همشهری آنلاین: رهبران 43 کشور آسیایی و اروپایی موسوم به آسم برای مقابله با بحران مالی جهانی درپکن گردهم آمدند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یورونیوز، خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا در نشست آسیا اروپا با اشاره به اینکه این سازمان سه پنجم جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد، بر اقدامی مشترک در این زمینه تاکید کرد.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا نیز گفت :همکاری آسیا و اروپا برای افزایش رشد اقتصادی و اعتماد سازی جهانی یک گزینه نیست بلکه یک وظیفه است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم در این نشست خواستار تقویت نقش صندوق بین‌المللی پول شد.

سران 27 کشور اروپایی و 16 کشور آسیایی روز جمعه درحالیکه ارزش شاخص سهام بازارهای بورس بشدت پایین می‌آمد، در بیانیه‌ای متعهد شدند در نظام مالی بین المللی اصلاحات عمیقی به عمل آورند و نقش فزاینده صندوق بین‌المللی پول را برای خروج از این بحران جهانی خواستار شدند.

سران 43 کشور آسیایی و اروپایی همچنین امروز - شنبه 4 آبان در آخرین روز نشست خود در پکن، پشت درهای بسته تشکیل جلسه دادند.

هیئت‌های شرکت کننده در نشست آسِم گفتند، موضوع اصلی بحث‌های این جلسه آب وهوا و امنیت غذایی است.

توسعه پایدار، امنیت انرژی ، مناقشه‌های منطقه‌ای، پیشگیری از بلایای طبیعی، همبستگی اجتماعی و گفتگوی بین تمدن‌ها نیز در دستور کار این جلسه است.

نشست امسال آسِم ساعت هفت و 30 دقیقه به وقت گرینویچ پایان می‌یابد و پس از آن ون جیابائو نخست وزیر چین، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور‌فرانسه که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا و حسن البولکیا Hassanal Bolkiah، سلطان برونئی کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.

کد خبر 66563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز