همشهری‌آنلاین: حسین خسروجردی در آستانه سالگرد قیصر امین پور از تغییر مجری طرح و ساخت این مقبره خبر داد

حسین خسروجردی طراح مقبره قیصر امین پور در در آستانه سالگرد وی به خبرنگار مهر، گفت: کار طراحی ها و حتی شناسایی خاک منطقه برای اجرای مقبره به پایان رسیده است. اما یکی از وجوه دیگر کار جنبه اقتصادی است که همین مشکل باعث شده درآستانه اولین سالگرد قیصر با تغییر مجری طرح روبرو شویم.

وی افزود: متاسفانه به خاطر اینکه بعد از انقلاب تجربه ساخت مقبره نداشتیم و معماران درگیر با این موضوع نبودند، مشکلات اقتصادی و برآورد ساخت اینگونه بنا ها کمی از سرعت کار ما را گرفته است. اما به هر صورت در حال مذاکره با مجری دیگری هستیم که طی چند روز آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

خسرو جردی درباره اینکه کلنگ ساخت این بنا در سالگرد قیصر بر زمین خواهد خورد نیز گفت: روز چهار شنبه 8 آبان اولین سالگرد این شاعر بزرگ و مردمی است. به طور قطع کلنگ این بنا زده خواهد شد چون ما مرحله اولیه کار را به پایان رسانده ایم و به زودی  با تعیین مجری طرح و نظارت خودم ساخت وساز را نیز آغاز خواهیم کرد.

قرار است مزار زنده یاد قیصر امین پور با طرحی نشات گرفته از قامت سرو ساخته شود. پوسته خارجی بنا نیز با  سیاه‌مشق‌هایی از اشعار قیصر با فلز و آب طلا روی دو گنبد مزار نصب می شود. سنگ مزار هم به صورت مینی‌مالیستی و فقط با نام و امضای قیصر خواهد بود.

زنده‌یاد دکتر قیصر امین‏پور شاعر دفاع مقدس و سراینده "تنفس صبح"، "در کوچه آفتاب"، "گل‏ها همه آفتابگردانند"، "دستور زبان عشق" و... هشتم آبان‌ماه سال 86 بر اثر ایست قلبی در بیمارستان دی تهران درگذشت

کد خبر 66540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز