گروه ادب و هنر: نشستی که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد درباره دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر بود

 اما در آن نشست موضوع‌هایی مطرح شد که علاوه بر این موضوع با تصمیم‌گیری‌های کلان در بخش هنرهای تجسمی نیز در ارتباط بود.

حسین خسروجردی، هنرمند نقاش و رئیس هیات داوران جشنواره روز گذشته گفت:« با توجه به اینکه دولت تصمیم دارد بخش‌های خصوصی را در حوزه‌های مختلف فعال کند من پیشنهاد می‌کنم اقدام‌هایی حمایتی در این باره انجام شود. بخشودگی مالیاتی یکی از اقداماتی است که می‌تواند به هنرمندان کمک‌های فراوانی کند.»

او همچنین افزود:« پیش از این شاهد بودیم که قانون اختصاص نیم درصد از بودجه ارگان‌های دولتی برای خرید آثار هنری تصویب شد اما در دوره‌هایی شاهد اجرای آن بودیم و در دوره‌ای نیز این قانون به‌طور کلی فراموش شد. تمام این اتفاق‌ها در پرونده عملکرد هر دولت ثبت می‌شود و به آیندگان انتقال پیدا می‌کند.»

خسروجردی درباره پذیرفتن ریاست هیات داوران دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر، عنوان کرد:« من با انگیز‌ه‌های زیادی این کار را پذیرفتم و اعتقاد دارم کار بسیار حساسی است.

به‌نظر من نیاز ما به جوانان، خیلی بیشتر از نیازی است که آنها به ما دارند و این موضوع در سراسر دنیا صادق است. در نخستین دوره این جشنواره با حضور آیدین آغداشلو در هیات داوران، ایشان به ما آموختند که به جای فاصله گرفتن از نهادهایی که امکان کمک مالی به هنرمندان جوان را دارند، باید به همکاری با این مراکز پرداخت.»

این هنرمند درباره دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر گفت:«امسال 4 هزار و 45 اثر از هزار و 315 هنرمند به دست ما رسید که در مرحله اول 3  هزار
 و 500 اثر را انتخاب کردیم و در دومین مرحله داوری تعداد این آثار به 550 اثر رسید.

می‌خواستیم تمام این آثار را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم اما متأسفانه به‌دلیل کمبود فضای نمایشگاه تعداد دیگری از این آثار را مجبور شدیم از میان آنها حذف کنیم.»

رئیس هیأت داوران دومین دوره جشنواره تاکید کرد:«جسارت، صداقت، تعهد، تفکر، خردگرایی، وسعت نظر، دور شدن از تقلید و بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای در حوزه مطالعات فرهنگی و هنری از جمله ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه بود که آن را تبدیل به یک جشنواره معتبر در عرصه هنرهای تجسمی کرده است.»

دومین نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر از 24 تا 30 خرداد در فرهنگسرای نیاوران و مجموعه آسمان برگزار می‌شود.

در کنار این نمایشگاه جشنواره تابستانی کودکان نیز عصر هر روز با مدیریت یاسمین سینایی توسط گروه تازه‌تأسیس وی «موزه‌ای در چمدان» برگزار می‌شود. در این برنامه کارگاه‌هایی تدارک دیده شده که با هدف ارائه آموزش‌های نوین هنری به کودکان اجرا می‌شود.

سینایی 4 ایستگاه نقاشی، کاردستی، عکاسی و بازی و جایزه را در جشنواره برپا خواهد کرد که حداقل 3 ایستگاه آن رایگان است.

این هنرمند مجسمه‌ساز که در دوره پیشین نیز در جشنواره دامون‌فر حضور داشت، با خلق فضایی عاطفی به زبانی مناسب کودکان سعی کرده روندی تازه در آموزش هنرهای تجسمی ایجاد کند.

کد خبر 54576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز