ایلان ماسک و بیل گیتس با مجموع دارایی خالص حدود ۴۰۰ میلیارد دلار، دو نفر از تأثیرگذارترین افراد روی زمین هستند، پس بسیار شرم‌آور است که به‌نظر می‌رسد آنها واقعا یکدیگر را دوست ندارند.

گیتس و ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، پس از افشا شدن چت‌های جنجالی این دو، به‌نظر می‌رسد که گیتس در موقعیت ضربه زدن به ماسک قرار دارد و مدیرعامل تسلا در مقابل با استفاده از توییتر به او می‌تازد.

ایلان ماسک پیش‌تر مکالماتش با گیتس را «ضعیف» توصیف کرده و در موارد متعددی به طور علنی او را در توییتر مورد تمسخر قرار داده بود که جدیدترین آن چند روز پیش بود.

به نظر می‌رسد بیل گیتس در آن چت سعی کرده است که به مشاجرات و درگیری‌ها با ماسک پایان دهد و به ایلان در مورد «احتمالات بشردوستانه» که می‌توانستند درباره آنها صحبت کنند، پیامک فرستاده است. با این حال، ماسک به سرعت این فرصت را از بین برد. او به «پوزیشن شورت» گیتس در مورد تسلا اشاره کرد که گفته می‌شود حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

پوزیشن شورت معمولا به این معنی است که سرمایه‌گذار پیش‌بینی می‌کند ارزش سهام کاهش پیدا می‌کند و منتظر می‌ماند تا چنین اتفاقی رخ بدهد.

گیتس بارها در مصاحبه‌های خود درباره تسلا و ماسک صحبت کرده است. اگرچه او اغلب این خودروساز را ستایش می‌کند، اما در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در فوریه ۲۰۲۱ تایید کرد که سهام تسلا را کوتاه کرده است.

جالب اینجاست که به‌عنوان کسی که به پایداری و تغییرات آب و هوایی آگاهی دارد، بیل گیتس تا سال ۲۰۲۰ ماشین برقی نداشته و در مصاحبه‌ای گیتس اشاره کرد که یک پورشه تایکان خریده و این نخستین خودروی الکتریکی او بوده است!

ایلان ماسک در حال حاضر با ۲۶۴ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین فرد روی زمین است. در همین حال، بیل گیتس با ثروت خالص ۱۳۲ میلیارد دلار (نصف ماسک)، چهارمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.

گیتس در موارد متعددی از دهه ۱۹۹۰ تا اواسط دهه ۲۰۱۰ اغلب ثروتمندترین مرد روی زمین بود.

بیشتر بخوانید:

به طور حتم درگیری این دو هرگز به سودشان و صدالبته به سود توسعه  فناوری جهان نخواهد بود.

کد خبر 672208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    گیتس کمک زیادی کرده نه؟خوب خرج کرده واسه فقیرا
  • GB ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    یاد ۱۵۰ملیارد دالر برجام احمدی نژاد و هدر اون پول افتادم