گروه شهری: رئیس شورای شهر تهران معتقد است، اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی می‌تواند محلی برای تبادل افکار، تجربیات، نظرات و همکاری‌های متقابل شهرداران کشورهای آسیایی با یکدیگر باشد.

چمران با اشاره بر وجود هماهنگی و حاکمیت جو تبادلات فکری و برنامه‌ریزی‌های مشترک بین شورا و شهرداری گفت: تمام برنامه‌های اجرایی شهرداری تهران در زمینه اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی با نظارت شورا به مرحله اجرا درخواهد آمد.

به‌عنوان نمونه شهرداری تهران در زمینه نرم افزاری به‌طور متصل و مداوم با شورای شهر در تعامل است.

رئیس شورای شهر تهران ضمن اینکه معتقد است دستاوردهای خلاقانه شهرداری تهران در اداره کلانشهر تهران می‌تواند الگویی برای دیگر شهرهای آسیایی باشد، افزود: بهتر است شهرداری در اجلاس A.P.A چالش‌های عمده شهر تهران، راه حل‌های پیشنهادی و تجربه‌های موفق خود مانند: طرح بازیافت آراد کوه را مطرح کرده و از طرح‌های در حال اجرای خود نیز گزارشی ارائه کند.

همگرایی عامل توسعه کشورهای آسیایی

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور شهرداران کشورهای آسیایی در اجلاس تهران گفت: حضور شهرداران آسیایی به منزله ایجاد بستر مناسب برای تعامل آنها با یکدیگر محسوب می‌شود که این رویه می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه مناسبات فرهنگی کشورها داشته باشد.

بیادی گرچه شهرداری و شوراهای شهر را نهادهای سیاسی نمی‌داند؛ اما در عین حال تاثیر سازنده شهرداری‌ها و نهادها و سازمان‌های غیردولتی را به‌عنوان میانجی در رفع تنش‌های سیاسی بین کشورها منکر نمی‌شود.

وی افزود: همگرایی یکی از عوامل مهم رشد و توسعه کشورهای آسیایی است به عبارت دیگر توجه به دستاوردهای سایر کشورها، تعامل و همکاری بین کشورهای در حال توسعه می‌تواند در نزدیکی آنها به یکدیگر نقش بسزایی داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهرتهران برخلاف برخی که تنوع قومی و نژادی در آسیا را مانع همگرایی می‌دانند، خاطرنشان کرد در خیابان 30 تیر شهر تهران، مسجد در کنار کلیسا قرار دارد و انواع و اقسام مذاهب در کنار یکدیگر به آرامش زندگی می‌کنند، بنابراین همگرایی در آسیا نیز امکان‌پذیر است.

کد خبر 68021

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز