پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

ندا انتظامی: حدود 8ماه پیش بود و تازه داشت تب مجموعه تلویزیونی «امپراتور دریا» همه‌گیر می‌شد که یک مجموعه کره‌ای دیگر با زیرنویس فارسی به بازار آمد: «افسانه جومونگ».

   گرچه به نظر می‌رسید این مجموعه تلویزیونی کره‌ای مورد توجه همه قرار ‌نگیرد؛ اما نمی‌توان کتمان کرد که کره‌ای‌ها مجموعه‌های خوب و استانداردی می‌سازند. یک جست‌وجوی ساده در اینترنت درباره افسانه جومونگ کافی است تا متوجه شوید که این مجموعه تلویزیونی چقدر بین مردم محبوب است.

   یک افسانه دیگر

   مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ، در 81 قسمت توسط «کیم‌گوم هونگ» و «لی‌جو هوان» در سال2006 ساخته شده است. داستان این مجموعه در باره شخصیتی افسانه‌ای به نام جومونگ است که مانند «گونگ بوک» مجموعه تلویزیونی «امپراتور دریا»، از قهرمان‌های افسانه‌ای کره است.

   حماسه و تاریخ

   این مجموعه درونمایه‌ای حماسی، تاریخی و رزمی دارد و محصول شبکه ام.بی.سی کره جنوبی است و دراین کشور تصویربرداری شده است. به‌طور دقیق‌تر این مجموعه داستان زندگی جومونگ، مؤسس امپراتوری گوگوریو در 37سال قبل از میلاد مسیح را روایت می‌کند. او پسر ژنرال« هائه موسو» و بانو «یوهوا» بود. پادشاه «گوم وا» سرپرستی جومونگ و مادرش را پس از قتل پدرش برعهده گرفت.

گمان می‌رفت  پدرش به‌دست سلسله «هان» به قتل رسیده است. در این میان شخصیت دیگری به نام «سوه‌‌ساه نو»، که دختر یک بازرگان است، به جومونگ در تحقق رؤیایش برای بنیان‌گذاری یک کشور جدید کمک می‌کند.

در این مجموعه تلویزیونی دو بازیگر آشنا برای مخاطب ایرانی حضور دارند:«سانگ ایل گوک» (یوم جانگ در امپراتور دریا) و «کیون میری» (بانو چویی در جواهری در قصر). سانگ این بار با نقش پرنس جومونگ به عنوان بازیگر نقش اول ظاهر می‌شود.

   ترکیبی از رزم وافسانه

   همین اطلاعات کافی است تا وسوسه شوید افسانه جومونگ را ببینید.

   این مجموعه تلویزیونی خوش‌ساخت، مانند دیگر مجموعه‌های معروف کره‌ای ترکیبی از حماسه، رزم، افسانه، فرهنگ کره، تاریخ و پیچش‌های عاشقانه است. مجموعه بیشتر نشان‌دهنده قدرت و فراز و نشیب‌های تاریخ کره است.

در لابه‌لای تصویرهای زیبا می‌توان با قهرمان ها و فرهنگ کشور کره آشنا شد. اما مهم‌ترین مشخصه این مجموعه را می‌توان در شخصیت‌پردازی قوی قهرمان و ساختن یک شخصیت محبوب جست‌وجو کرد که با بازی خوب سانگ ایل گوک می‌تواند از تمام قهرمان‌های کره‌ای (حتی گونک بوک و یانگوم ) پیشی بگیرد. این مجموعه با همه تلخی‌هایی که پیش روی قهرمان می‌گذارد، برخلاف مجموعه تلویزیونی امپراتور دریا، مخاطب را در تلخ‌کامی فرو نمی‌برد.

   این مجموعه تلویزیونی به‌تازگی سه‌شنبه‌ها از شبکه3 پخش می شود و بهتر است که دوستداران مجموعه‌های تلویزیونی کره‌ای از دیدن آن غفلت نکنند؛ خصوصاً از همین قسمت‌های نخست که پایه‌های  شخصیت قهرمان  مجموعه شکل می‌گیرد.

کد خبر 66904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز