یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همه ما برای کنترل و خشم و عصبانیت خود باید راه‌هایی داشته باشیم تا با عواقب جبران ناپذیر خشم آنی روبه‌رو نشویم. در ادامه ۱۰ راه‌حل نسبتا فوری را به شما معرفی می‌کنیم که در هنگام عصبانیت می‌توانید به کمک شما بیاید تا بتوانید به اعصابتان مسلط شوید.

KHASHM

 همشهری آنلاین - منهای سیاست :خشم مثل باقی احساسات ما حسی طبیعی است که ممکن است در مواجهه با وقایع یا تهدیدها سراغ ما بیاید. اما آنچه خشم را به تهدیدی علیه خود ما بدل می‌کند خروج آن از کنترل است که می‌تواند عواقب کوتاه مدت یا حتی بلندمدت جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. بنابراین همه ما برای کنترل و خشم و عصبانیت خود باید راه‌هایی داشته باشیم تا با این عواقب جبران ناپذیر روبه‌رو نشویم. در ادامه ۱۰ راه‌حل نسبتا فوری را به شما معرفی می‌کنیم که در هنگام عصبانیت می‌توانید به کمک شما بیاید تا بتوانید به اعصابتان مسلط شوید.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق بکشید. یکی از کاربردی‌ترین روش‌های کنترل خشم است که به شما کمک می‌کند ضربان قلب‌تان را که هنگام عصبانیت بالا می‌رود پایین بیاورید. در اوج عصبانیت با کشیدن نفس‌های آرام و عمیق از بینی و بازدم از دهان برای چند لحظه، می‌توانید تا حدودی به اعصاب خود مسلط شوید.

اعداد را به صورت معکوس بشمارید

شمارش معکوس اعداد از ۰ به ۱۰ یا از ۱۰۰ نیز می‌تواند به تمرکز حواس و فروکش کردن خشم شما کمک‌ کند. این کار نیز مثل نفس عمیق ضربان قلب شما را پایین می‌آورد.  

قدم بزنید یا ورزش کنید

قدم زدن بسته به عادت روتین شما می‌تواند کمک زیادی به آرامش روان کند. البته هر نوع ورزش دیگری از جمله دوچرخه سواری و شنا یا تخلیه انرژی به صورت‌های دیگر نیز به فروکش‌کردن خشم‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند.

حرکات کششی انجام دهید و ماهیچه‌های خود را آرام کنید

حرکات کششی و منبسط کردن عضلات و ماهیچه‌ها می‌تواند به جریان خون بهتر و در نتیجه آرامش شما کمک کند. برای این کار می‌توانید از حرکات ورزش‌هایی مثل یوگا استفاده کنید.

از محیط دور شوید و موسیقی گوش کنید

هنگام عصبانیت از محیط تنش‌زا دور شوید و به خود فرصتی برای استراحت بدهید. برای پرت کردن حواس نیز می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید. البته بهتر است که سراغ موسیقی‌های پرسروصدا نروید.

موضوع عصبانیت را بنویسید یا با یک دوست صحبت کنید

صحبت کردن با یک دوست یا نوشتن احساسات از جمله خشم همیشه می‌تواند به ما در کنترل آن کمک کند. برای این کار می‌توانید یادداشتی در دفترچه یا گوشی همراهتان یا احساسات را در قالب یک نامه خطاب به دوستی بنویسید.

یک کلمه یا عبارات آرام‌بخش را تکرار کنید

هنگام خشم و عصبانیت عبارت یا کلمه‌ای آرامش‌بخش را تکرار کنید. این کلمه می‌تواند از عبارت‌های مذهبی و آیه‌های قرآن تا جملاتی ساده مثل آرام باش متفاوت باشد و بستگی به شما دارد.

خشم خود را به شیوه‌ای درست ابراز کنید

در نهایت شما باید بتوانید خشم خود را به شیوه‌ای درست و منطقی ابراز و تخلیه کنید. چرا که سرکوب کردن خشم و عصبانیت نیز پیامدهای منفی برای روان شما به همراه دارد و باید بتوانید با مدیریت و کنترل آن را به شیوه‌ای منطقی بروز دهید.

کد خبر 661942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    نوشیدن یک لیوان آب خنک از هر گرینه ای مناسب تر است.