«لوک خوش‌شانس» هم اگر یک روز به مجموعه اسب‌سواری نوروزآباد می‌آمد، حتماً قبل از سوار شدن بر اسب باهوش خود «جالی جامپر» نگاهی به مربیان رشته اسبدوانی و شاگردان نوجوان و جوان می‌انداخت تا شاید روزی در زمین مانژ با آنها مسابقه دهد و دوباره شانس خود را امتحان کند.

اسب

همشهری آنلاین: مجموعه اسبسواری تفریحی و آموزشی نوروزآباد که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره میشود در جنوب غرب تهران و ناحیه5 شهرداری منطقه18 واقع شده است. هدف از راهاندازی این مجموعه سوارکاری نوروزآباد کشف و پرورش استعدادهایی است که در مناطق مختلف پایتخت و بهویژه در جنوب شهر زندگی میکنند. «داود قربانپور» مدیر مجموعه سوارکاری درباره این مکان تفریحی و آموزشی بیشتر برایمان میگوید.
مجموعه اسبسواری نوروزآباد نشانی سادهای دارد. از بزرگراه 45 متری فتح وارد بلوار خلیجفارس شوید و بعد از آن 5 دقیقه مسیرتان را تا انتهای خیابان رهنما ادامه دهید تا به سردر بزرگ این مکان برسید. اینجا یکی از قدیمیترین و بزرگترین باشگاههای سوارکاری کشور است که سال 1351 راهاندازی شده و نامش را نیز از روستای همجوار خود یعنی «نوروزآباد» گرفته است. این مجموعه 600 هزارمترمربع مساحت دارد که از این میزان حدود 35درصد آن را فضای سبز و جنگلکاری و 120 هزارمترمربع آن را زمینهای زراعی کاشت جو و ذرت و بقیه آن را قسمتهای مختلف از جمله زمین چوگان، پیست کورس، مانژ اصلی مسابقات، مانژ تمرین و گرم کردن، اصطبلها و... تشکیل میدهد. اما در این محل 3 فضای ورزشی دیگر غیر از سوارکاری وجود دارد؛ از جمله استخر، زمینهای تنیس روی میز و والیبال که دراختیار علاقهمندان به این رشتههای ورزشی قرار میگیرد.

 استعدادیابی و آموزش

«داود قربانپور» مدیر مجموعه میگوید: «در این مجموعه، مربیان باسابقه فدراسیون سوارکاری با کولهباری از مهارت و تجربه در خدمت شهروندان هستند تا فرزندانشان را در سطوح مختلف پایه تا قهرمانی آموزش دهند.»

کد خبر 663756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha