معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای حمایت از بانوان تلاش جدیدی در حوزه بازاریابی در شهرداری تهران شکل گرفته و به دنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به غرفه‌هایی که برای ساماندهی مشاغل خیابانی برپا می کنیم، سهمی از آن را به حوزه بانوان و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهیم.

مشاغل خانگي

به گزارش همشهری آنلاین، محمدامین توکلی زاده در حاشیه بازدید از شانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی اضافه کرد: بعد از مدت ها انتظار شرایطی فراهم‌شد تا بانوان کارآفرینی که تولید داشتند اما محلی برای عرضه نداشتند و از این بابت متضرر شده بودند، بتوانند با حضور در یک محیط نمایشگاهی دور هم جمع شوند و محصولات خود را برای عرضه به نمایش بگذارند.

او با بیان اینکه برپایی این رویداد کارآفرین باعث تقویت روحیه زنان سرپرست خانوار شده است، افزود: بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در دوران کرونا در شرایط سختی قرار داشتند اما این رویداد باعث شد تا مشکلاتی که برای آنها ایجاد شده تا حدودی برطرف شود و بتوانند با حضور در این محل با فروش محصولات، معیشت خود را تا حدی تامین کنند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران باعث شد که با یک بررسی مناسب و شناسایی توانمندی ها، عرصه بروز و ظهور این توانایی ها فراهم شود. خوشبختانه مجموعه های کوثر شهرداری توانسته اند تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش داشته باشند و خلاقیت هایی که بانوان مختلف در گوشه و کنار شهر دارند و کمتر دیده شده را بتوانیم در این محل به نمایش بگذاریم.

توکلی زاده ادامه داد: با همتی که بین دستگاه های حمایتی دیگر ایجاد شده مجموعه اقوام هم در این رویداد حضور دارند و توانسته اند محیط خوبی را در آستانه نوروز ۱۴۰۱ ایجاد کنند تا مردم هم بتوانند با حضور در این فضای شاد علاوه بر کنار هم جمع شدن، خریدهای خود را هم انجام دهند و به خلاقیت هایی که در حوزه بانوان ایجاد شده است، کمک کنند.

معاون شهردارتهرن با تاکید بر این که در حوزه توانمندسازی و حمایت ما در کنار بانوان سرپرست خانوار خواهیم بود، گفت: برای حمایت از بانوان تلاش جدیدی در حوزه بازاریابی در شهرداری تهران شکل گرفته و به دنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به فضاهای مختلف شهر برای ساماندهی مشاغل خیابانی غرفه برپا می کنیم و سهمی از آن را به حوزه بانوان و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: قرار است تعداد نمایشگاه ها افزایش پیدا کند. همچنین به دنبال این هستیم که در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار بتوانیم سهم و بخشی از فضاهای موجود را برای حضور بانوان سرپرست خانوار در نظر بگیریم. تلاش داریم که در حوزه شبکه توزیع هم سهم مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار و کسب و کارهای خانگی و خرد را در اقتصاد شهری تعریف کنیم. از لحاظ تولید وضعیت خوبی داریم اما هرچقدر بازاریابی بیشتر شود و بازار فروش ایجاد شود شرایط بهتر خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توکلی زاده تصریح کرد: هم اکنون توان پشتیبانی زیاد است به همین دلیل درخواست کردیم که با دستور شهردار تهران بخشی از شهروند، میادین میوه و تره بار و همچنین نمایشگاه هایی که در راستای ساماندهی مشاغل ایجاد می شود به این حوزه اختصاص پیدا کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه شهرداری تهران برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد گفت: شهرداری تهران اصلا به دنبال کسب درآمد از حوزه زنان سرپرست خانوار و کارآفرین نیست و خود را حامی تلاش این بانوان می دانیم. با همتی که در مجموعه اداره کل بانوان وجود دارد و سیاست گذاری که در شهرداری شکل گرفته و حمایت شهردار تهران اقدامات ارزشمندی انجام خواهد شد.

کد خبر 662449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha