جمعه ۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

محمد کوثری* حضرت امام خمینی‌‌ره 10ماه قبل از آغاز جنگ و تجاوز رژیم بعث به ایران فرمان تشکیل بسیج و ارتش 20میلیونی را صادر کرده بودند

 اما ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری وقت اجازه نمی‌داد این نهاد شکل بگیرد و در نهایت سپاه در قالب نیروهای مردمی و فراخوانی از مردم، این فرمان تاریخی امام راحل را اجرا کرد.

بسیج در ایران از بطن مردم جوشیده و تفاوت زیادی با تشکل‌های مشابهی که در کشورهای دیگر سازماندهی می‌شوند، دارد. وجود و حضور اقشار مختلف جامعه در گروه‌های مختلف، خود یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تشکل مردمی و انقلابی است.

به‌عنوان نمونه می‌توان به نقش دانشجویان بسیجی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و آن را ستود. این قشر با وجود جوان بودن، با فکر و خلاقیت ایرانی خدمات زیادی در مهندسی جنگ ازجمله در طراحی و ساخت پل و آزاد‌سازی‌ معبرها و سنگرها انجام دادند و موجب تقویت روحیه رزمندگان و پیروزی‌های فراوان در جنگ شدند.

امروز هم همین جوانان دانشجو با ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و به پرواز درآوردن بر سر ناوهای دشمن، اشغالگران را در آب‌های خلیج‌فارس به وحشت انداخته و شعار «ما می‌توانیم» را زنده نگه داشته‌اند.

اینها همه گوشه‌ای از شواهد روشن این موضوع است که بسیج پدیده‌ای بی‌نظیر در ایران و جهان است که موفقیت‌هایش راه هر تزلزلی را سد کرده است.

* نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 68926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز