مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

پد کامفُواِستریپ یکی از روشهای جایگزینی برای درمان‌های دارویی و جراحی در این زمینه است. این پد با استفاده از روش‌های نوین همانند UIC تراپی که متشکل از درمان توسط امواج است با نفوذ به عمیق ترین لایه‌های بافتی باعث گرما درمانی و خونرسانی بیشتر به عضلات می شود.

کشیدگی عضله با کامفواستریپ قابل درمان است.jpeg

کشیدگی و گرفتگی عضلانی اغلب اوقات برای همه افراد پیش می‌آید که در بیشتر مواقع با درمان‌های سطحی قابل رفع شدن هستند اما زمانی که این دردها مزمن شده مجبور به استفاده از انواع روش‌های درمانی با توجه به سطح درد و شدت آن خواهیم بود. پد کامفُواِستریپ یکی از روش های جایگزینی برای درمان‌های دارویی و جراحی در این زمینه است. 

این پد با استفاده از روش‌های نوین همانند UICتراپی که متشکل از درمان توسط امواج است با نفوذ به عمیق ترین لایه‌های بافتی باعث گرما درمانی و خونرسانی بیشتر به عضلات می شود که در نتیجه با کاهش التهاب و افزایش اکسیژن رسانی سبب تسکین انواع دردهای عضلانی همچون: کتف‌درد، شانه، دردهای عضلانی کمر و پشت، ران و ساق پا و لگن و... می شود.

پد کامفُواِستریپ ( Comfostrip) با بهره گیری از تکنولوژی بروز و مدرن UIC می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای درمانی انواع دردهای مربوط به کشیدگی عضلات عمل کند. اما در ابتدا باید بدانید که منشاء درد شما ناشی از کشیدگی عضله است یا دلایل دیگری برای آن وجود دارد. گاهی یک بیماری زمینه‌ای تشخیص را به سوی دیگری می‌برد؛ بنابراین باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که پزشک عهده‌دار تشخیص خواهد بود، لذا به خوددرمانی نپردازید.

در یک تعریف ساده، کشیدگی عضله در واقع آسیبی است که به یک عضله یا تاندون همان بافت که عضلات را به استخوان‌ها متصل می‌کند وارد شده است. صدمات جزئی ممکن است فقط باعث کشش بیش از حد عضله یا تاندون شود، در حالی که آسیب‌های شدیدتر می‌تواند شامل پارگی جزئی یا کامل در این بافت‌ها باشد.

کشیدگی‌ عضلات معمولا در قسمت پایین کمر عضلات پشت ران (همسترینگ) ، عضلات بزرگ دست و پا و شانه رخ می‌دهد. تفاوت بین کشیدگی و رگ به رگ شدن در این است که کشیدگی شامل آسیب به عضله یا نوار بافتی است که عضله را به استخوان متصل می‌کند. در حالی که رگ به رگ شدن باعث آسیب به نوارهای بافتی می‌شود که دو استخوان را به هم متصل می‌کند.

سویه‌های خفیف را می‌توان با موفقیت در خانه درمان کرد. سویه‌های شدید گاهی اوقات نیاز به ترمیم جراحی دارند.

علائم کشیدگی عضله

علائم و نشانه‌ها بسته به شدت آسیب متفاوت است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تورم
  • درد یا حساسیت
  • قرمزی یا کبودی
  • حرکت محدود
  • اسپاسم عضلانی
  • ضعف عضلانی

درمان کشیدگی عضلات با پد کامفواستریپ

تاثیر کامفُواِستریپ بر کشیدگی عضلانی

همان‌طور که اشاره شد پد کامفُو اِستریپ به عنوان درمان موثر کشیدگی عضلات و البته دیگر دردهای عضلانی شناخته می‌شود. این محصول جدید توانسته در مدت زمان اندک به خوبی پاسخگوی نیاز بیماران باشد. پد کامفُو اِستریپ دارنده بهترین تکنولوژی در درمان دردهای عضلانی است. این تکنولوژی که با نام UIC شناخته شده، خود سه نوع درمان موثر دردهای عضلانی را در دل خود جای داده است. اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس سه تکنولوژی به کار رفته در پد کامفواستریپ هستند.

این پد به دلایل بسیاری مورد توجه بیماران بوده است. اولین و شاید مهم‌ترین علت محبوبیت این پد کاربرد آن در درمان اکثر بیماری‌های عضلانی همانند، دست درد، دردهای لگن، کتف و شانه درد، کمردرد، پا درد و حتی دردهای عضلانی مربوط به ناحیه های مختلف پا است. پد کامفُو اِستریپ می‌تواند برای تسکین دردهای عضلانی بیماری‌های زیر موثر باشد:

  • آرتروز
  • سیاتیک
  • اسپاسم
  • درد عضلانی
  • کمر درد مزمن
  • گردن درد مزمن
  • درد و سفتی زانو
  • نوروپاتی دیابتی
  • تسکین درد عصب
  • درد ناشی از دویدن
  • پیچ خوردگی عضله
  • سندرم تونل کارپال
  • استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید
  • التهاب تاندون (آرنج تنیس بازان، التهاب تاندون آشیل و غیره)

البته لازم به ذکر است در صورت ابتلا به یکی از بیماری‌های بالا باید به درجه شدت و مدت عارضه خود توجه کنید و حتما با مشورت پزشک درمان کمکی بگیرید.

یکی دیگر از دلایلی که اغلب بیماران تمایل دارند از روشهایی خانگی همچون پد کامفُو اِستریپ استفاده کنند  هزینه اندکی است که بیماران در ازای این پد می‌پردازند . پدهای قدیمی به دلیل هزینه بالا باعث می‌شدند بیماران دارودرمانی را  برای تسکین دردهایشان ترجیح دهند.

علت بعدی ساختار این پد است. پدهای قبلی به دلیل داشتن حجم زیاد (به دلیل مولدهای به کار گرفته شده) عمدتا نارضایتی بیماران را در پی داشتند، اما پد کامفواستریپ به دلیل آناتومی خود قابل استفاده در منزل بوده و به راحتی می‌توان از مزایای آن سود برد.

شاید بد نباشد اگر بگوییم که پد کامفُو اِستریپ نوعی درمان خانگی دردهای عضلانی است. اما باید در استفاده از این پد به برخی نکات توجه کنید که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

چرا پد کامفواستریپ نتیجه‌بخش است؟

تاثیر کامفُواِستریپ بر کشیدگی عضلانی

نتیجه‌بخش بودن درمان با پد کامفُو اِستریپ به دلیل وجود تکنولوژی UIC در آن است. همان‌طور که اشاره شد این تکنولوژی هر سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس را در خود جای داده تا اثربخشی درمان را چندین برابر کند.

هر یک از روش‌های یاد شده برای درمان برخی بیماری‌های عضلانی مناسب هستند و هر یک در ساختاری تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین جمع آن‌ها در یک محصول می‌تواند مناسب برای اکثر بیماری‌ها باشد و از طرفی بیماران فقط با یک روش درمانی به دردهای خود تسکین می‌دهند که دارنده مزایای روش‌های پیشین است.

این دستگاه از گرما و حرارت تکنولوژی اولتراسوند برای تسکین درد کمک می‌گیرد. این تکنولوژی کمک می‌کند تا بافت آسیب دیده بهبود یابد. اولتراسوند می‌تواند اسپاسم‌های عضلانی کشیدگی و گرفتگی عضلات را درمان کند. در کنار این تکنولوژی پد کامفواستریپ از انفرارد (مادون قرمز) برای التیام سلول‌های آسیب دیده کمک گرفته است.

این نور شفابخش می‌تواند با افزایش گردش خون دارای اکسیژن متابولیسم سلولی را برای ترمیم و بازسازی سلولی افزایش دهد. در آخر تکنولوژی کلاک پالس که در درمان گرفتگی و کشیدگی عضلات، دردهای بعد از زایمان و دردهای ناشی از شکستگی موثر است، می‌تواند در معیت دو روش قبلی میزان اثر درمان را بالا برده و طول درمان را کاهش دهد. گفتنی است که ماساژ درمانی به همراه الکتروتراپی یا درمان با تکنولوژی کلاک پالس موثر است.

آیا پد کامفواستریپ می‌تواند عارضه‌ای ایجاد کند؟

ایجاد عارضه ممکن است در استفاده از محصولات پزشکی محتمل باشد. بنابراین پد کامفُو اِستریپ نیز می‌تواند در برخی افراد عارضه ایجاد کند. از آنجا که امواج استفاده شده در این محصول همان امواجی هستند که در سونوگرافی جنین استفاده می شود میتوان اطمینان پیدا کرد که این محصول عوارض جانبی و بالینی در پی نخواهد داشت.

اما مادران باردار با توجه به شرایط بارداری و عدم استفاده از هرگونه درمان خارج از تجویز پزشک بهتر است با تائید پزشک خود از هرگونه درمان برای تسکین درد استفاده کنند.

در آخر باید یادآور شویم که بیماران قلبی و بیمارانی که از دستگاه ضربان ساز قلب، دفیبریلاتور، اینفیوژن پمپ استفاده می‌کنند مجاز به استفاده از پد کامفواستریپ نیستند.

به طور کلی پد کامفواستریپ می‌توان به راحتی و بدون ایجاد هیچ عارضه‌ای بسیاری از دردهای عضلانی را تسکین دهد. این پد برای تسکین و درمان کشیدگی انواع دردهای عضلانی همانند دردهای شانه، دست و پا و لگن و...، گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌رود. امکان استفاده از آن در هر زمان و مکان در حین استراحت برای هر کدام از عضلات که دچار کشیدگی شده‌اند، گزینه‌هایی است که در هیچ روش درمانی دیگری دیده نمی‌شود.

کد خبر 670676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha