کنترل یک کارخانه فولاد به نقطه کانونی در نبرد برای کنترل ماریوپل تبدیل شده است؛ با درگیری شدید و حتی نبرد تن به تن در مجتمع صنعتی عظیم مورد استفاده مدافعان اوکراینی.

کارخانه فولاد آزوفستال

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارخانجات آهن و فولاد آزوفستال یکی از پایگاه‌های عملیاتی کلیدی است که برای چندین هزار جنگجوی اوکراینی باقی مانده در شهر محاصره شده ماریوپل باقی مانده است، اما کارشناسان می‌گویند که تعداد دقیق استفاده از آن به دلیل کمبود اطلاعات موثق نامشخص است.

شایعاتی در مورد حمله شیمیایی به آن منتشر شده، اما تاکنون در این خصوص سند و مدرکی ارائه نشده است.

دکتر آگلایا اسنتکوف، کارشناس سیاست خارجی و امنیتی روسیه از دانشگاه کالج لندن توضیح می‌دهد که این کارخانه یک هدف کلیدی در طول هفته‌ها محاصره شهر بندری دریای سیاه بوده است.

با این حال، او توضیح می‌دهد که دلیل مقاومت تاسیسات دوران شوروی تاکنون در برابر تصرف این است که برای مقاومت در برابر آسیب‌های قابل‌توجه ساخته شده و آنقدر بزرگ است که بیرون انداختن جنگجوها که شامل عناصری از گردان ملی‌گرای آزوف است، دشوار خواهد بود.

اسنتکوف می‌گوید که این نیروگاه و همچنین کل شهر ماریوپل به‌طور گسترده‌تر، چالش‌های جنگ شهری و تصرف مناطقی که مدافعان فراوانی دارد و اساسا می‌توانند مخفیگاه هم داشته باشند را نشان داده‌اند.

کد خبر 669469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • هوشنگ حیدری CZ ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    6 0
    برای تصرف کلانشهری خارکف اولا قدرت میخواهد که تزار اون قدرت ندارن شهر مدافعان مثل آهن دارد هربار حمله می کند تزار جنایتکار اشغالگر روس ‌شکست سختی میخوره و مدافعان بهترین سلاح زد تانک جهان را دارن پدر تزار جنایتکار اشغالگر روس جلویی چشم شون میاره، 🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
  • فریدون فرهادی سردشت IN ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    7 1
    روسیه خودش برای چند روز جنگ در اوکراین آماده کرده بود و نمی دانست اوکراین مردمانش با عشق وهدف برای زمین وطن میجنگند وجهان هم از آنها حمایت میکند
  • رضا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    5 1
    مرسی هوشنگ..خوب گفتی..پوتین مثل .......در باتلاق اوکراین مونده..
    • جواتی IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      مردم اوکراین؟؟؟؟؟