آلبوم‌های عکس شهید پر است از عکس‌های پسری ١٣-١٤‌ساله با قدی کوتاه که به گفته خانواده اندازه اسلحه کلاشینکف بوده و با وجود کم‌سن و سالی‌اش کارهای بزرگی در مناطق جنگی انجام داده است.

شهید کریم هموله

همشهری آنلاین _ رضانیکنام : نوجوانی ١٢‌ساله بود که ساز رفتن به جبهه را کوک کرد، ولی کسی حرف‌های او را جدی نمی‌گرفت، چون قد و قواره‌اش هم کوچک بود. تا اینکه در ١٣‌سالگی مسیر زندگی اش وارد جریان تازه‌ای شد.

با وجود سن کم، انگارخیلی بزرگ شده بود و خوب می‌فهمید. دیگر هیچ‌کس نمی‌توانست مانع اعزام او شود، برای همین به همه پایگاه‌های بسیج این اطراف سر زد تا ثبت‌نامش کنند، اما هرچه تلاش می‌کرد به نتیجه‌ای نمی‌رسید.

با این حال او ناامید نمی‌شد و هربار با جرئت و استقامت بیشتری تلاش می‌کرد. اصلا دست‌بردار نبود به هر وسیله‌ای که فکرش را بکنید متوسل شد تا به جبهه برود، ولی به در بسته می‌خورد تا اینکه یک روز کاری کرد که فرماندهان را از رو برد.

آخرین‌بار سوار ماشین حمل زباله و در حالی که خود را زیر زباله‌ها مخفی کرده بود وارد پادگان شد. فرمانده آنجا هم با دیدن پشتکار و علاقه‌اش به او گفت در صورت داشتن برگه رضایتنامه از پدر و مادر با اعزامش به جبهه موافقت می‌کند.

درباره «کریم هموله» کم‌سن و سال‌ترین شهید منطقه١٨ | به همکلاسی‌هایش گفته بود" بالاخره نام کوچه را عوض می‌کنم!"

در ٣ سالی که به جبهه آمد و رفت داشت، چند بار زخمی شد، اما بازهم رفت تا اینکه در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. به همکلاسی‌هایش گفته بود می‌خواهم بروم جبهه، شهید شوم و اسم کوچه‌مان را عوض کنم! البته آن زمان بچه‌ها جدی نمی‌گرفتند و می‌خندیدند؛ ولی در آخر روی تابلوی کوچه نوشتند : شهید کریم هموله.

در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس وقتی خبر شهادت کریم در محله پیچید، همه اهالی محله یافت آباد و اطراف به محل آمده بودند تا در مراسم تشییع پیکر شهید شرکت کنند. زن و مرد، کوچک و بزرگ پیر و جوان.

همکلاسی‌هایش هم آمده بودند و هرکسی کاری می‌کرد. سرتاسر خیابان را گلدان گل گذاشته بودند و عکس کریم را بر درودیوار کوچه‌پسکوچه‌های محله یافت‌آباد نصب کرده بودند. پیکر مطهر کم‌سن و سال‌ترین شهید محله یافت‌آباد و منطقه١٨در گلزار شهدای یافت‌آباد قرار دارد.

کد خبر 666321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمد علی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    9 0
    حفظ نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست... خداخیرتان بدهد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 2
    خوشا به سعادت این شهید عزیز و همه ی شهدای انقلاب اسلامی. خدایا شهادت را نصیب ما هم بگردان.
  • گلی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 0
    درود بر شرفت ویادت همیشه جاودان
  • خسروجردی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    خوش به حالش ماجاماندیم
  • عزیز IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    سلام. روحش شاد و یادش جاودان باد. ديگران عبرت بگیرید دزدی نکنید
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    شهدا شرمنده ایم ۰ روحش شاد و یادش گرامی و راه هت پر رهرو شهید ۰ درد و بلات تو سر خائنین وطن فروش و اختلاس گران ۰
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    دقیقا خانواده محترم ایشان را میشناسم چون بنده بچه کوچه شهید حقانی هستم در ضمن شهید بزرگوار بچه خیابان ۱۷ شهریور منطقه ۱۸ است نه یافت اباد
  • رضازارع محمدی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام ودرودخداوندبرشهیدان