همشهری آنلاین: موفقیت تصویرگران ایرانی کتاب های کودک و نوجوان امسال هم در نمایشگاه معتبر بین المللی کتاب بولونیا در ایتالیا تکرار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا به عنوان یکی از رویدادهای ویژه و تخصصی در عرضه انتشارات کودک و نوجوان، تبادل بین‌المللی کتاب و عرضه نرم‌افزارهای رایانه‌ای در این حوزه از سال 1964 همه ساله در فصل بهار در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر ارایه آثار مکتوب و یارانه ای، مجموعه ای از تصاویر برگزیده کتابهای کودک در آن از سراسر جهان به نمایش در می آید.    

بر این اساس آثار تصویر گری 6 هنرمند برجسته ایرانی به کاتالوگ این نمایشگاه در سال 2007 میلادی در دو بخش داستانی و غیر داستانی راه یافت و آثار آنان علاوه بر این، اردیبهشت سال 1386 هم زمان با برپایی این رویداد معتبر فرهنگی  در ایتالیا در معرض دید علاقه مندان و صاحب نظران این حوزه از سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

داوران سخت گیر این رقابت معتبر بین المللی آثار تصویر گری گلناز محمودی بر روی کتاب آخرین رویای درخت بلوط پیر،حسن عامه کن بر روی کتاب شعر عجیب و راشین خیریه برای غازهای احمق را  از کانون، شایسته معرفی در کاتالوگ ویژه نمایشگاه شناختند.

این گزارش می‌افزاید: نام علی بوذری و امیر شعبانی پور از انتشارات شباویز و بهنوش بهزادی آزاد نیز در شمار این برگزیدگان ایرانی نمایشگاه بولونیا قرار دارد.

در این میان کانون آثار 39 تصویرگر ایرانی را به این رقابت ارسال کرده بود که درخشش دوباره راشین خیریه و علی بوذری که سال گذشته نیز در کنار 5 تصویرگر دیگر کشور به این موفقیت دست یافته بودند، قابل توجه است.

گفتنی است کاتالوگ این نمایشگاه، راهنمایی ارزشمند برای ناشران، طراحان گرافیک، هنرمندان، معلمان، کتابداران و علاقه‌مندان به هنر تصویرگری در سراسر جهان است که همه ساله  هم زمان با برپایی این رویداد در ایتالیا منتشر می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

کد خبر 14733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز