مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: با برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب، 30 طرح عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و شهری در هفته اول آذر ماه در شمال تهران آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش همشهری، عیسی شریفی، معاون امور مناطق شهرداری تهران در بازدید دوره‌ای مناطق که سه‌شنبه گذشته در منطقه یک برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در طرح‌های مورد نظر برای  افتتاح وبهره‌برداری ، رود دره‌های جمال‌آباد، ولنجک، دارآباد و مقصودبیک در حال حاضر از 90 درصد پیشرفت برخوردارند و احداث ابنیه، بوستان، مجموعه ورزشی، فرهنگی و...زیبا‌سازی‌ بزرگراه بابایی و صدر و... مورد توجه خاص شهرداری تهران قراردارد.

معاون امور مناطق با مورد تأکید قرار دادن ادامه بزرگراه صیاد شیرازی و امام علی به‌سمت شمال و تملک معارضان تصریح کرد: بزرگراه صیاد و امام علی در جنوب و شمال بسته است که از جنوب تا میدان سپاه تملک و باز شده و تا شیخ صفی نیز در حال آزاد‌سازی‌ است.

همچنین این بزرگراه و صیاد شیرازی به شمال نیز متصل خواهد شد تا بار ترافیک سنگین در این دو محور تا دور برگردان بزرگراه بابایی و صدر ساماندهی شود.شریفی احداث بلوار 35 متری شهید اندرزگو را از دیگر طرح‌های عمرانی مهم منطقه دانست و اظهار داشت: این طرح نیز تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال‌جاری مورد بازگشایی و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون امور مناطق درخصوص اجرای طرح ناحیه محوری و تحول اساسی در خدمات رسانی شهری یادآور شد: شهرداران و کارکنان نواحی باید با حضور میدانی در محدوده شهری خود و بازدید مستمر از کل ناحیه، هرگونه نابسامانی را شناسایی و در اسرع وقت اقدام به رفع آن کنند و از عملکرد ستادی خودداری نمایند تا اثر بخشی کار برای شهروندان قابل مشاهده شود، زیرا انتظار شهروندان و مدیریت شهری از منطقه، بالای 90 درصد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برف‌روبی معابر شمالی منطقه باید با تجهیزات و برنامه‌ریزی دقیق انجام شود تا شاهد حتی یک محور بسته یا آبگیر نباشیم و با شیفت بندی نیروها و استفاده از امکانات مخابراتی، امکان برقراری ارتباط سریع با مسئولان و حتی رانندگان خودروهای سنگین و برف‌روب را فراهم کنیم و اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان درخصوص استفاده از تجهیزات ایمنی به هنگام بارش برف داده شود.

محمد احمدی بافنده، شهردار منطقه یک نیز در این گردهمایی درخصوص لایروبی مسیل‌ها و انهار گفت: در حال حاضر لایروبی مسیل‌ها و انهار روبسته و روباز منطقه انجام شده و نقاط آبگیر شناسایی و اقدامات لازم درخصوص رفع آنها صورت گرفته است و در ارتفاعات نیز لایروبی آب‌بندها و حوضچه‌های رسوب‌گیر در حال انجام است.

شهردار منطقه یک راه‌اندازی ناحیه ویژه کوهستان با هدف ساماندهی ارتفاعات، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و سرمایه‌گذاران را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.

کد خبر 66507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز