همشهری آنلاین: بهای نفت در بازارهای الکترونیکی آسیا روز چهارشنبه 8 آبان برابر با 29 اکتبر، افزایش چشمگیری پیدا کرد.

به گفته دلالان، رشد شاخص‌های بورس در روز سه‌شنبه 7 آبان (28 اکتبر) و انتشار اخباری مبنی بر احتمال کاهش سود بانک مرکزی آمریکا از عوامل موثر در افزایش بهای نفت بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در معاملات صبح روز چهارشنبه، بهای نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر یک دلار و 99 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 64 دلار و 72 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر هم دو دلار و 16 سنت افزایش یافت و به 62 دلار و 45 سنت رسید.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا برای کمک به اقتصاد این کشور و خروج از بحران و تثبیت بازارها، پس از پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ سود بانکی را که اکنون 1.5 درصد است، کاهش دهد.

کمیته سیاست پولی این بانک قرار است بیانیه نهایی این نشست را ساعت 14:15 به وقت واشنگتن (18:15 به وقت گرینویچ) منتشر کند.

شنیده حاکی از کاهش نیم واحدی نرخ سود بانک مرکزی آمریکا است.

از سوی دیگر عبدالله البدری - دبیر کل اوپک - روز سه‌شنبه 7 آبان (28 اکتبر) در لندن گفت: اگر سیر نزولی بهای نفت ادامه یابد، این سازمان بازهم سقف تولید خود را کاهش خواهد داد.

افزایش شاخص‌ بورس توکیو و بورس‌‌های اروپا

شاخص بورس توکیو در ساعات اولیه روز چهارشنبه افزایش یافت. شاخص بورس نیکی ژاپن در ساعات اولیه آغاز به کار این بازار 5.63 درصد افزایش یافت.

این در حالی است که شاخص بورس‌های مهم آمریکا و اروپا در ساعات پایانی روزکاری سه‌شنبه 7 آبان (28 اکتبر) با افزایش روبه رو شده بودند.

ارزش بورس دکس فرانکفورت آلمان روز سه‌شنبه با 11.28درصد رشد به بیش از 14 هزار و 823 واحد رسید.

شاخص بورس فوتسی لندن (پاینتخت انگلیس) نیز با رشد 1.92 درصدی به کار خود پایان داد و ارزش آن در پایان معاملات روز سه‌شنبه به بیش از 3 هزار و 926 واحد رسید.
همچنین ارزش بورس کاک چهل پاریس (پایتخت فرانسه) نیز با رشد 1.55 درصدی به 3 هزار و 114واحد رسید.

کد خبر 66967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز