وزارت دفاع نروژ اعلام کرد، رومانی، عضو ناتو، ناوگان جنگنده‌های میگ-۲۱ خود را از روز جمعه با توجه به «میزان حوادث بسیار بالا» متوقف کرده است و به خرید برنامه‌ریزی شده اف-۱۶های دست دوم از نروژ سرعت می‌بخشد.

میگ 21

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام با بحران اوکراین ارتباطی ندارد.

این وزارتخانه گفت که رومانی به پرواز ناوگان کوچک خود از جت‌های جنگنده F-۱۶ که از پرتغال به دست آورده است ادامه خواهد داد، در حالی که کشورهای متحد نیز جت‌هایی در این کشور مستقر کرده‌اند تا به عنوان بخشی از تلاش‌های ناتو برای تقویت جناح شرقی خود، به ویژه پس از افزایش ماموریت‌های پلیس هوایی، به این کشور اعزام شوند.

رومانی اولین جنگنده اف-۱۶ خود را در سال ۲۰۱۶ از پرتغال خریداری کرد، زیرا در تلاش است تا میگ‌های دوران کمونیستی خود را از رده خارج کند.

آخرین سانحه مربوط به یک میگ-۲۱ در اوایل ماه مارس با سقوط و کشته شدن خلبان رخ داد. ۷  سرباز اعزامی برای یافتن او در یک ماموریت بالگرد جستجو و نجات نیز در یک سانحه جداگانه جان باختند.

کلاوس یوهانیس رئیس‌جمهوری رومانی در ماه مارس گفت که این کشور به‌عنوان یکی از اعضای ناتو از سال ۲۰۰۴، قصد دارد هزینه‌های دفاعی را در سال آینده از ۲ درصد کنونی به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی برساند.

این کشور در حال حاضر میزبان بیش از ۳۰۰۰ سرباز ناتو است و یک گروه نبرد دائمی اتحاد مستقر در خاک خود خواهد داشت.

کد خبر 669970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha