پرداخت و این امر با یک اقدام جزئی تحقق نخواهد یافت بلکه به جریان‌سازی مستمر نیاز دارد.

محمدی افزود: تبلیغ و تبیین عملکرد بسیج بر محورهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، خدماتی ، سازندگی و ... از دیگر وظایف اصحاب رسانه درباره معرفی فعالیت‌های بسیج است.

وی هم‌چنین بر پرورش نیروهای بسیج در رسانه تاکید کرد و گفت: با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) اگر تفکر بسیجی در جامعه احیا شود دست جهانخواران کوتاه می‌شود.

مسوول نمایندگی دفتر ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج افزود: باید به شان و منزلت بسیجی پرداخت و با ایجاد یک ارتباط صحیح و منظم و تعریف شده در مسوولان و مدیران می‌توان این شان و منزلت را به تمام جامعه منتقل کرد.

محمدی با بیان این که باید به نیاز و منشا و خاستگاه بسیج پرداخت، عنوا ن کرد: باید مبانی قرانی و روایی و اسلامی را در جامعه تبیین کرد. در کل تمام افراد با توجه به تخصص خود باید با استفاده از مبانی قرانی و اسلامی این اصل و منشا را تحقق بخشند.

وی گفت: باید در جامعه فرهنگ و تفکر بسیجی تبیین شود. فرهنگ بسیج شامل معنویت، شجاعت، نیازشناسی، غیرت، جوشش ذهنی، خلاقیت، ابتکار و تفکر بسیجی شامل ایمان، اخلاق، خدمت به محرومان، شهادت‌طلبی، بصیرت، جهاد در راه خدا، جهاد اکبر، عبادت، تصرع، توکل بر خدا و حدت و عدالت است که این فرهنگ متفکر باید در جامعه برای مخاطبان ملموس و قابل درک باشد.

وی گفت: برای تحقق این اهداف لازم است تمام رسانه‌ها بسیج شوند و به تبیین و تبلیغ عالمانه بپردازند.

تشکیل چهار کمیسیون مطبوعات، سیما، صدا و خبرگزاری‌ها

در بخش دوم از ششمین همایش بسیج و رسانه که بعدازظهر روز پنج‌شنبه در مشهد مقدس برگزار شد، چهار کمیسیون مطبوعات، سیما، صدا و خبرگزاری‌ها تشکیل شد و اعضای هرکدام از این کمیسیون‌ها درباره‌ نحوه تعامل بسیج و رسانه بحث و تبادل نظر کردند.


مدیرعامل ایسنا: بسیج سازوکار ارتباط با رسانه‌ها را تعریف کند

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در بخشی از این نشست پیشنهاد تدوین استراتژی رسانه‌ای در درون نیروی مقاومت بسیج را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا جمال رحیمیان در جلسه‌ کمیسیون خبرگزاری‌ها با بیان این‌که " اصولا رسانه، خبرگزاری‌ها و مطبوعات به دنبال کسب اخبار هستند" اظهار کرد: من معتقدم این بسیج است که تعیین می‌کند چه‌قدر با رسانه‌ها تعامل داشته باشد.

اگر سازمان‌های موفق در این زمینه را بررسی کنیم، می‌بینیم که خود این سازمان‌ها هستند که سازوکارهایی را تعریف می‌کنند و با کمترین حاشیه در زمینه ارتباط با رسانه‌ها بسیار موفق هستند.

وی ادامه داد: بنابراین بسیج در گام اول باید به این جمع‌بندی برسد و ساز و کاری را تعریف کند و این‌طور نباشد که یک رسانه مثلا برای انجام مصاحبه با یکی از رده‌ها مدت‌ها پی‌گیری و تلاش کند و بعضا هم به نتیجه نرسد.

وی افزود: نکته دیگر این‌که امروزه بسیاری از سازمان‌ها سایت‌های خبری راه‌اندازی کرده‌اند و اخبار خود را از این طریق ارسال می‌کنند و بسیج هم باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

مدیرعامل ایسنا با تاکید بر لزوم نگاه غیرگزینشی به رسانه‌ها گفت: خواهش من این است که همه‌ رسانه‌ها را با یک دید ببینند و نگاه گزینشی یا تبعیض‌آمیز با رسانه‌ها نداشته باشند. رسانه وظیفه‌ خود می‌داند که امانت‌دار باشد و اگر ارتباط عادلانه‌ای با همه رسانه‌ها برقرار شود رسانه‌ها هم تلاش خود را در زمینه‌ پوشش صحیح اخبار انجام می‌دهند.


مدیرعامل فارس: داشتن نگاه عادلانه به رسانه‌ها تذکر خوبی است

در ادامه این جلسه، حمیدرضا مقدم‌فر مدیرعامل خبرگزاری فارس که ریاست کمیسیون را به عهده داشت، به ارایه‌ پیشنهادی در زمینه ارتباط بیشتر بسیج با رسانه‌ها پرداخت و عنوان کرد: این می‌تواند به صورت یک عرف تبدیل شود که اگر فرماندهان بسیج با ما گفت‌وگو کردند و این گفت‌وگو از نظر وقت چندان فوری نبود، خود مصاحبه شونده‌ها یک بار مصاحبه را پیش از انتشار مرور کنند تا مباحث امنیتی در آن رعایت شود.

البته ما این کار را چندان نمی‌پسندیم ولی به دلیل حساسیت‌های موجود، انجام چنین کاری می‌تواند مناسب باشد تا بدین ترتیب با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، ارتباط بهتری با رسانه‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل ایسنا نیز متذکر شد که چنین مساله‌ای از گذشته در خبرگزاری دانشجویان ایران به صورت یک روال و امر مرسوم وجود داشته است.

مدیرعامل فارس نیز درباره بحث نگاه عادلانه به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: گاهی برخی نهادها، احزاب و سازمان‌ها علاقه‌ای به سمت برخی رسانه‌ها پیدا می‌کنند که بخشی از آن طبیعی است ولی داشتن نگاه عادلانه به رسانه‌ها هم تذکر خوبی است که باید به آن توجه شود.

مالمیر: اهمیت خبرگزاری را به درستی درک نکرده‌ایم

در ادامه، احمدی از روابط عمومی سپاه انصارالمهدی زنجان درباره‌ امتیازات و محدودیت‌های خبرگزاری‌ها صحبت کرد و حسن مالمیر مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی بسیج هم با تاکید بر برقراری ارتباط مستمر رسانه‌ها و بسیج با یکدیگر عنوان کرد: متاسفانه تاکنون ارتباطی را که با صدا و سیما و مطبوعات داشتیم، با خبرگزاری‌ها نداشته‌ایم و اهمیت خبرگزاری را به درستی درک نکرده‌ایم که باید در این زمینه بیشتر مطالعه و فعالیت کنیم.

بدری از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان اصفهان، با طرح سوالاتی نظیر این‌که «بسیج چیست؟ منظور از تعامل چیست؟ و تعریف بسیج در ذهن رسانه چیست؟» تاکید کرد: باید با پاسخ به این سوالات ببینیم چه کنیم که فکر بسیج در رسانه تجلی پیدا کند تا رسانه و بسیج بتوانند با هم تعامل کنند.

بعضا دقت فدای سرعت می‌شود

خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز نسبت به آسیب‌های ارسال سریع اخبار در خبرگزاری‌ها هشدار داد و افزود: به دلیل وجود رقابت بین خبرگزاری‌ها و سرعت در ارسال خبر، استرسی به خبرنگار وارد می‌شود که ممکن است در خبر مشکل ایجاد کند و اخبار دقت لازم را نداشته باشند و بعضا دقت فدای سرعت شود.

وی از برخوردهای نابرابر با خبرگزاری‌ها و آن‌چه توجه خاص به خبرگزاری فارس خواند، انتقاد کرد.

مقدم‌فر در واکنش به این نظر عنوان کرد: گاهی این مشکل پیش می‌آید که برخی فکر می‌کنند این خبرگزاری با برخی حوزه‌ها ارتباط خاصی دارد ولی واقعیت این است که در برخی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای شده است و مثلا در بخش دفاعی خبرگزاری فارس چهار نفر مشغول به کار هستند. به هر حال این حرف درست است که باید با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به طور عادلانه رفتار کرد ولی این‌طور نیست که گرایش فرماندهان به سمت این خبرگزاری باشد.

باید از مخاطبان نیازسنجی صورت بگیرد

در ادامه، نجارزاده از روابط عمومی سپاه تهران بزرگ با اشاره به نوع مخاطب خبرگزاری‌ها و نیاز آن‌ها، درباره‌ دو مقوله اعتبار خبرگزاری‌ها و نقش سرعت در کار آن‌ها صحبت و تاکید کرد که باید از مخاطبان نیازسنجی صورت بگیرد.

تعامل با بسیج خواهران

هم‌چنین مدیر خبر خبرگزاری زنان درباره تعامل بسیج با رسانه‌ها در بخش بانوان اظهار کرد: تعامل با بسیج برای نشان دادن توانمندی‌های زنان ایرانی و انعکاس توانمندی‌های دفاعی آن‌ها باید صورت بگیرد. ما این درخواست را بارها اعلام کرده‌ایم و حاضریم در این زمینه با بسیج خواهران تعامل داشته باشیم.

علیزاده از روابط عمومی و سایت بسیج نیز به معرفی این سایت پرداخت و درباره‌ تعامل این مجموعه با خبرگزاری‌ها و بحث اولویت دادن به اخبار بسیج توضیحاتی ارایه داد.


مدیرعامل رسا پیشنهاد داد: تهیه مرامنامه‌ای بین خبرگزاری‌ها

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محققی مسوول خبرگزاری رسا پیشنهاد تهیه مرامنامه‌ای بین خبرگزاری‌ها را مطرح کرد و افزود: دشمن امروزه در اطراف ما حضور دارد و تلاش‌های زیادی در زمینه‌ جنگ روانی انجام می‌دهد و اگر مجموعه‌ خبرگزاری‌ها بتوانند مرامنامه‌ای داشته باشند که در آن اهداف مشترک خبرگزاری‌ها تقویت شود، مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما هم از داخل و هم از خارج با جنگ روانی دشمن مواجه هستیم و اگر بتوانیم در این زمینه از بسیج و سپاه کمک بگیریم و یک تمرین یا مانور مشترک داشته باشیم می‌تواند موثر و مفید باشد.


بسیج رسانه‌ها باید راه‌اندازی و تقویت شود

مدیرعامل خبرگزاری فارس هم در جمع‌بندی مباحث مطرح شده، پیشنهاداتی را ارایه کرد و با بیان این‌که شناخت رسانه از سوی فرماندهان نظامی می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: تهیه‌ی سی‌دی آموزشی، برگزاری همایش آموزشی به صورت فشرده، بازدید نوبه‌ای فرماندهان از دفاتر مرکزی رسانه‌ها و افکارسنجی و نظرسنجی از درون سازمان بسیج و اطلاع از مطالبات فرماندهان از رسانه‌ها از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بوده‌اند.

مقدم‌فر با بیان این‌که "بسیج رسانه‌ها باید راه‌اندازی و تقویت شود" بر ورود ساختاری بسیج به درون رسانه‌ها تاکید کرد و پیشنهاد داد: رسانه‌ها آمادگی دارند که بسیج نسبت به برگزاری مانور رسانه‌ای برای تمرین آمادگی رسانه‌ها و خبرنگاران در شرایط بحرانی اقدام کند که ان‌شاءالله این امر تا پایان امسال محقق شود.

میزان نفوذ و تاثیرگذاری خبرگزاری‌های بررسی شود

هم‌چنین مدیرعامل ایسنا پیشنهاد تدوین استراتژی رسانه‌ای در درون نیروی مقاومت بسیج را مطرح کرد.

در ادامه، خبرنگار ایسنا نیز با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر فرماندهان و مسوولان نظامی با رسانه‌ها و نیز نگاه عادلانه به خبرگزاری‌ها، پیشنهاد داد که به جای معیار قرار دادن میزان علاقه‌ اشخاص یا سازمان‌ها به برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، استقبال از اخبار خبرگزاری‌ها در جامعه‌ مطبوعاتی به‌ویژه روزنامه‌ها به طور روزانه مورد بررسی آماری قرار بگیرد تا میزان نفوذ و تاثیرگذاری خبرگزاری‌های مختلف با شاخص‌های صحیح‌تری سنجیده شود.

خبرنگار ایرنا نیز پیشنهاد تدوین تقویم کاری سالانه از سوی بسیج را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه‌ کمیسیون خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج از این کمیسیون بازدید کرد

کد خبر 67086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز