یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراح مقبره مزار زنده‌یاد قیصر امین‌پور از آماده شدن طرح اولیه مقبره و آغاز ساخت ماکت آن به صورت سه‌بعدی خبر داد.

حسین خسروجردی در این باره به مهر گفت: در جلسه‌هایی که با خانواده قیصر امین‌پور و دوستان و هنرمندان داشتیم طرح اولیه مقبره آن زنده‌یاد آماده شده و در حال حاضر این طرح‌ها به صورت سه‌بعدی در حال ساخت و آماده‌سازی است.

وی درباره ویژگی‌های طرح گفت: طرح مورد نظری که در مشاوره با دیگر هنرمندان و دوستان قیصر به آن رسیدیم نشات گرفته از قامت سرو است که قرار است بر دیواره آن از اشعار قیصر بهره ببریم. در حال حاضر با چند تن از شاعران و دوستان قیصر جلسه‌هایی داریم تا به انتخاب این عزیزان اشعار مقبره انتخاب شود.

خسروجردی با اشاره به پیگیری مسئولان ارشاد و استانداری شهر گتوند گفت: همه کارها به خوبی در حال انجام است و مسئولان و دوستداران قیصر به جد پیگیر کارهای مربوط به این بنا هستند. ما نیز سعی کرده‌ایم در طراحی تمام دیدگاههای پدر، همسر و دوستان قیصر را برای این بنا در نظر بگیریم.

این هنرمند تجسمی از آماده شدن طرح کامل این بنا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طرح نهایی مقبره مزار زنده‌یاد قیصر امین‌پور تا سالگرد درگذشت این شاعر مردمی آماده می‌شود و بعد از آن کار ساخت و ساز مقبره را آغاز خواهیم کرد.

یک ماه پیش مراد امین‌پور، پدر مرحوم قیصر امین‌پور نسبت به آماده نشدن مقبره فرزندش از سوی اداره ارشاد استان خوزستان گلایه کرده و گفته بود: قرار بود سال ۸۶ این طرح ارائه و سال ۸۷ اجرا شود و به همین دلیل ما تاکنون دخالت نکردیم تا ببینیم اداره کل ارشاد استان چه می‌کند. این طرح شامل طرح مزار، مجموعه قیصریه و نماد بالای قبر است و آن چنان که استاندار در مراسم چهلم قیصر گفته بود همان‌طور که شیراز حافظیه دارد، گتوند نیز می‌خواهد قیصریه داشته باشد.

بعد از آن حجت الاسلام عباس بسی خاسته، مدیرکل اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه ترجیح دادیم آرامگاه قیصر امین‌پور دست‌ نخورده بماند تا بعد دوباره‌کاری نشود، گفت: مقبره‌ قیصر با طراحی نماد آرامگاه توسط حسین خسروجردی، تا پیش از سالگرد این شاعر در آبان‌ماه، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزوده بود: بعد از مراسم بزرگداشت چهلم قیصر امین‌پور، قرار شد دو پروژه در شهرستان گتوند (زادگاه و مدفن قیصر) اجرا شود، یکی احداث تالار اجتماعات قیصر امین‌پور و دیگری طراحی و ساماندهی نماد آرامگاه قیصر، که هر دو را در دستور کار گنجاندیم و با هماهنگی‌های مدیران استانی، برای هر دو طرح، اعتباراتی را درنظر گرفتیم. در این مدت نیز مذاکراتی را با افرادی شاخص چون میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و حسین خسروجردی داشته‌ایم، که در نهایت با خسروجردی به توافق رسیدیم که طرح نماد مقبره‌ امین‌پور را او طراحی خواهد کرد و مذاکرات با او انجام شده است.

کد خبر 59160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز