مدیرعامل نوکیا گفت که این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در حال خروج از بازار روسیه است.

نوکیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها شرکت خارجی در پی بحران  اوکراین و پس از تحریم‌های غرب علیه مسکو، روابط خود را با روسیه قطع کرده‌اند و حالا به فاصله یک روز از اعلام اریکسون برای خروج از روسیه، نوکیا نیز چنین راهی را در پیش گرفته است.

در حالی که چندین بخش، از جمله مخابرات، به دلایل بشردوستانه یا مرتبط از برخی تحریم‌ها مستثنی شده‌اند، نوکیا گفت که تصمیم گرفته است که خروج از روسیه تنها گزینه باشد.

پکا لوندمارک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای گفت: «ما به سادگی هیچ امکانی برای ادامه در این کشور تحت شرایط فعلی نمی‌بینیم.»

او اضافه کرد که نوکیا به حمایت از مشتریان در زمان خروج خود ادامه خواهد داد و در این مرحله نمی‌توان گفت که دوری از روسیه چقدر طول می‌کشد.

در بیانیه‌ای اعلام شده است که نوکیا در حال درخواست مجوزهای مربوطه برای حمایت از مشتریان در مطابقت با تحریم‌های فعلی است.

هر دو نوکیا و اریکسون درصد پایینی از فروش را در روسیه به دست آورده‌اند؛ جایی که شرکت‌های چینی مانند هواوی و ZTE سهم بیشتری داشته‌اند.

نوکیا انتظار ندارد این تصمیم بر چشم‌اندازش در سال ۲۰۲۲ تأثیر بگذارد. این درحالی است که روسیه با فنلاند و سوئد، کشورهای مبدا نوکیا و اریکسون، بر سر علاقه آنها به پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو اختلاف دارد.

روسیه همچنین بر این دو شرکت‌ فشار می‌آورد که فقط با استفاده از تجهیزات روسی شروع به ساخت شبکه کنند و به دنبال متقاعد کردن نوکیا و اریکسون برای راه‌اندازی کارخانه‌هایی در این کشور بودند.

لوندمارک گفت که نوکیا برنامه‌ای را که در ماه نوامبر برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری مشترک با YADRO روسیه برای ساخت ایستگاه‌های مخابراتی 4G و 5G اعلام شده بود، اجرا نخواهد کرد.

او اعلام کرد که تصمیم نوکیا برای ترک روسیه حدود ۲۰۰۰ کارگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ممکن است به برخی از آنها در سایر نقاط جهان پیشنهاد کار داده شود.

نوکیا حدود ۹۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

لوندمارک گفت: «پیش از اینکه بتوان دوباره در روسیه تجارت کرد، باید چیزهای زیادی تغییر کند.»

کد خبر 669411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    نوکیا شاخ بود آس بود،دولت امریکا نابودش کرد و الان جرات جنگ با ابر قدرت رو نداره و کار خوبی ام می‌کنه
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    مرگ بر چین