مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اولین آژانس حمل خاک و نخاله با مشارکت ستاد پاکیزگی شهر تهران در منطقه 5 راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، یدالله کاظمی - معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 5 - با بیان این مطلب افزود: با توجه به رشد ساخت و سازها و طبق بررسی‌های صورتی گرفته در شبانه ‌روز چند برابر زباله، خاک و نخاله تولید می‌شود که این معضل علاوه بر ناهمگونی سیمای شهر منجر به مزاحمت در تردد و ایجاد تصادفات می‌شود.

وی افزود: در همین راستا بنا به سیاست‌های شهرداری تهران با مشارکت ستاد پاکیزگی تهران و بازیافت منطقه اولین آژانس حمل خاک و نخاله به صورت پایلوت در منطقه 5 راه‌اندازی شد.

کاظمی در اشاره به نحوه فعالیت آژانس گفت: طبق هماهنگی‌ صورت گرفته با حوزه شهرسازی صدور مجوز عملیات ساختمانی منوط به انعقاد قرارداد با آژانس و استعلام میزان پسماند خاک و نخاله است.

معاون امور شهری منطقه الزام همکاری با آژانس خاک و نخاله در صدور مجوز حفاری را از برنامه‌های آتی برشمرد و افزود: طبق برنامه پیش‌بینی شده با هماهنگی ارگان‌های خدماتی (آب، برق، گاز و مخابرات) در آینده صدور هر گونه مجوز حفاری مستلزم رعایت الزامات اجرایی در حمل خاک و نخاله و همکاری با آژانس مذکورخواهد بود.

کاظمی با اشاره به تاثیر‌گذاری زیست محیطی فعالیت آژانس حمل خاک و نخاله گفت: با آغاز فعالیت آژانس با استفاده از ضایعات ساختمانی در بسترسازی خیابان‌های در حال احداث کاهش هزینه‌ها را نیز در پی خواهد داشت.

وی همچنین طراحی مخازن مخصوص ساختمان‌های در حال تعمیر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: آژانس در ساختمان شهرداری مستقر است و اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 67022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز