همشهری آنلاین: قانونگذار سابق کلمبیایی که 8 سال پیش توسط اعضای گروه فارک ربوده شده بود، به همراه یکی از اعضای این گروه از بند اسارت گریخت.

به گزارش رویترز، اسکار لیسکانو 63 ساله که تی شرتی مشکی بر تن داشت پس از سه روز راه پیمایی به همراه زندانبان خود از میان جنگل‌های پرپشت روز یکشنبه 26 اکتبر به یک پاسگاه پلیس رسید.

لیسکانو پس از رهایی از چنگ گروگان‌ها در حالی که اندام خسته خود را بر صندلی انداخته بود و صدایش به دلیل ممنوعیت در حرف زدن در دوران اسارت ضعیف به نظر می‌رسید، گفت: راه پیمایی طولانی در جنگل پر از درخت باعث شده بود پاهایم از شدت فشار و خستگی ناشی از پیاده روی ورم کنند، و واقعا خوش شانس بودیم که پس از پیمودن مسافتی طولانی، پاسگاه پلیس را پیدا کردیم.

 LOscar Tulio Lizcano (C), Colombian politician kidnapped since August 2000 by The Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC), is seen in a video

خوان مانوئل سانتوس وزیر دفاع کلمبیا نیز گفت: یکی از اعضای گروه فارک (نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) که با نام موروکو شناخته می‌شود در ماه اکتبر از گروه جدا شد و خود را به نیرو‌های پلیس تحویل داد و اطلاعاتی را درباره اردوگاه محل نگهداری لیسکانو در اختیارمان گذاشت.

در روز‌های آخر هفته پلیس و نیرو‌های ارتش غافل از آنکه لیسکانو از اردوگاه گریخته بود، عملیات نجات را آغاز کردند.

Freed former Colombian lawmaker Oscar Lizcano and Colombian Defence Minister Juan Manuel Santos arrive at a military base in Cali

ایساسا عضو گروه فارک که به همراه لیسکانو گریخته بود، نیز گفت: زمانی تصمیم به فرار گرفتم که متوجه شذم ارتش به دنال ماست و غذایی برای خوردن نداریم. اعضای فارک من و لیسکانو  را ترک کرده بودند، در نتیجه ما گزینه دیگری جز فرار نداشتیم.

الوارو اوریبه رئیس جمهور کلمبیا نیز با اشاره به اینکه ایساسا عضو سابق گروه فارک شرایط را برای فرار اسکار لیسکانو نماینده پیشین کنگره این کشور فراهم کرده بود، گفت: به وی پاداش پرداخت خواهد شد و خواهد توانست همانگونه که ما پیشتر تعهد داده بودیم برای ادامه زندگی به فرانسه برود. دولت کلمبیا متعهد شده است اعضای گروه فارک که خود را تسلیم کنند، برای ادامه زندگی به فرانسه بفرستد.

پیش از فرار لیسکانو از چنگ فارک، اینگرید بتانکور کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا، سه آمریکایی و یک گروه از دیگر گروگان‌ها ی دربند فارک در ماه ژوئیه و در پی یک عملیات نظامی آزاد شده بودند.

کد خبر 66769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز