همشهری آنلاین: دوازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان صبح روزششم آبان با حضور بیش از 35 ناشر در مرکز آفرینش های فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون،در دوازدهمین جشنواره کتاب کودک ونوجوان طی روزهای 6 لغایت 13 آبان ماه ناشران کتاب در این حوزه با اهمیت وتاثیر گذار تازه ترین آثار منتشر شده خود را در معرض دید مخاطبین شان قرار می دهند وبه صورت رودرو با آنها دیدار تازه می کنند نمایشگاهی که جای خالی آن در یازدهمین دوره جشنواره به چشم می خورد.

تشویق ناشران حوزه کتاب کودک ونوجوان به نشر آثار برترو معرفی برگزیدگان این عرصه که کتابهای آنها طی سالهای 1383 و1384 به بازار نشر عرضه شده است، از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می رود.

بر این اساس گروههای داوری جشنواره کتاب در 7 گروه بیش از 3500 کتاب را مورد بررسی قرار دادند که این آمارنسبت به دوره پیشین با 1950 اثر رشد خوبی را نشان می دهد.

در این میان کتابهای 85 ناشر این حوزه در هفت بخش کتابهای علمی،داستان تالیفی ،داستان ترجمه،شعر،دینی مذهبی،تصویرگری وکتابهایی با موضوع پیامبر اکرم (ص) مورد بررسی قرار گرفته است.

برگزیدگان حوزه نشر کتابهای کودک نیز روز 13 آبان در روز پایانی جشنواره معرفی وجایزه خواهند گرفت.

این گزارش می افزاید:بر پایی سه میزگرد تخصصی با حضور دست اندرکاران ونویسندگان وهنرمندان این عرصه برپایی نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب، طراحی غرفه ویژه ای برای دیدار مستقیم نویسندگان وهنرمندان محبوب حوزه کتاب کودک با بازدید کنندگان وکارگاههای هنری از برنامه های این جشنواره هشت روزه در تهران است.

دوازدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان همه روزه طی روزهای 6 لغایت 13 آبان 1385 از ساعت 9 صبح لغایت 12 و14 لغایت 18 پذیرای کودکان ونوجوانان وخانواده های آنان  در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب خواهد بود.

 پایه گذاری این جشنواره با سابقه در حوزه نشر کتاب کودک ونوجوان به سال 1368 باز می گردد در آن سالها این رویداد فرهنگی سالانه ودر حال حاضر به صورت دو سالانه برگزار می شود.

کد خبر 6635

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز