شهردار تهران با بیان اینکه نمی‌توانیم با معیشت مردم بیگانه باشیم و مدعی باشیم که مدیریت‌مان درست است، گفت: وظیفه داریم در خدمتگزاری به بانوان سرپرست خانوار کوتاهی نکنیم.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در شانزدهمین رویداد زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد با بیان اینکه نمی‌توان هویت ثانویه‌ای برای تهران بعد از پایتخت بودن نام برد، گفت: تهران با وجود اینکه تولید ناخالص بالایی دارد اما نمی‌توانید برای آن هویت اقتصادی مدنظر قراردهید.

او به اقتصاد خانواده که زنان در آن نقش دارند، اشاره کرد و توضیح داد: اقتصادی که خانواده بنیان است و زنان در آن نقش محوری و اساسی دارند. اقتصادی که به صورت خرد و جز به جز در شهر رقم می‌خورد اما کلان آن ارزش افزوده جدی برای شهر به ارمغان می‌آورد، می‌تواند برای تهران هویت خلق کند البته اگر گسترش پیدا کند و سامان یافته و دقیق شود.

شهردار تهران گفت: در بعد مدیریت شهری نیز ما قائل به این هستیم که تکلیف شهرداری معطوف به قبول مسئولیت‌های مختلف ازجمله مسئولیت اجتماعی است. ما نمی‌توانیم با معیشت مردم بیگانه باشیم و مدعی باشیم که مدیریت شهری را به درستی انجام می ‌هیم؛ نمی توانیم در خدمت اقتصاد خانواده قرار نگیریم اما انتظار داشته باشیم در مختصات دقیق خود قرار بگیریم. بنابراین باید نسبت به معیشت جامعه فعال باشیم و در خدمت آنها قرار بگیریم.

زاکانی با بیان اینکه نمی‌توانیم  ببینیم که روز به روز سفره‌ها کوچک تر شود و فشار بر خانواده‌ها و زنان خانوار مضاعف شود، گفت: باید عدد، کیفیت و قابلیت مراکز کوثر شهرداری افزایش پیدا کند و به سمتی برویم که نتیجه آن از جنبه کمک و نیاز به زنان سرپرستان خانوار عبور کند و با توانمندی‌های آنان باری را از روی دوش جامعه برداریم. همچنین وظیفه داریم که در خدمتگزاری به شما کوتاهی نکنیم و محصولات شما در معرض نمایش قرار گیرد و باید شرایط به سمتی برود که از تجمیع ظرفیت‌ها حتی برای صادرات و قابلیت‌های جدید استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری شهر

کد خبر 662094

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    آقا برنامه بازدید شهردار محترم را نذاشتید تا ما هم دنبالش راه بیافتیم برای خرید ؛می گن دیروز با حضور ایشان یه ضرب قیمت برنج 90 تومنی را 60 تومن کردند !