چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار چالوس نسبت به روند پرشتاب آلودگی و تخریب رودخانه چالوس و سردآبرود به عنوان دو رودخانه از پنج رودخانه حفاظت شده کشور توسط افراد سودجو هشدار داد و خواستار برخورد قاطع با متخلفان آلوده‌سازی این رودخانه‌ها شد.

به گزارش ايرنا، محمدناصر زندی روز چهارشنبه در جریان دیدار از دفتر نمایندگی ایرنا غرب مازندران در نوشهر گفت: آلودگی زیست محیطی رودخانه حفاظت شده چالوس به خاطر فعالیت غیر استاندارد چند معدن غیرمجاز در بخش "کجور" است که سبب آسیب‌های جدی و حتی غیر قابل بازگشت به طبیعت منطقه شده است.

در سال‌های گذشته در رودخانه چالوس شاهد پرورش ماهی بودیم و مردم به‌راحتی از آب رودخانه برای زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کردند، اما با گل آلود شدن آن ضربه سنگینی به منطقه وارد شده است.

زندی با اشاره به ورود حجم انبوه گردشگران از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر به چالوس، گفت: گل آلود بودن روخانه چالوس یک معضل و دغدغه ملی است که علاوه بر آلودگی منطقه و دریا موجب کاهش استقبال گردشگران خواهد شد و بر این اساس ادامه این روند غیرقابل پذیرش است.

فرماندار چالوس با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در دولت تدبیر و امید بر ضرورت احیای رودخانه چالوس تاکید کرد و افزود :شرکت‌های شن و ماسه که در حاشیه این رودخانه وجود دارند باید اقدام به نصب دستگاه تصفیه برای جلوگیری از گل آلود شدن آب روخانه کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه پی‌گیری‌های لازم از جمله مکاتبه با فرمانداری نوشهر به دلیل واقع شدن منبع آلودگی در بخش کجور و شکایت محیط زیست و منابع طبیعی برای جلوگیری از ادامه روند آلودگی در دستگاه قضایی کجور صورت گرفته که تا کنون دادگاه کجور حکم به تعطیلی کارگاه‌ها غیرمجاز و آلوده‌کننده منطقه نداده است.

زندی خواستار تعامل و مساعدت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و قضایی، محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب استان برای برخورد با قانون‌شکنان شد و گفت: با توجه به جدیت دولت در مسایل زیست محیطی، وضعیت آلودگی زیست محیطی رودخانه چالوس نیز با جدیت و تلاش فراوان پی‌گیری می‌شود که یا به نصب دستگاه تصفیه در اسرع وقت اقدام یا کارگاه‌های مورد نظر تعطیل شوند.

وی افزود: مشکل زیست محیطی رودخانه حفاظت شده سردآبرود در شهرستان چالوس سرانجام پس از پنج سال کش و قوس خرداد ماه امسال با پی‌گیری‌های صورت گرفته، رفع شد، اما در برخی از ساعات شب نیز پسماندها به این رودخانه سرازیر می‌شود که تذکرات لازم در این خصوص ارایه شده است.

شهرستان چالوس با 110 هزار نفر جمعیت سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

کد خبر 270855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha