مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طرح مدیریت نخاله ساختمانی کم حجم طی چند‌ماه اخیر در برخی از مناطق شهر به‌طور پایلوت در حال اجراست و ما درصدد هستیم تا با رفع نواقص و کاستی‌ها، طرح را حداکثر تا ۳‌ماه نخست سال آینده در تمامی مناطق شهر عملیاتی کنیم.

حسين جعفري اظهار كرد: در حال حاضر روزانه 45هزار تن نخاله ساختماني در تهران توليد مي‌شود كه بخشي از آن متعلق به پروژه‌هاي عمراني شهرداري بوده و بخش ديگر مربوط به ساخت‌وساز بخش خصوصي و دولتي است. وي با بيان اينكه توليد نخاله‌هاي ساختماني اجتناب‌ناپذير است عنوان كرد: پيشرفت و توسعه شهر مستلزم ساخت‌وساز است و بر اين اساس، توليد نخاله‌هاي ساختماني امري اجتناب‌ناپذير است. تحت اين شرايط، آنچه ضروري است مدنظر قرار بگيرد موضوع بازيافت نخاله‌هاي ساختماني و بازگشت آنها به چرخه اقتصاد كشور است.

قائم‌مقام سازمان مديريت پسماند تصريح كرد: به‌طور حتم، براي اين حجم از نخاله‌هاي ساختماني بايد تدبير ويژه‌اي انديشيده شود؛ چنانچه امروز بسياري از كشورهاي دنيا با بازيافت نخاله‌هاي ساختماني توانسته‌اند حجم بالاي اين نوع از نخاله را ساماندهي و كنترل كنند. جعفري با تأكيد بر اقدامات شهرداري تهران در راستاي بازيافت نخاله‌هاي ساختماني بيان كرد:

شهرداري تهران و به تبع آن، سازمان مديريت پسماند اقدامات قابل‌قبولي را در راستاي ساماندهي و بازيافت نخاله‌هاي ساختماني شروع كرده است. ما طي ماه‌هاي اخير چندين قرارداد با بخش خصوصي امضا كرديم تا نخاله‌هاي ساختماني را وارد پروسه بازيافت كنيم و به اقتصاد كشور بازگردانيم. وي افزود: در حال حاضر، درمناطق مختلف شهر تهران ازجمله آبعلي اماكني وجود دارد كه نخاله‌هاي ساختماني با پروسه‌اي مشخص و حذف خطرات در مسير حركت به‌طور صحيح به آن اماكن انتقال داده مي‌شوند.

کد خبر 288911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha