مدیرعامل آتش نشانی تهران در نشست خبری به موضوعاتی همچون فاصله زمان امداد رسانی آتش نشانی در تهران با استاندارهای جهانی، دلیل ارائه ایمنی موقت به پلاسکو اشاره کرد و گفت: آن چیزی که به عنوان «موقت» گفته می‌شود بابت ضوابط نیست چرا که تعداد کسبه بسیار بالاست و شرط کردیم پس از مدتی بازدید انجام دهیم چرا که فاکتورهای ایمنی بسیار قابل تغییر است.

آیین گرامیداشت روز آتشنشانی و ایمنی با حضور شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین ، مهدی داوری مدیرعامل آتش نشانی تهران در یک نشست خبری به طرح نکاتی در رابطه با فعالیت این سازمان پرداخت و گفت: هر چند که بیماری کرونا طی سال‌های گذشته تاثیرات خود را گذاشته بود اما خللی در خدمات آتش نشانان به وجود نیامد. همه به خاطر داریم که ضد عفونی معابر بحثی جدی بود که آتش نشانی تهران نیز با خلاقیت‌ها نقش خود را ایفا کرد. بیش از ۶٠ درصد پرسنل دچار این بیماری شدند و سه تن از همکارانمان دچار این بیماری شدند.

اهم صحبت‌های داوری را در ادامه بخوانید:

* ایمنی ساختمان‌های شهر یکی از مهم‌ترین دغدغه آتش نشانی است. در سال جاری ٢٣ هزار ساختمان مورد بررسی قرار گرفت براساس آماری که به روز شده است ۹۶۰۰ ساختمن ناایمن پرخطر داریم و برای ١٢٩ ساختمان پرخطر باید اقدام فوری انجام شود.

*آموزش‌های شهروندی در دستور کار آتش نشانی است. حدود ۶۵٠ هزار نفر از شهروندان را آموزش ایمنی دادیم که ۴٠٠ هزار نفر از طریق فضای مجازی و ٢۵٠ هزار نفر دیگر نیز به صورت حضوری آموزش دیدند.همچنین ٧٠٠٠ نفر آموزش های سطح C را گذراندند و به آتش نشانان داوطلب پیوستند. امیدواریم با کمرنگ شدن این ویروس این فعالیت ها را با جدیت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

*(حوداث چهارشنبه سوری)  تهران تا به امروز، 2 مورد حادثه انفجار مواد محترقه بوده و چهار مصدوم داشته است.

*(درباره ارایه ایمنی موقت به ساختمان پلاسکو) در حقیقت نگاه سخت گیرانه به پلاسکو با توجه به تأثیراتی است که در جامعه داشته است . آن چیزی که به عنوان «موقت» گفته می‌شود بابت ضوابط نیست چرا که تعداد کسبه بسیار بالاست و شرط کردیم پس از مدتی بازدید انجام دهیم چرا که فاکتورهای ایمنی بسیار قابل تغییر است. گاهی از بین رفتن یکی از تمهیدات ساختمان را از استاندارد ایمنی خارج می کند بر همین اساس مقرر شد سازمان در یک بازه زمانی مشخص، با توجه به حضور کسبه اگر مشکلی وجود نداشت تاییدیه را خواهیم داد.

*(درباره زمان حضور آتش نشانان در محل حوادث) یک بخش تماس شهروندان با آتش نشانی است که در استانداردهای جهانی یک دقیقه تعریف می‌شود. خروج آتش نشانان از ایستگاه دو دقیقه و بین چهار تا شش دقیقه برای رسیدن به محل حادثه در نظر گرفته شده است. یعنی به طور کلی در جهان استاندارد بین ۶ تا ٨ دقیقه تعریف شده و ما در آتش نشانی تهران حدود ۶ دقیقه امدادرسانی می‌کنیم. اضافه شدن ایستگاه های جدید در شهر نیز به منظور کاهش زمان رسیدن به حادثه است.

*(در رابطه با طرح پلاک ایمن) ایمنی را نباید فقط مخصوص برج ها و اماکن صنعتی بدانیم، بسیار مهم است که ایمنی در اشپزخانه، ایمنی در گرمایش منزل، ایمنی در استفاده از لوازم برقی و.. مد نظر قرار گرفته شود. پلاک ایمن دقت را در محیط زندگی افزایش می دهد. طرح پلاک ایمن مبنی بر خود ارزیابی شهروندان برای ایمنی محل زندگیشان است.

*با تایید رهبر معظم انقلاب، موضوع شهادت آتش نشانان پلاسکو تایید شد.

کد خبر 663876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha