مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، جزئیاتی از تمهیدات این شرکت برای روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ ارائه داد و گفت: مسافران مترو در ۱۵ روز نخست اسفندماه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: برای کمک به مدیریت و کاهش ترافیک در پایتخت، فعالیت قطارهای مترو در خطوط داخل شهری یک ساعت افزایش یافته تا شهروندان کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و امکان استفاده بیشتر از مترو وجود داشته باشد.

او افزود: همه واگن‌های مترو در حال حاضر با ۱۰۰درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و همه همکاران ما در شرکت بهره‌برداری مترو اقدامات لازم را برای رفع مشکلات مربوطه انجام داده‌اند. خدمات رسانی مترو پیش از این ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بود که در پی مصوبه جلسه مسئولان معاونت حمل و نقل با مدیران پلیس راهور از  اسفندماه  به ۲۳ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته  است. بر همین اساس، مترو ها از ساعت ۵ و ۳۰دقیقه صبح تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب به مسافران خدمت رسانی می کند. ضمن اینکه سرفاصله حرکت قطارها نیز متناسب با نیاز و حجم مسافر تنظیم می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: بر اساس بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته در ۱۵ روز نخست اسفند امسال نسبت به ۱۵ روز اسفند سال ۹۹، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به آمار مسافران مترو افزوده شده است و در برخی از ایستگاه‌ها مانند ایستگاه ۱۵ خرداد ۳۹ درصد افزایش آمار مسافر را داشته‌ایم. به طور کلی می‌توان گفت در ماه اسفند در همه ایستگاه‌ها به طور متوسط نسبت به ماه‌های قبل ۱۵ درصد تعداد مسافران بیشتر شده است.

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا

شایسته اصل در ادامه به برنامه های این شرکت برای مقاله با کرونا در مترو هم اشاره کرد و گفت: تغییر وضعیت هواسازها و استفاده از فیلترهای هوا که شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه کرده‌اند در بسیاری از ایستگاه‌ها موجب شده است تا واگن‌های مترو عاری از ویروس و باکتری شود. با توسعه این فیلترهای هوا در همه قطارها نگرانی مردم از انتقال کرونا حتی در سویه‌های مختلف کاملاً برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: همچنین از ابتدای شیوع سویه امیکرون باتوجه‌ به شیوع سویه‌ جدید بیماری کرونا شیوه‌نامه‌های اجرایی جدیدی با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده است که روزانه به‌منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با حساسیت و دقت، انجام می‌شود. او اضافه کرد: همچنین پایانه‌ها، همه ایستگاه‌ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله‌برقی ها، پله‌های ثابت، صندلی‌ها و تمامی گیت‌ها و دستگاه‌های شارژ بلیت مسافری و اتاق‌های مادر و کودک روزانه در چند نوبت، نظافت و ضدعفونی می‌شوند.

شایسته اصل گفت: برای مقابله با انتقال ویروس کرونا همچنین فیلترهای «هپا» و «اولپا» در داخل قطارهای مترو استفاده شده تا هوا را فیلتر و هوای پاک در محیط دمیده شود. همچنین روش های ضد عفونی به روش پلاسمای سرد، اوزون، مواد ضدعفونی نانوسیلور در برخی خطوط و ایستگاه ها به صورت پایلوت در حال استفاده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 663617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha