مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح ایستگاه‌های بوستان گفتگو، ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و در نهایت بازگشایی و بهسازی کامل بلوار قیام پس از ۸ سال انتظار در هفته پایانی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد که « ایستگاه بوستان گفتگو در خط ۷ _ که یکصد و چهل و دومین ایستگاه شبکه مترو پایتخت به حساب می‌آید_ سومین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح این ایستگاه _که هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن صرف شده است_ شهروندان مناطق ۲ ، ۶ و خصوصاً اهالی کوی نصر، خیابان کارگر شمالی، کوی دانشگاه تهران و ادارات و مراکز تجاری محدوده بوستان گفتگو، دسترسی آسانتری به شبکه ریلی انبوه بر پایتخت خواهند داشت.»

وی با بیان اینکه زیربنای ایستگاه مذکور بیش از ۱۰ هزار مترمربع بوده و با افتتاح آن، امکان بهره برداری از ۴ دستگاه آسانسور، ۱۰ رشته پله برقی و رمپ دسترسی معلولان نیز فراهم خواهد بود. گفت: در کنار این ایستگاه، ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت نیز به طور همزمان وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد. ورودی نخست، خرداد ماه امسال افتتاح شد و حالا نوبت به ورودی جنوب شرقی ایستگاه مدافعان سلامت رسیده تا شرایط برای دسترسی مسافران شبکه مترو در محدوده خیابان‌های ستارخان، باقرخان، چهارراه توحید و مراکز مهم درمانی از جمله بیمارستان امام خمینی(ره) تسهیل شود. هزینه احداث و تکمیل ورودی دوم این ایستگاه نیز در حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مدیر عامل شرکت مترو تهران در ادامه به پروژه مهم بهسازی و بازگشایی بلوار قیام به عنوان سومین افتتاحیه هفته آخر امسال اشاره کرد و افزود: بلوار قیام که حدود یک کیلومتر طول داشته و در بخش حدفاصل خیابان شهدای هفدهم شهریور و میدان قیام قرار دارد، از سال ۱۳۹۲ به عنوان کارگاه عملیات عمرانی در اختیار شرکت مترو قرار داشته که اسفندماه امسال به طور کامل و در شکلی متفاوت با گذشته به مردم بازگردانده خواهد شد. البته بخشی از این بلوار اسفندماه سال گذشته بازگشایی شد و این بار کل بلوار با تجهیز به مسیر ویژه دوچرخه سواری، پیاده راه، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس تندرو، ایستگاه مترو و فضای سبز مناسب، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 662903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 1
    از شهرداری و شورای شهر تهران درخواست هست ، الویت اتصال و افتتاح خط میانی خط ۶ مترو باشد که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است . خط ۷ اکثر ایستگاه های خطوط ان افتتاح شده است ، اما خط ۶ متاسفانه به ظرفیت مناسب خود نرسیده است ، الویت افتتاح ایستگاه های تقاطعی ، میتواند ترافیک مسافران در مترو تعدیل و توزیع کند.