ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، پیشنهادی به ارزش ۴۱ میلیارد دلار را برای خرید توییتر به صورت نقدی ارائه داده و گفته است که شرکت رسانه‌های اجتماعی باید برای مشاهده تغییرات موثر باید خصوصی شود.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت پیشنهادی ماسک ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم است.

ماسک در اوایل این هفته پس از افشای سهام خود در این شرکت، پیشنهاد پیوستن به هیات مدیره توییتر را رد کرد؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران نشان‌دهنده قصد او برای تصاحب این شرکت بود. در صورتی که ماسک عضو هیات مدیره می‌شد، نمی‌توانست بیش از ۱۵ درصد از سهام توییتر را داشته باشد.

ماسک در نامه‌ای به برت تیلور، رئیس توییتر، نوشت: «از زمانی که سرمایه‌گذاری خود را انجام دادم، اکنون متوجه شدم که این شرکت نه رشد خواهد کرد و نه به این الزام اجتماعی در شکل فعلی خود عمل خواهد کرد. توییتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.»

ماسک افزود: «پیشنهاد من بهترین و آخرین پیشنهادم است و در صورت عدم پذیرش، باید در جایگاه خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم.»

بیشتر بخوانید:

او از زمان پیوستن به این سایت در سال ۲۰۰۹، بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده جمع و از این پلتفرم برای اعلامیه‌های متعددی استفاده کرده است؛ از جمله دست زدن به یک معامله خصوصی برای تسلا که او را در مقابل رگولاتورها دچار مشکلاتی کرد.

کد خبر 669858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha