درگزارش معرفی قهرمان محله این هفته، به سراغ فردی رفتیم که در زمینه برپایی مراسم ازدواج جوان‌ها کارهای خیرخواهانه بسیاری انجام داده است. محل زندگی و محل کسب‌وکارحاج «رجب علی محمد» و فرزندانش روستای فیروز بهرام در ناحیه ٧ شهرداری منطقه ١٨ است.

نیکوکار

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : مثل خیلی از افراد نیکوکاری که در شهر و محله‌مان سراغ داریم، درانجام امورخیرخواهانه با احتیاط و به قول معروف چراغ خاموش حرکت می‌کند و تلاش می‌کندکه در بین مردم گمنام و ناشناخته باقی بماند، اما زمانی که متوجه می‌شود که هدف ما از تهیه این گزارش ترویج فرهنگ نیکوکاری درجامعه است به خواست ما پاسخ مثبت می‌دهد تا با او درباره کارها و برنامه‌هایش بیشتر حرف بزنیم.

برای اولین‌بار با حاج رجب علی محمد، خیر و نیکوکار در محل کارش که در روستای فیروز بهرام واقع شده مواجه شدیم. او در تدارک جشن عروسی برای زوج جوانی بود که برای برپایی جشن ازدواج بودجه کافی نداشتند.

تلاش خیر و نیکوکار روستای فیروز بهرام برای تسهیل ازدواج جوان‌ها | دست‌مریزاد آقا رجب!

او برای ما تعریف می‌کند که از حدود ٣ سال قبل که ماجرای شیوع کرونا پیش آمده خیلی از تالارهای ازدواج ورشکسته شدند، چرا که مشتری‌ای نداشتند و حالا که چند ماهی است با بهبود وضعیت کرونا باغ رستوران‌ها و تالارها شروع به کار کرده‌اند متاسفانه در برخی جاها هزینه‌ها را چند برابر کرده اندکه منصفانه نیست.

علی محمد می‌گوید:«من و همکارانم تلاش می‌کنیم که این زوج‌های جوان که با هزار امید و آرزو تصمیم به ازدواج گرفته‌اند با کمترین هزینه و به صورت آبرومندانه به خانه بخت بروند و یکی از گره‌های مهم زندگی‌شان باز شود.»

حاج رجب علی محمد، عقیده دارد که در شرایط سخت اقتصادی باید در کنار مردم باشیم و به‌ویژه در مسئله‌ای مثل ازدواج جوانان، هر کس در هر پست و مقامی است باید قدم بردارد.

او در طول این سال‌ها، با انجام کارهای خیرخواهانه، بین مردم و اهالی فیروز بهرام محبوبیت زیادی پیدا کرده و برای همین حرف و کلام حاج رجب بین شهروندان خریدار پیدا کرده است. محمود محمودیان، از کسبه قدیمی این‌روستاست که در بلوار اصلی روستای فیروز بهرام با او روبه‌رو می‌شویم.

محمودیان، درباره نیکوکار هم محله اش می‌گوید:«حاج رجب علی محمد، رسم مردمداری و مردانگی را به خوبی می‌داند. اگر به هر طریق متوجه شود که خانواده‌ها برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان با مشکلات مالی مواجه‌اند در حد توان و بضاعت کم‌کشان می‌کند تا این زوج‌ها زودتر سر و سامان پیدا کنند و به خانه بخت بروند. تابه‌حال خیلی پیش آمده که مراسم ازدواج زوج‌های کم‌بضاعت و کم‌در آمد را در خانه و حیاط شخصی خودش برپا کند. حتی از دیگران شنیده‌ام که هدیه‌ای زوج‌های جوان در نظر می‌گیرد تا به نوعی دل آنها را خوشحال کند.»

کد خبر 667095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha