همشهری آنلاین: وزیرسیاست اقتصادی و امور مالی ژاپن هشدار داد وقوع بحران مالی در وال استریت، به اقتصاد این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد آسیا لطمه خواهد.

وی گفت: زیرا بحران مالی در وال استریت، باعث کاهش تقاضا برای کالاهای صادراتی ژاپن خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کائورو یوسانو - وزیر سیاست‌گذاری اقتصادی و امور مالی ژاپن - با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: اقتصاد ژاپن برای حفظ آهنگ رشد خود، به تقاضای خارجی متکی است و بروز بحران اخیر در بازارهای مالی آمریکا خواه ناخواه در نهایت موجب کاهش شدید تقاضای آمریکا برای اقلام و کالاهای صادراتی ژاپن خواهد شد و این روند بر مجموعه اقتصاد ژاپن تاثیر منفی بر جای خواهد گذارد.

یوسانو همچنین خاطر نشان کرد ما خواهان نوسانات شدید در بازار ارز خارجی ژاپن نیستیم.
اظهارات وی در حالی صورت می‌گیرد که در پی اعلام ورشکستگی بانک بزرگ سرمایه گذاری لمن برادرز در آمریکا، ارزش ین در برابر دلار بشدت افزایش یافته است.

صادر کنندگان ژاپنی، پایین‌تر بودن ارزش ین را در برابر دلار ترجیح می‌دهند زیرا بدین ترتیب محصولات صادراتی آنها در بازار خارجی بهتر به فروش می‌رسند و به اصطلاح رقابتی‌تر می‌شوند.

اقتصاد ژاپن که پس از آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود، از هم اکنون به علت کاهش آهنگ رشد اقتصادی در جهان و افزایش بهای مواد خام در استانه سقوط به ورطه رکود اقتصادی قرار دارد

کد خبر 63515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز