سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: توافقنامه همکاری مشترک وزارت نیرو، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در زمینه حفاظت رودخانه‌های شهری روز سه‌شنبه هفتم آبان امضا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از شبکه خبری آب ایران، این توافقنامه به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در روند حفاظت رودخانه‌ها و مسیل ها و هماهنگی در مدیریت کارآمد سیلاب در شهر تهران بین سیدپرویز فتاح وزیر نیرو، "مهدی چمران" رئیس شورای اسلامی شهر تهران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران امضا شد.

وزیر نیرو در نشست امضای این توافقنامه از برقراری ارتباط مثبت و صمیمی بین وزارت نیرو و شهرداری تهران ابراز خرسندی کرد.

فتاح گفت: در تابستانی که گذشت با وجود مشکلات کم آبی، توانستیم با همکاری مناسب با شهرداری در رفع مشکلات موفق باشیم.

وی در خصوص تاثیر همکاری مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار، از ابتدای سال تاکنون میزان مصرف آب در تهران نسبت به سال گذشته برابر بوده و این در حالی است که امسال درجه حرارت گرمتر از گذشته بوده و تعداد انشعابات تخصیص داده شده نیز بیش از پیش بوده است.

وزیر نیرو افزود: با این وجود، توانستیم بدون جیره بندی و قطعی آب مشکلات را پشت سر بگذاریم.

فتاح در ادامه با ارایه توضیحاتی در مورد طرح فاضلاب تهران، ابراز امیدواری کرد: شرکت آب و فاضلاب تهران بتواند بزودی به تعهدات خود عمل و این طرح مهم ملی را افتتاح کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با ابراز امیدواری درخصوص الگو قرار گرفتن این توافقنامه برای تمام استان‌های کشور، گفت: هدف از این همکاری دو جانبه هماهنگی در راستای فراهم آوردن بستر تعامل و اشتراک مساعی به منظور تحقق بهینه فرآیند مدیریت و حفاظت از رودخانه و مسیل به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با سوانح طبیعی سیلاب در شهر تهران است.

مهدی چمران در ادامه مدیریت حفاظت از رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها با اجرای قوانین، تعیین حدود حرایم و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تدوین نقشه پهنه بندی خطرپذیری سیلاب شهر تهران و ارتقا ضریب ایمنی شهر تهران را از اهداف این توافقنامه بیان کرد.

شهردار تهران نیز ضمن مثبت شمردن چنین همکاری‌هایی، اظهار داشت: سیلاب خطری است که تهران بزرگ را همیشه تهدید می‌کند و حادثه سال 1366 نیز که هنوز آثار آن باقی است مصداقی از این موضوع است که هر لحظه این حادثه اتفاق می‌افتد و ما در شهرداری این حادثه را در اولویت قرار داده‌ایم.

محمدباقر قالیباف همچنین از سازمان پیشگیری و بحران به جهت پیگیری‌ها تشکر و اظهار امیدواری کرد: این توافقنامه سبب نزدیکی و حل شدن مشکلات مشترک شهرداری و وزارت نیرو شود.

کد خبر 66946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز