همشهری آنلاین: مقامات کلمبیایی اعلام کرده‌اند که جسد فرماندار استان جنوبی کاکتا که پیشتر ربوده شده بود را پیدا کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، الوارو اوریبه رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد که به نظر می‌رسد ربایندگان به هنگام گریز از دست ماموران امنیتی گلوی لوئیس فرانسیسکو کوئیار را با چاقو بریده باشند.

رئیس جمهوری کلمبیا در یک سخنانی که از تلویزین پخش می‌شد، گفت: تروریستة‌ا خودرویی را که توسط آن فرماندار را ربوده بودند آتش زده و سپس او را کشتند.آن‌ةا گلویش را بریدند تا از هرگونه سر وصدایی جلوگیری کنند. آن‌ها نمی‌خواستند نیروهای امنیتی منطقه را به محاصره خود درآورده بودند متوجه این حادثه شوند.

رئیس جمهوری کلمبیا در ادامه گفت: ما با ابراز غم واندوه خود از این حادثه مجددا بر هدف خود مبنی بر شکست دادن تروریست‌ها تاکید می‌کنیم.

فرماندار استان کاکتا ارشد ترین مقام سیاسی کلمبیا است که از زمان به قدرت رسیدن قدرت رسدن اوریبه در سال 2002 ربوده می‌شود.

کوئیار روز دوشنب 21 دسامبر  توسط  10 مرد مسلح که محل سکونت وی را با نارنجک مورد حمله قرار داده بودند، در فلورنسیا مرکز استان کاکتا ربوده شد. در جریان این حمله یک پلیس نیز کشته شد.

در پی ربوده شدن فرماندار استاندار کاکتا بیش از 2 هزار نیروی نظامی مامور به یافتن این سیاستمدار شدند.

مقامات کلمبیایی همچنین یک میلیون پسو معادل 485 دلار جایزه برای فردی که اطلاعاتی در مورد فرماندار ربوده شده در اختیارشان قرار دهد تعیین کرده بودند.

با این حال این ترفند مقامات کلمبیایی مثمر ثمر واقع نشد و نظامیان جسد فرماندار را با دستان بسته و در حالی که گلویش بریده شده بود و بر بدنش آثار جراحت گلوله مشاهده می‌شد، در نزدیکی یک خودروی سوخته شده در 15 کیلومتری شهر فلورنسیا پیدا کردند.

پس از یافتن جسد فرماندار کاکتا ماموران امنیتی به جستجوی خود جهت یافتن و یا به قتل رساندن ربایندگان وی ادامه می‌دهند.

هنوز مشخص نیست که ایا ربانیدگان قصد کشتن کوئیار را داشته‌اند یا خیر.

او طی 23 سال اخیر 4 بار ربوده شده بود و 2 تا 8 ماه نیز در هر بار تحت اسارت گروگانگیران قرار داشت.

بر اساس این گزارش در حالی که گروه فارک رسما مسولیت ربودن این سیاستمدار را به عهده نگرفته برخی از مقامات سیاسی کلمبیا معتقدند که این گروه در این حادثه مشارکت داشته است.

در گذشته نیز مقامات سیاسی ارشد کلمبیا ربوده می‌شدند تا دولت این کشور جهت تبادل زندانیان با سیاستمداران ربوده شده تحت فشار قرار گیرد.

کد خبر 97973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز